«Viaggio»: στο ιταλικό λεξικό διαβάζουμε ότι σημαίνει ταξίδι. Λέξη αγαπημένη σε όλο τον κόσμο και σε όλες τις γλώσσες, που δημιουργεί συνειρμικά εικόνες μαγευτικών προορισμών και συναρπαστικών εμπειριών. «Βιάτζο»: στην κερκυραϊκή διάλεκτο, όπου έχει ενσωματωθεί η ιταλική λέξη, έχει καθιερωθεί να σημαίνει το πέρασμα. Viaggio Corfu: κυριολεκτικά, το ταξίδι στην Κέρκυρα, πάντα μια εξαιρετική ιδέα, και μεταφορικά η γέφυρα σύνδεσης με το αγαπημένο νησί των Φαιάκων.

16

Τουλάχιστον αυτή τη διάσταση δίνει στη μικρή αυτή φράση η Σοφία Πάχτα για το brand ιδιαίτερα καλαίσθητων αναμνηστικών και αξεσουάρ, που δημιούργησε με έμπνευση τη μοναδική ταυτότητα της Αρχόντισσας του Ιονίου.

Χωρίς καμιά προηγούμενη σύνδεση με την Κέρκυρα, η Σοφία, που όπως συμβαίνει σε πολλούς, γοητεύτηκε από την επαφή της με την πλούσια και ξεχωριστή κερκυραϊκή κουλτούρα και κληρονομιά, έδωσε στη δημιουργικότητά της υπόσταση και δημιούργησε στο ένα νησί του Ιονίου μετά το άλλο μια ευρεία γκάμα αντικειμένων αναγνωρίσιμου πλέον design, που αναβαθμίζουν αισθητά την τόσο κακοποιημένη έννοια του τουριστικού σουβενίρ.

Η απαρχή του δικού της πολύπλευρου viaggio ξεκινά το 2018, όταν η Σοφία, που ήδη εργαζόταν 17 χρόνια στον τραπεζικό κλάδο, βρέθηκε με μετάθεση στην πόλη της Κέρκυρας. Με καταγωγή από τη Βόρεια Ελλάδα, μεγαλωμένη στη Θεσσαλονίκη και την Έδεσσα, λάτρης των ταξιδιών η ίδια και συλλέκτρια αναμνηστικών από αυτά, διαπίστωσε ότι δεν έβρισκε, πέρα από τη μαζική ομοιομορφία των συνηθισμένων σουβενίρ, κάτι που να κοσμεί πραγματικά έναν χώρο, να αποτελεί καλαίσθητο δώρο και ταυτόχρονα να αναδεικνύει το νησί και να αντιπροσωπεύει όσα κάνουν την Κέρκυρα να ξεχωρίζει: τη γοητευτική αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της Παλιάς Πόλης ή την ασύγκριτη μουσική παράδοση, μεταξύ άλλων.

Ταυτόχρονα, η διαπίστωση ότι η μοναδικότητα των Κυκλάδων προβαλλόταν ανέκαθεν, ενώ αντίθετα ο πολιτισμός, οι παραδόσεις και η φύση του Ιονίου δεν είχαν αναδειχθεί όσο άξιζαν, έβαλε τον σπόρο για τον σχεδιασμό και τη διάθεση μιας σειράς αναμνηστικών που θα απέπνεαν σεβασμό τόσο στον ίδιο τον τόπο όσο και στην αισθητική των αγοραστών.

Το 2019 το Viaggio Corfu ήταν πλέον μια απτή πραγματικότητα, με τρία κλασικά πλέον σχέδια του brand να έλκουν την προσοχή στα συνεργαζόμενα κερκυραϊκά καταστήματα: τα καντούνια της Παλιάς Πόλης, το καπέλο της Φιλαρμονικής και η Κερκυραία με τη θαυμάσια παραδοσιακή της στολή. Όσα είχαν τραβήξει πρωτίστως την προσοχή της Σοφίας, όσα χαράσσονται στη μνήμη κάθε επισκέπτη, αποτυπώνονταν με την αφαιρετική μορφή σκίτσου σε κούπες, υφασμάτινα τσαντάκια, tote bags και καρτ ποστάλ.

Η απλότητα και οι λιτές γραμμές τους δεν τους στερούν καθόλου την εκφραστικότητα και τον αφηγηματικό τους χαρακτήρα, αντίθετα τους προσδίδουν κομψότητα και διαχρονικότητα, αναβαθμίζοντας αυτό που θα θεωρούνταν τετριμμένο σουβενίρ σε εξαιρετικό δώρο και αντικείμενο που χαίρεσαι να χρησιμοποιείς στην καθημερινότητά σου, έναν μικρό φορέα αναμνήσεων αλλά και ένα μέσο έκφρασης της κουλτούρας και της ταυτότητας κάθε νησιού.

Πλέον, το όμορφο ταξίδι του Viaggio Corfu εξελίσσεται με «όχημα» 20 κωδικούς και εμπλουτίζεται με μοτίβα όπως ο Κερκυραίος που βρήκε τη θέση του πλάι στη γυναικεία παραδοσιακή φορεσιά, οι διάσημοι πασχαλινοί μπότηδες, οι μπουγάδες που απλώνονται σε αντικριστά παράθυρα, αλλά και μια εικόνα πασίγνωστη σε όλους, ο τενεκές με το ελαιόλαδο, που λανσαρίστηκε σε δύο εκδοχές το φετινό καλοκαίρι για να προσεγγίσει με pop διάθεση ένα θέμα απόλυτα συνυφασμένο με την Ελλάδα. Όλα τους κοσμούν μαρμάρινα μαγνητάκια και τα αντίστοιχά τους σουβέρ, είτε από ξύλο είτε από μάρμαρο (από τη φετινή χρονιά), είτε από πολύ καθαρής ποιότητας plexiglass, καθώς και μπρελόκ κλειδιών από το ίδιο υλικό, πορτοφολάκια-καρτοθήκες, βολικές τσάντες ώμου και νεσεσέρ σε δύο μεγέθη, κομψά scrunches για τα μαλλιά, T-shirts, υπέροχα αρωματικά κεριά, σημειωματάρια με ανάλογες καρτ ποστάλ και βέβαια κούπες, που ανανεώνονται κάθε χρόνο και από φέτος διατίθενται και σε μέγεθος διπλού espresso.

Τα τελευταία δύο χρόνια, μάλιστα, τα προσεγμένα αντικείμενα αποτυπώνουν ό,τι ωραιότερο έχουν να επιδείξουν και τα υπόλοιπα ελληνικά νησιά. Ήταν το επόμενο δημιουργικό βήμα για τη Σοφία, που πλάθει τη δική της ταυτότητα παράλληλα με αυτή του brand, έχοντας στο μεταξύ επιλέξει το Viaggio Corfu ως αποκλειστική απασχόληση, έχοντας παρακολουθήσει μαθήματα φωτογραφίας και έχοντας διαλέξει ως μόνιμο συνεργάτη υλοποίησης των ιδεών της ένα στούντιο γραφιστικής στη Θεσσαλονίκη και προμηθευτές αποκλειστικά από την Ελλάδα, ώστε το «Made in Greece» να υπογράφει κάθε δημιουργία.

Το φετινό καλοκαίρι συνέχισε να βαδίζει στο μονοπάτι που χάραξε πέρυσι, εστιάζοντας με περισσότερη έμφαση και πάλι στο Ιόνιο: στη γραφικότητα της Κεφαλονιάς, τα τιρκουάζ νερά της Ζακύνθου και τα υπόλοιπα νησιά με την πλούσια κουλτούρα που τη συναρπάζει και την οποία αιχμαλωτίζει η αυθεντική ουσία του brand. Όσο για το νησί που θα ήθελε να έχει τον δικό της χώρο και όπου, παράλληλα με τη δουλειά της, θα προβάλλει τον ίδιο τον τόπο, θα επέλεγε εκείνο με το οποίο θα ένιωθε την ίδια σύνδεση όπως και με την Κέρκυρα.

Ως τότε, τις σειρές Viaggio Corfu βρίσκουμε πλέον, εκτός από τα παραπάνω νησιά, στη Μύκονο, την Πάρο, τη Φολέγανδρο, τη Νάξο, τη Σίφνο, αλλά και στην Κρήτη και την Πελοπόννησο, και βέβαια σε επτά καταστήματα και resorts της Κέρκυρας, των οποίων η αισθητική συμβαδίζει με εκείνη των δημιουργιών της Σοφίας, που φροντίζει να χτίζει προσωπικές σχέσεις με τους συνεργάτες της. Όπως ακριβώς με τις ιδέες της χτίζει γέφυρες που ενώνουν την εμπειρία του ταξιδιού με το αποτύπωμά του μέσα μας. Και τα είδη Viaggio Corfu γίνονται αυτό ακριβώς: ο απτός, μαγικός κρίκος όπου συναντιούνται η ανακάλυψη και η ανάμνηση των πιο συναρπαστικών ταξιδιών.

Διαβάστε ακόμα:

Κέρκυρα: Το νησί με τις 18 φιλαρμονικές και το πιο διάσημο Πάσχα της Ελλάδας

Οι εμπειρίες που αξίζει να ζήσετε στην πόλη της Κέρκυρας

Τα μουσεία της Κέρκυρας