Κατά τη γνώμη μας, η καλύτερη εποχή για μια εκδρομή με επίκεντρο έναν μεγάλο αρχαιολογικό χώρο είναι ο χειμώνας, ειδικά ο ήπιος χειμώνας των τελευταίων ετών καθώς η έλλειψη ζέστης και τουριστικής πολυκοσμίας κάνουν πιο ευχάριστη την εμπειρία. Έτσι, αποφασίσαμε πριν λίγες ημέρες να ταξιδέψουμε στην Ηλεία και τον μεγαλειώδη αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας. Γι’ αυτή την εκδρομή, χρειαζόμασταν το κατάλληλο όχημα και η λύση δόθηκε με την ενοικίαση αυτοκινήτου από την Αvis.

Στο Avis.gr βρήκαμε αυτό που χρειαζόμασταν, ένα αξιόπιστο όχημα κατάλληλο για 4 άτομα με τις αποσκευές τους. Στιβαρό αλλά και ευέλικτο. Εξοπλισμένο με σύγχρονες τεχνολογίες που έκαναν το ταξίδι άνετο και διασκεδαστικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο που νοικιάσαμε ήταν οικονομικό στην κατανάλωση, πράγμα πολύ σημαντικό σε εποχές ακριβών καυσίμων.

Αφού παραλάβαμε το αυτοκίνητό μας την προγραμματισμένη ώρα στον σταθμό της Avis και το προσωπικό μας εξήγησε όσα χρειαζόταν να ξέρουμε, ξεχυθήκαμε στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Τρίπολης και σε περίπου τρεισήμισι ώρες βρισκόμασταν στην Αρχαία Ολυμπία.

Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της διαδρομής είναι τα τελευταία 30 χιλιόμετρα, όταν αφήνουμε το παραλιακό κομμάτι στο ύψος του Καϊάφα και μπαίνουμε σταδιακά στα ενδότερα της Ηλείας. Μετά τα Κρέστενα, ξετυλίγεται μπροστά μας η μοναδικής ομορφιάς φύση του οικοσυστήματος της κοιλάδας του Αλφειού. Αφήνουμε το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ του αρχαιολογικού χώρου και συνεχίζουμε.

Ο αρχαιολογικός χώρος απλώνεται στην πανέμορφη κοιλάδα και περιλαμβάνει το Ιερό του Δία, με τους ναούς και τα κτήρια που σχετίζονταν άμεσα με τη λατρεία, καθώς και διάφορα οικοδομήματα που είχαν χτιστεί γύρω από αυτό. Το ιερό άλσος Άλτις καταλαμβάνει το κεντρικό τμήμα, μέσα σε αυτήν όπου αναπτύσσεται ο πυρήνας του ιερού. Άλλα σημαντικά μνημεία είναι ο ναός της Ήρας, το Βουλευτήριο, το Πρυτανείο, το Γυμνάσιο, η Παλαίστρα, το Εργαστήριο του Φειδία, το Λεωνιδαίο, το Φιλιππείο, η Στοά της Ηχούς, το Βάθρο της Νίκης του Παιωνίου και το Νυμφαίο.

Το αρχαίο στάδιο σηματοδοτεί τον χώρο όπου τελούνταν οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες αλλά και τα Ηραία. Πήρε τη μορφή που βλέπουμε σήμερα στις αρχές του 5ου αιώνα π.Χ., όταν οικοδομήθηκε ο μεγάλος ναός του Δία. Στην ίδια περιοχή υπάρχουν κτιριακά συγκροτήματα λουτρών και επαύλεων, όπως η περίφημη έπαυλη που έχτισε ο Νέρων, όταν διέμενε στην Ολυμπία για να πάρει μέρος στους αγώνες.

Η μέρα είναι κρύα αλλά ηλιόλουστη και κάνει την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο απολαυστική με περπάτημα μέσα στην όμορφη φύση και ιδανική για φωτογραφικά ενσταντανέ. Η επίσκεψή μας εκεί ολοκληρώνεται με το Αρχαιολογικό Μουσείο με τα πραγματικά πολύ σπουδαία εκθέματα όπως ο Ερμής του Πραξιτέλη ή η Νίκη του Παιωνίου. Απολαμβάνουμε τα ανεκτίμητης ομορφιάς γλυπτά, τη ζέστη του μουσείου αλλά και το γεγονός πως ακριβώς επειδή είναι off season δεν υπάρχει η τουριστική πολυκοσμία και μπορούμε να απολαύσουμε καλύτερα την εμπειρία.

Στην ορεινή Ηλεία

Η επόμενη μέρα μας βρίσκει από νωρίς στο αυτοκίνητο και με ιδιαίτερη καλή διάθεση. Περίπου 40 λεπτά μετά θα βρεθούμε σε ένα θαυμαστό οικοσύστημα. Το δρυοδάσος της Φολόης είναι το μoναδικό στο είδος του στην Ευρώπη και είναι γνωστό ως το «μπαλκόνι της Ηλείας». Bρίσκεται σε υψόμετρο 660 μέτρων και η επίπεδη διαμόρφωση του το κάνει ιδανικό για πεζοπορία όλη τη διάρκεια του έτους.

Αυτή την εποχή τα φύλλα από τις βελανιδιές (οι ντόπιοι λένε το δέντρο καπέλη) έχουν πέσει και σχηματίζουν παχιά «χαλιά» από κόκκινα και καφέ φύλλα, ένα θέαμα σπάνιας ομορφιάς. Αναφέραμε ήδη ότι το δάσος προσφέρεται για πεζοπορία αλλά αν το πετύχετε σε κακές καιρικές συνθήκες ή απλά δεν νιώθετε «fit» να ξέρετε ότι μπορείτε να το δείτε περίπου ολόκληρο και μέσα από το αυτοκίνητο. Εν μέρει και εμείς αυτό κάναμε, διασχίζοντας ένα μεγάλο δίκτυο από δασικούς δρόμους. Το SUV μας έκανε την οδήγηση εκεί παιχνίδι, ούτως ή άλλως, όμως να ξέρετε ότι το δίκτυο των δρόμων είναι σε καλή κατάσταση και προσπελάσιμο στο μεγαλύτερο μέρος του και από οποιοδήποτε συμβατικό αυτοκίνητο.

Από τη Φολόη συνεχίσαμε για περίπου 15 χιλιόμετρα για να καταλήξουμε στη Λάμπεια, σε υψόμετρο 900 μέτρων. Η διαδρομή είναι πανέμορφη, ήπιες στροφές που περνούν μέσα από δάση με δένδρα και αρκετά έλατα όσο ανεβαίνουμε σε υψόμετρο. Η θερμοκρασία πια είναι καθαρά χειμωνιάτικη, υπάρχει και λίγη ομίχλη αλλά το αυτοκίνητό μας ανταπεξέρχεται επαρκώς, προσφέροντας μέσω του κλιματισμού, ζέστη στους επιβάτες και ασφάλεια και άνεση στη διαδρομή, χάρη στα φώτα και στα βοηθητικά συστήματα πλοήγησης.

Η Λάμπεια Δίβρη) είναι ίσως το ομορφότερο ορεινό χωριό της Ηλείας. Το χωριό έχει χάσει πια την παλιά του αίγλη, όμως περπατώντας στα δρομάκια του, καταλαβαίνεις ότι εδώ κάποτε υπήρχε ευημερία και πλούτος. Είναι χτισμένο σε διάφορες γειτονιές, με την καθεμιά να είναι ένα ξεχωριστό μικροσκοπικό χωριό με τη δική της εκκλησία. Ξεχωρίζει το Κέντρο Πολιτισμού και Περιβάλλοντος «Αρχοντικό Πετραλιά» που στεγάζεται στην ιστορική οικία της γνωστής οικογένειας, σε ένα πέτρινο κτήριο του 19ου αιώνα στη συνοικία Περδικαράδες.

Μια ακόμα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διαδρομή είναι αυτή που με αφετηρία την Αρχαία Ολυμπία περνά από το φυσικό spa της Λίμνης Καϊάφα και καταλήγει στο Κατάκολο. Κινούμαστε συνήθως δίπλα στη θάλασσα -μοναδικό απρόοπτο σε αυτή την περίπτωση, ένας σκύλος που πετάχτηκε στο δρόμο αλλά ευτυχώς τα φρένα μας λειτούργησαν άψογα. Το όμορφο Κατάκολο ήταν η τελευταία και ευχάριστη εμπειρία σε μια γεμάτη εκδρομή.

To σίγουρο είναι ότι θα επιδιώξουμε να κάνουμε άλλη μια χειμωνιάτικη εκδρομή με το αυτοκίνητο σύντομα. Η χειμερινή προσφορά της Avis που προσφέρει 20% έκπτωση στην ενοικίαση αυτοκινήτου έως το τέλος του έτους και αφορά ταξίδια το πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς, κάνει ακόμα πιο ελκυστική αυτή την προοπτική.

Τips για μια εκδρομή με το αυτοκίνητο στην περιοχή

Το οδικό δίκτυο της Ηλείας είναι αρκετά εύκολο ακόμα και στα ορεινά σημεία του, επομένως η Αρχαία Ολυμπία και η γύρω περιοχή της είναι ιδανικός προορισμός για road trip ακόμα και για νέους οδηγούς.

Αν βρεθείτε στην Ηλεία το καλοκαίρι, σίγουρα η εκδρομή σας θα είναι κυρίως «παραλιακή». Για τις πολλές και διάσημες παραλίες της περιοχής μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Επίσης, το καλοκαίρι αξίζει να οδηγήσετε περίπου 70 χιλιόμετρα από την Αρχαία Ολυμπία και να καταλήξετε στο φαράγγι και τους καταρράκτες της Νέδας. Θα φθάσετε έως ένα σημείο με το αυτοκίνητο και από εκεί ξεκινά μια ενδιαφέρουσα φυσιολατρική εμπειρία.

Αν αναζητάτε μια διαφορετική γαστρονομική εμπειρία αξίζει μετά τη Δίβρη να οδηγήσετε άλλα 12-13 χιλιόμετρα και να φθάσετε στο ιχθυοτροφείο-ταβέρνα «Ο Μύλος», στο χωριό Τριπόταμα, στα όρια Ηλείας- Αχαΐας, για ωραία ατμόσφαιρα στις όχθες του Ερύμανθου και υπέροχη ψητή ή καπνιστή πέστροφα.

Μια ωραία εν μέρει off-road διαδρομή είναι παράλληλα με τον Aλφειό ποταμό προς τα πέτρινα χωριά Ανδρίτσαινα και Καρύταινα. Η διαδρομή περνά από ελατοσκέπαστες βουνοπλαγιές και καταλήγει στην τόσο σημαντική στην ελληνική ιστορία Καρύταινα.

Φυσικά αν θέλετε να κάνετε off-roading, θα χρειαστείτε ένα αυτοκίνητο με τετρακίνηση. Στο Avis.gr θα βρείτε πολλές και καλές 4Χ4 επιλογές.

Διαβάστε ακόμα:

Ανοιξιάτικο Road trip στην κεντρική Πελοπόννησο

Road trip στα Τζουμέρκα: O επιβλητικός χειμερινός προορισμός με την ανόθευτη ομορφιά

Road trip στα Μετέωρα και τα ορεινά των Τρικάλων: Μια διαδρομή για όλες τις εποχές