Ο Dr Alessandro Inversini, καθηγητής μάρκετινγκ στο EHL Hospitality Business School, άνοιξε την ομιλία του εκφράζοντας την ιδιαίτερη χαρά του που συμμετείχε στο Greece Talks. Πριν όμως περάσει στις βασικές ιδέες, παρουσίασε συνοπτικά την ιστορία και τη φυσιογνωμία του EHL. Όπως σημείωσε, το EHL ιδρύθηκε το 1893 ως η πρώτη σχολή φιλοξενίας στον κόσμο. Φέτος, συμπληρώνονται εκατό χρόνια από τη δημιουργία του συλλόγου αποφοίτων, ενώ το 2022 η σχολή εγκαινίασε την ολοκαίνουργια πανεπιστημιούπολή της και υιοθέτησε τη νέα της ονομασία, EHL Hospitality Business School, ώστε να τονίσει την επιχειρηματική διάσταση του κλάδου.
Στη συνέχεια, ο Dr Alessandro Inversini παρουσίασε την κεντρική φιλοσοφία της σχολής: την ανθρωποκεντρικότητα. Όπως εξήγησε, η φιλοξενία έχει τις ρίζες της στην ανθρώπινη αλληλεπίδραση και αυτός ο πυρήνας παραμένει αμετάβλητος. Παρότι πρόκειται για σχολή φιλοξενίας, μόνο το 40% των αποφοίτων ακολουθεί παραδοσιακές θέσεις σε ξενοδοχεία. Το υπόλοιπο 60% απλώνεται σε άλλους τομείς όπου η διαχείριση σχέσεων και εμπειριών αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχία.
Το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης στη φιλοξενία
Σε αυτό το σημείο, ο Dr Alessandro Inversini πέρασε στο μεγάλο ζήτημα: την τεχνητή νοημοσύνη. Τόνισε ότι όσα έχουμε δει μέχρι τώρα αποτελούν μόνο την αρχή. «Αυτό που βλέπουμε σήμερα στην τεχνητή νοημοσύνη είναι μόνο το πρώτο στρώμα. Στην πραγματικότητα, δεν έχουμε αγγίξει ακόμη το εύρος των δυνατοτήτων της. Το επόμενο βήμα θα είναι η εμφάνιση αυτόνομων συστημάτων AI που θα μπορούν να καινοτομούν και να διαμορφώνουν πραγματικά εξατομικευμένες εμπειρίες για κάθε επισκέπτη». Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, θα ανατρέψει το μοντέλο φιλοξενίας που γνωρίζουμε σήμερα.
Η φιλοξενία ως αρχιτεκτονική εμπειριών
Ο Dr Inversini εξήγησε ότι η φιλοξενία δεν είναι μόνο ένας τομέας υπηρεσιών αλλά μια πλατφόρμα δημιουργίας εμπειριών. «Η φιλοξενία είναι μια γέφυρα. Είναι ο χώρος όπου χτίζονται καθηλωτικές, ουσιαστικές και τελικά μετασχηματιστικές εμπειρίες. Αυτό είναι το έργο μας. Να δημιουργούμε εμπειρίες που αλλάζουν τον άνθρωπο».
Έπειτα μοιράστηκε μια πραγματική ιστορία που σημάδεψε την οπτική του. Το 2022, εργαζόταν σε ένα project στη Βηρυτό όταν γνώρισε τον Chibli, έναν γεωπόνο μηχανικό ο οποίος εγκατέλειψε τη δουλειά του και επέστρεψε στη φάρμα της οικογένειάς του. Ο Inversini περιέγραψε ότι ο Chibli βρήκε ένα τοπίο σε περιβαλλοντική υποβάθμιση και μια κοινότητα που είχε απομακρυνθεί από τη φύση. Άρχισε να ξαναχτίζει το βουνό με παραδοσιακό τρόπο, να εκτρέφει γαϊδούρια και να δημιουργεί δωμάτια για επισκέπτες. Το εγχείρημα άνθισε.
«Κάτι μέσα μου με σταμάτησε. Προσπάθησα να καταλάβω τι έκανε αυτόν τον άνθρωπο να ακολουθήσει αυτή την πορεία. Και τότε συνειδητοποίησα ότι η απάντηση ήταν η βιωσιμότητα. Όχι η τυπική βιωσιμότητα που συζητάμε χρόνια, αλλά η πραγματική. Η βιωσιμότητα που απαιτεί επανασύνδεση με τη γη και την κοινότητα». Παρέπεμψε στη θεωρία των «ορίων αντοχής του πλανήτη» του Stockholm Resilience Centre, επισημαίνοντας πως η ανθρωπότητα απομακρύνεται από τον ασφαλή και δίκαιο χώρο όπου άνθρωποι και φύση μπορούν να ευδοκιμήσουν. Και αναφέρθηκε στη δέσμευση για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Στο κλείσιμο της ομιλίας του, ο Dr Alessandro Inversini περιέγραψε τι σημαίνει να είσαι «αναγεννητικός ηγέτης» στη φιλοξενία. «Η σχέση με την κοινότητα και τη φύση είναι το κλειδί της αναγέννησης. Ο καθένας μας έχει έναν ρόλο να αναλάβει στον πλανήτη. Μόνο όταν αναγνωρίζουμε ότι όλα τα συστήματα και τα οικοσυστήματα γύρω μας συνδέονται, μπορούμε να γίνουμε ηγέτες που βοηθούν τον τόπο και τους ανθρώπους να αναπτυχθούν. Είναι ένα κάλεσμα αφύπνισης».
Έκλεισε την ομιλία λέγοντας ότι το εργαλείο που ανέπτυξε για την αναγεννητική φιλοξενία διατίθεται δωρεάν στο Creative Commons και έχει ήδη εφαρμοστεί σε μικρά boutique ξενοδοχεία αλλά και σε μεγάλες διεθνείς αλυσίδες όπως Hilton και Marriott.





