Το 11ο FVW TravelTalk Workshop, που διοργανώνει σε ετήσια βάση το κορυφαίο δίκτυο ενημέρωσης της τουριστικής αγοράς της Γερμανίας, FVW Medien, φιλοξένησε, πρόσφατα η Κως.

17

Το workshop πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του ΕΟΤ και της Διεύθυνσης Τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, με τη συνδρομή της αεροπορικής εταιρείας Aegean Airlines και της ξενοδοχειακής αλυσίδας Grecotel. Συμμετείχαν κορυφαία στελέχη μεγάλων ταξιδιωτικών πρακτόρων, αεροπορικών εταιρειών, ταξιδιωτικών γραφείων και ειδικών αναλυτών της γερμανικής τουριστικής αγοράς (All Tours, TUI Group, Dertour Group, Coral/Ferien Touristik, LMX, Vtours, Studiosus, κ.ά.).

Η αξιοποίηση της κληρονομιάς του Ιπποκράτη

Στα κύρια θέματά του περιλαμβάνονταν η ανάπτυξη νέων προτάσεων ταξιδιών για την Κω και γενικότερα για την Ελλάδα, η αξιοποίηση της κληρονομιάς του Ιπποκράτη, οι βέλτιστες πρακτικές για τη βιώσιμη ανάπτυξη ως κοινή επιδίωξη, καθώς και τα σχέδια των tour operators για το 2026, με τα μηνύματα των Γερμανών επαγγελματιών του τουρισμού σε επίπεδο κρατήσεων να παραμένουν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τη χώρα μας.

Τους συμμετέχοντες καλωσόρισαν η έπαρχος Kω-Νισύρου, Κωνσταντίνα Σβύνου, και ο δήμαρχος Κω, Θεοδόσης Νικηταράς, ενώ η προϊσταμένη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Γερμανίας, Νικολέτα Λεκανίδη, στη διάρκεια συζήτησης με τον αρχισυντάκτη του FVW και συντονιστή του workshop, Klaus Hildebrandt, παρουσίασε τις στρατηγικές στοχεύσεις του ελληνικού τουρισμού για το προσεχές διάστημα.

Στόχος η αύξηση των πωλήσεων

Παράλληλα με τις εργασίες του workshop, οι Γερμανοί τουριστικοί επαγγελματίες παρακολούθησαν ένα ευρύ πρόγραμμα φιλοξενίας, το οποίο περιλάμβανε ξενάγηση στα σημαντικότερα αξιοθέατα της Κω, επίσκεψη σε τοπικό οινοποιείο, όπου τους συνόδευσε η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Οινοτουρισμού, Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, συμμετοχή στην τελετή απόδοσης του Ιπποκρατικού Όρκου, επισκέψεις σε ξενοδοχειακές μονάδες ώστε να γνωρίσουν το προσφερόμενο ποιοτικό ξενοδοχειακό προϊόν του νησιού, καθώς και ημερήσιες εκδρομές στη Νίσυρο και την Κάλυμνο. Κεντρικός στόχος του FVW TravelTalk Workshop είναι η αύξηση των πωλήσεων για τον εκάστοτε προορισμό διεξαγωγής του, μέσω της σύνδεσής του με decision makers και το δίκτυο διανομής των tour operators, των retailers και του FVW Medien, που επικοινωνεί καθημερινά με περίπου 8.000 τουριστικά γραφεία.

Eπίσκεψη των τουριστικών πρακτόρων και των εκπροσώπων του ΕΟΤ και της EasyJet στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσσού

Ταξίδι εξοικείωσης Βρετανών τουριστικών πρακτόρων για γνωριμία με τη βιώσιμη Κρήτη

Στο μεταξύ μέσα από ένα στοχευμένο ταξίδι εξοικείωσης που συνδυάζει εκπαίδευση, εμπειρία και επαγγελματική δικτύωση, επτά επιλεγμένοι τουριστικοί πράκτορες της Βρετανίας γνώρισαν πρόσφατα τις μοναδικές εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει η βιώσιμη Κρήτη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Το ταξίδι υλοποίησε η Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας ως Destination Partner της δράσης επικοινωνίας του επαγγελματικού περιοδικού TTG – Sustainable Travel Heroes, σε συνεργασία με τον Tour Operator Easy Jet Holidays και με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.

Στόχος, η προβολή της Κρήτης ως βιώσιμου προορισμού τεσσάρων εποχών, με έμφαση στην τουριστική ζήτηση εκτός αιχμής. Την ομάδα των τουριστικών πρακτόρων από τα πρακτορεία Travel Councellors, Travel Village Group, Not Just Travel & Escape the Ordinary, συνόδευε η κα Charlotte Cullinan, δημοσιογράφος του επαγγελματικού περιοδικού TTG Media με σκοπό τη συλλογή υλικού για τη δημοσίευση εκτενούς αρθρογραφίας για την Κρήτη και τις βιώσιμες δράσεις, που θα απευθύνεται σε 18.000 συνδρομητές. Την επίσκεψη συντόνισε και συνόδεψε η Αναπληρώτρια Προϊσταμένη του Γραφείου ΕΟΤ Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας κα Άντζελα Τζίφα.

Οι συμμετέχοντες επαγγελματίες παρακολούθησαν πρόγραμμα επιμόρφωσης στη βιωσιμότητα, αποκτώντας τον τίτλο Sustainable Ambassador, ενισχύοντας έτσι τον ρόλο τους ως πρεσβευτές υπεύθυνων και περιβαλλοντικά συνειδητών ταξιδιωτικών πρακτικών.

Το μαύρο «χρυσάφι» της Κρήτης

Οι συμμετέχοντες φιλοξενήθηκαν στο πιστοποιημένο κατάλυμα Cook’s Club Hersonissos, ενώ το πρόγραμμα περιελάμβανε σειρά αυθεντικών εμπειριών που ενσωματώνουν τις αρχές της βιωσιμότητας, της πολιτιστικής ταυτότητας και ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας. Ενδεικτικά ενημερώθηκαν για το βιωματικό πρόγραμμα που εντάσσεται στο πλαίσιο της νέας τάσης του νυχτερινού τουρισμού «Η Μυθολογία του Σύμπαντος: Μια Εμπειρία Αστροπαρατήρησης», υπό την καθοδήγηση τοπικών αστροφυσικών, με στόχο την ανάδειξη της σημασίας του «σκοτεινού ουρανού» και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Επίσης, βίωσαν την εμπειρία «Η Διαδρομή του Χαρουπιού» αφιερωμένη στο «μαύρο χρυσάφι» της Κρήτης, με ξενάγηση στο Μύλο του Χαρουπιού, γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων με βάση τα χαρούπια. Να σημειωθεί ότι οι δύο παραπάνω δράσεις εστιάζουν στη σύνδεση της τοπικής κοινότητας με τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και υποστηρίζονται από την Planeterra, ένα διεθνή μη κερδοσκοπικό οργανισμό που στηρίζει τοπικές κοινότητες παγκοσμίως, ενισχύοντας τον βιώσιμο και υπεύθυνο τουρισμό.

Συμμετέχοντες στο FVW TravelTalk Workshop, κατά την ξενάγησή τους στην πόλη της Κω

Grecotel: Γίνε αγρότης για μία ημέρα

Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τη βιολογική φάρμα Agreco Farm της Grecotel, όπου η εμπειρία «Γίνε αγρότης για μία ημέρα» αποτυπώνει τις αρχές της τοπικής παραγωγής, της προστασίας της φύσης και της κυκλικής οικονομίας στο πνεύμα της βιωσιμότητας και του concept farme-à-table. Επιπλέον, έγινε ξενάγηση στον Μινωικό Ανακτορικό Κέντρο της Κνωσού, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO με έμφαση στη βιώσιμη διαχείριση πολιτιστικών χώρων και την προστασία της κληρονομιάς έναντι των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Εξάλλου, επισκέφθηκαν το Οινοποιείο Titakis, μία τοπική οικογενειακή επιχείρηση τρίτης γενιάς με ισχυρή δέσμευση στη βιωσιμότητα, τις γηγενείς ποικιλίες και την καινοτομία όπου οι συμμετέχοντες γνώρισαν την εμπειρία “Fabrika Wine Experience”, που περιλάμβανε παρουσίαση της παραγωγής κρασιού, αναπαράσταση μινωικού πατητηριού και οινογνωσία.

Το ταξίδι είναι μέρος της στρατηγικής του ΕΟΤ για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στοχεύει στην ανάδειξη αυθεντικών και εξατομικευμένων εμπειριών με θετικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο, καθώς και στην προβολή της Κρήτης ως πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης που συνδυάζει τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και την τοπική επιχειρηματικότητα. Με τη συμμετοχή των επαγγελματιών της τουριστικής αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου, το πρόγραμμα TTG Sustainable Travel Ambassadors ενισχύει την χώρα μας ως προορισμού που μετατρέπει τη βιωσιμότητα σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και πολιτιστικό αφήγημα με διεθνή εμβέλεια.

Περιφέρεια Κρήτης: H φιλοξενία διαφοροποιεί τον κρητικό τουρισμό

Με αφορμή την υποστήριξη του ταξιδιού εξοικείωσης και από την Περιφέρεια Κρήτης ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Δρ Κυριάκος Κώτσογλου δήλωσε σχετικά: «Αν υπάρχει κάτι που διαφοροποιεί τον Κρητικό Τουρισμό, είναι η φιλοξενία, αυτή καθαυτή. Έτσι, θα μπορούσε να πει κανείς ότι κάθε ταξίδι εξοικείωσης είναι για εμάς και μια τέλεια ευκαιρία προσομοίωσης, ένα απτό παράδειγμα του τι θα νιώσουν οι επισκέπτες μας και οι πελάτες των επισκεπτών μας. Η φιλόξενη Κρήτη δεν αποτελεί πυλώνα της στρατηγικής μας γιατί απλά είναι ο ορισμός του προορισμού μας, κάτι μέσα από το DNA του κι αυταπόδεικτη στην Κρήτη, Παντού».

Διαβάστε ακόμα:

Πώς το Καταφύγιο Μπάφι θα γίνει μονάδα-πρότυπο στο είδος του για την ελληνική αγορά

Πώς η ψηφιακή οικονομία εισέρχεται στον Τουρισμό

Προς νέο ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός με αφίξεις σχεδόν 26 εκατ. ξένων επισκεπτών στο 8μηνο