Ο ρόλος της νυχτερινής ζωής και της bar σκηνής στην καθιέρωση της Αθήνας ως κορυφαίου city break προορισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους συζητήθηκε μεταξύ άλλων σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με θέμα: «15 Χρόνια Athens Bar Show: Η bar σκηνή της Αθήνας και η συνεισφορά της στη ζωή των κατοίκων και την εμπειρία των επισκεπτών».
Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι οι εμπειρίες φαγητού, ποτού και αστικού πολιτισμού αποτελούν πλέον βασικό λόγο επίσκεψης, καθώς η πόλη ξεχωρίζει για την αυθεντικότητα, τη φιλοξενία και τη ζωντάνια της.
Παράλληλα, υπογραμμίστηκε η σημασία αξιοποίησης διεθνών διακρίσεων και της παρουσίας αθηναϊκών bars στα σημαντικότερα διεθνή rankings, καθώς και η ανάγκη επενδύσεων σε υποδομές, δημιουργικούς χώρους και δίκτυα συνεργασίας, ώστε η πόλη να εξελιχθεί σε μια βιώσιμη μητρόπολη που προσφέρει αξία σε κατοίκους, επιχειρήσεις και επισκέπτες.
Οι στόχοι για τον τουρισμό το 2026 από την Περιφέρεια Αττικής
Ειδικότερα, ο κ. Δημήτρης Φραγκάκης, Πρόεδρος της Νέα Μητροπολιτικής Αττικής ανέδειξε τις πρωτοβουλίες όπως το Athens Bar Show που έχουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς αναδεικνύουν μια δυναμική αγορά και δίνουν την ευκαιρία σε Περιφέρεια, ΕΟΤ και Δήμο Αθηναίων να συνεργαστούν για την προώθηση του προϊόντος Αθήνα με έξυπνο και αποτελεσματικό τρόπο. Για το 2026, η Περιφέρεια Αττικής επικεντρώνεται σε τρεις βασικούς άξονες, τη γαστρονομία, τον οινοτουρισμό και τον Αττικό Αμπελώνα, ενώ η διασκέδαση εντάσσεται στο σύνολο της εμπειρίας της πόλης. Στόχος είναι να αναδειχθεί η Αθήνα στο εξωτερικό ως ένας ολοκληρωμένος, σύγχρονος προορισμός, και αυτό όπως σημείωσε απαιτεί στενή συνεργασία με την ίδια την αγορά.
Δήμος Αθηναίων: Επέκταση του πολιτιστικού χάρτη της πόλης
Από την πλευρά του, ο κ. Γιάννης Γεώργιζας, Διευθύνων Σύμβουλος, Αναπτυξιακή Αθήνας Α.Ε τόνισε ότι οι πολιτιστικές διοργανώσεις στην Αθήνα δεν απευθύνονται πλέον αποκλειστικά σε επισκέπτες, αλλά στοχεύουν και στην ενεργή συμμετοχή των κατοίκων της πόλης υιοθετώντας μια σύγχρονη προσέγγιση που καθιστά τον πολιτισμό προσιτό, ανοιχτό για όλους. Είναι σημαντικό για εμάς, πρόσθεσε, να επεκτείνουμε τον πολιτιστικό χάρτη της πόλης, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η ευρύτερη περιφέρεια. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στην υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και την ορθή οδική συμπεριφορά. Χρειάζονται περισσότερες ασφαλείς επιλογές μετακίνησης, όπως ενισχυμένες δημόσιες συγκοινωνίες, ώστε η συνολική εμπειρία των κατοίκων και των επισκεπτών να παραμένει ποιοτική και κυρίως ασφαλής, κατέληξε.
ΕΟΤ: Το 50% των επισκεπτών της Αθήνας επιλέγει την πόλη για τις εμπειρίες
Η Ελένη Μητράκη, προϊσταμένη Διεύθυνσης Τουριστικής Προβολής του ΕΟΤ υπογράμμισε ότι η Αθήνα προβάλλεται πλέον στρατηγικά ως προορισμός city break, χάρη στη ζωντάνια και τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της. Σύμφωνα με έρευνες, το 50% των επισκεπτών επιλέγει την πόλη για τις εμπειρίες που προσφέρει και περίπου το 10% για τη διασκέδαση. Ταυτόχρονα, διεθνώς σημαντικό μέρος του ταξιδιωτικού προϋπολογισμού επενδύεται στη γαστρονομία και σε μοναδικές εμπειρίες, κάτι που για εμάς αποτελεί σημαντική ευκαιρία. Όπως ανέφερε η κ. Μητράκη: «Έχουμε μπροστά μας τη δυνατότητα να αναδείξουμε νέες προτάσεις που στηρίζουν τον τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να ενισχύσουμε την εικόνα της Αθήνας ως σύγχρονης, ζωντανής ευρωπαϊκής πόλης. Μέσα από πρωτοβουλίες όπως η προβολή βραβευμένων εστιατορίων και μπαρ και η συνεργασία με διεθνείς οδηγούς, χτίζουμε σταθερά το προφίλ της πόλης στο διεθνές κοινό».
Η ισχυρή παρουσία των αθηναϊκών μπαρ στις διεθνείς λίστες των 50 Best
Ο Πάνος Δεληγιάννης, Managing Partner & Founder, FnL Guide, επισήμανε ότι τα αθηναϊκά μπαρ έχουν πλέον μια σταθερή και εντυπωσιακά ισχυρή παρουσία στις διεθνείς λίστες των 50 Best, σε αναλογία που αντανακλά το μέγεθος αλλά και τη δημιουργική δυναμική της πόλης. Αυτή η διεθνής αναγνώριση πολλαπλασιάζει την προβολή της Αθήνας και ενισχύει αποφασιστικά το brand της στο εξωτερικό. Την ίδια στιγμή, η παγκόσμια απήχηση της ελληνικής γαστρονομίας και η συνεχώς αυξανόμενη δημοφιλία της μεσογειακής διατροφής φέρνουν στο προσκήνιο τόσο τα ελληνικά εστιατόρια όσο και τα μπαρ. Ο κ. Δεληγιάννης συμπλήρωσε ότι: «το επόμενο βήμα είναι η ακόμη πιο ξεκάθαρη ενσωμάτωση τοπικού χαρακτήρα στο προϊόν. Περισσότερη ελληνική ταυτότητα, αυθεντικότητα και ένα ουσιαστικό storytelling γύρω από ό,τι κάνει την εμπειρία της Αθήνας πραγματικά μοναδική».
Πλεονέκτημα η κουλτούρα και ο τρόπο ζωής στην Ελλάδα
Στο ίδιο πνεύμα, ο Μπάμπης Καϊδαλίδης, Γενικός Διευθυντής της Bar Academy Greece υπογράμμισε το υψηλό επίπεδο των ελληνικών bars, τόσο σε τεχνογνωσία όσο και σε δημιουργικότητα, κάτι που αποδεικνύεται από τις συνεχείς διακρίσεις σε παγκόσμια βραβεία και διεθνείς οδηγούς πόλεων. Παράλληλα, τόνισε ότι η έμφυτη ελληνική φιλοξενία και το ευνοϊκό κλίμα καθιστούν την Αθήνα έναν ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό για επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Ο κ. Καϊδαλίδης επισήμανε ακόμη την ανάγκη στενής συνεργασίας των θεσμών με την αγορά, ώστε η υφιστάμενη δυναμική να αξιοποιηθεί πλήρως ως μοχλός προσέλκυσης τουριστών τόσο στην Αθήνα όσο και στην Περιφέρεια Αττικής. Επιπλέον, χαρακτήρισε ως σημαντική ευκαιρία το διεθνές trend του aperitivo, επισημαίνοντας το μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που διαθέτει η Ελλάδα σε σχέση με άλλες τουριστικές αγορές, χάρη στην κουλτούρα και τον τρόπο ζωής της.
Το Athens Bar Show έφερε άμεσα έσοδα 2 εκατ. ευρώ στην Αθήνα
Το Athens Bar Show αποτελεί διεθνές σημείο αναφοράς για το bartending και τη bar κουλτούρα. Η φετινή διοργάνωση προσέλκυσε περισσότερους από 17.000 συμμετέχοντες, 137 εκθέτες και 130 διεθνείς ομιλητές από 51 χώρες, προσφέροντας 80 ώρες σεμιναρίων και συνδυάζοντας υψηλή τεχνολογία και Τεχνητή Νοημοσύνη με την Τέχνη του bartending. Μέσα από την Athens Bar Week, που περιλάμβανε πάνω από 130 events σε 70 σημεία της πόλης, η bar κουλτούρα ενίσχυσε την οικονομική και κοινωνική ζωή της Αθήνας. Η πόλη «έζησε» στον ρυθμό της εβδομάδας με σχεδόν 100 διεθνή guest shifts και takeovers από 20 διαφορετικές πόλεις, πάνω από 20.000 cocktails σερβιρίστηκαν, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 20.000 bar visits, ενώ συμμετείχαν 3.000 διεθνείς επισκέπτες και άλλοι 3.000 από την υπόλοιπη Ελλάδα.
Ο συνολικός αντίκτυπος στο κέντρο της Αθήνας περιλάμβανε εκτιμώμενα άμεσα έσοδα 2 εκατ. ευρώ για τα bars και περίπου 10 εκατ. ευρώ προστιθέμενη αξία για την πόλη, αναδεικνύοντας τη διοργάνωση ως σημαντικό θεσμό για την ενίσχυση της τοπικής bar σκηνής και της ελληνικής φιλοξενίας.
Διαβάστε ακόμα:
Grecotel: 50 χρόνια ελληνικής φιλοξενίας
Ο Tουρισμός αλλάζει, η Ελλάδα πρωταγωνιστεί
The Grand Ballroom: Το αρχιτεκτονικό εγχείρημα στα Τίρανα που φιλοδοξεί να αλλάξει τον αστικό χάρτη





