Σημαντική αύξηση καταγράφεται τις τελευταίες δύο εβδομάδες στις αγγελίες που ζητούν προσωπικό για ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις στις πλατφόρμες ευρέσεως εργασίας, ενόψει της θερινής σεζόν.

34

Έχοντας βιώσει τις δυσκολίες αναζήτησης και διατήρησης προσωπικού, οι επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα ξεκινούν την προετοιμασία τους νωρίτερα από ποτέ. Στον απόηχο μιας πανδημίας που κανείς ακόμη δεν γνωρίζει σε ποια φάση θα βρίσκεται από την άνοιξη και μετά, τα ξενοδοχεία προνοούν έτσι ώστε να διαθέτουν τα κατάλληλα στελέχη στις κατάλληλες θέσεις, ούτως ώστε να εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον μεγάλο όγκο τουριστών που αναμένεται το προσεχές καλοκαίρι.

Ειδικότερα, σε έρευνα του Travel.gr σε μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες αγγελιών, έχουν αναρτηθεί το τελευταίο διάστημα συνολικά 75 αγγελίες αναζήτησης προσωπικού για ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις, που όμως αφορούν σε περισσότερες από μία θέσεις.

Αναλυτικά, υπάρχουν 28 αγγελίες για ξενοδοχοϋπαλλήλους διαφόρων θέσεων και 47 αγγελίες για καμαριέρες, που στο σύνολό τους περιλαμβάνουν πάνω από 250 θέσεις εργασίας κατά μέσο όρο-και είναι μόνο Ιανουάριος.

Στα ονόματα των εργοδοτών, παρατηρούνται μεγάλα ξενοδοχεία 5 αστέρων αλλά και μικρότερες μονάδες, σε όλη την Ελλάδα. Μεγαλύτερη ζήτηση για προσωπικό παρατηρείται σε μονάδες των Κυκλάδων, της Κρήτης, των Ιόνιων νησιών αλλά και της Αθήνας. Να σημειωθεί ότι, ιδιαίτερα στην Αθήνα, τα προηγούμενα χρόνια δεν παρατηρούνταν αγγελίες προσωπικού που αφορούσε στη θερινή σεζόν, κατάσταση που από ότι φαίνεται έχει αλλάξει τη φετινή χρονιά.

Τι ζητούν και τι προσφέρουν τα ξενοδοχεία από τους υπαλλήλους

Τι ζητούν όμως τα ξενοδοχεία από τους υπαλλήλους τους, εν έτι 2022;

Ακολουθούν παραδείγματα από πολλές περιοχές της χώρας, ώστε να διαμορφωθεί μία όσο το δυνατόν ακριβέστερη εικόνα για τις ανάγκες των επιχειρήσεων.

Στη Σαντορίνη, πολυτελές ξενοδοχείο αναζητά υπαλλήλους για τις εξής θέσεις: υπαλλήλους υποδοχής (2 άτομα), σερβιτόρους pool bar (2 άτομα), καμαριέρες και συντηρητή. Απαραίτητα προσόντα: απόφοιτος σχολής τουριστικών επαγγελμάτων, άριστη γνώση αγγλικών, θα εκτιμηθεί πολύ η γνώση γερμανικών ή και γαλλικών, άνεση στη χρήση Η/Υ, βασικές γνώσεις λογιστικής, προτιμητέα 2ετής προϋπηρεσία σε αντίστοιχο πόστο, επαγγελματική εμφάνιση και συμπεριφορά, ομαδικότητα και πνεύμα συνεργασίας. Ως περίοδος εργασίας αναφέρεται το διάστημα από τον Μάϊο έως τον Οκτώβριο. Το ξενοδοχείο προσφέρει διαμονή και ημιδιατροφή εντός του ξενοδοχείου, άριστες συνθήκες και περιβάλλον εργασίας και αποδοχές αναλόγως προσόντων. Επίσης, στο Ημεροβίγλι της Σαντορίνης, ζητείται προσωπικό (υπάλληλος υποδοχής, σερβιτόρος, μπάρμαν) για τη θερινή σεζόν του 2022 σε νέο κατάλυμα. Ακόμη μία αγγελία ζήτησης προσωπικού, από μεγάλο ξενοδοχείο στην Σαντορίνη, ζητεί υπάλληλο υποδοχής για εποχική εργασία. Ως απαραίτητα προσόντα, αναφέρονται η άπταιστη γνώση αγγλικών και η πολύ καλή χρήση Η/Υ.

Όμως εκτός από θέσεις σεζόν, ξενοδοχεία στη Σαντορίνη ζητούν και μόνιμο προσωπικό. Για παράδειγμα, ξενοδοχείο ζητεί νέο έως 30 ετών ως υπάλληλο γενικών καθηκόντων με γνώση αγγλικών. Το ξενοδοχείο εξασφαλίζει διαμονή και διατροφή.

Στη Μύκονο, ξενοδοχείο ζητεί υπάλληλο υποδοχής, μπάρμαν και καμαριέρα με προϋπηρεσία για την περίοδο από τον Μάϊο έως τον Οκτώβριο. Παρέχει διαμονή και διατροφή. 

Στην Πάρο, στη Μήλο και στην Άνδρο 4 ξενοδοχειακά συγκροτήματα και πολυτελές ξενοδοχείο ζητούν να προσλάβουν καμαριέρες για εποχική απασχόληση.

		array(1) {
  [0]=>
  array(3) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(66974)
      ["id"]=>
      int(66974)
      ["title"]=>
      string(5) "milos"
      ["filename"]=>
      string(16) "milos-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(663920)
      ["url"]=>
      string(65) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/01/milos-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(105) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/ayxisi-aggelion-gia-proslipsi-prosopi/attachment/milos-8/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "8"
      ["description"]=>
      string(27) "Μήλος/ Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(7) "milos-8"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(66936)
      ["date"]=>
      string(19) "2022-01-27 11:05:48"
      ["modified"]=>
      string(19) "2022-01-27 11:08:29"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1707)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/01/milos-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/01/milos-200x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(200)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/01/milos-768x1152.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1152)
        ["large"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/01/milos-683x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(683)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/01/milos-1024x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/01/milos-1366x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1366)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
  }
}
	

Στην Αθήνα και ειδικότερα στην περιοχή του Συντάγματος, ξενοδοχείο ζητεί υπάλληλο υποδοχής. Ως απαραίτητα προσόντα αναφέρονται, μεταξύ άλλων, η άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας, η προϋπηρεσία σε σχετικό αντικείμενο, η άνεση στην επικοινωνία και η ευελιξία ωραρίου. Θα προτιμηθούν απόφοιτοι σχολών τουριστικών επαγγελμάτων. Σε άλλο ξενοδοχείο, στο Μοναστηράκι ζητείται, επίσης, υπάλληλος υποδοχής.

Στον Άλιμο, ξενοδοχείο ζητεί υπαλλήλους με πτυχίο Τουριστικών Επαγγελμάτων και προϋπηρεσία. Στη Κηφισιά, ξενοδοχείο ζητεί νυχτερινό υπάλληλο υποδοχής με απαραίτητη προϋπηρεσία, γνώσεις ξενοδοχειακών προγραμμάτων και γνώσεις ξένων γλωσσών και στο Μοσχάτο, ξενοδοχείο ζητεί καμαριέρα εσωτερική ή εξωτερική, για πενθήμερη 8ωρη απασχόληση και κυλιόμενες βάρδιες πρωί, απόγευμα, βράδυ.

Στη Χαλκιδική στην περιοχή της Νικήτης, πολυτελές ξενοδοχείο ζητεί υπάλληλο υποδοχής, ενώ στη Θάσο τουριστική επιχείρηση ζητεί σερβιτόρες για την καλοκαιρινή σεζόν.   

Στην Κέρκυρα, ξενοδοχείο 5 αστέρων ζητεί προσωπικό για την στελέχωση του εστιατορίου της. Ως ελάχιστη εργασιακή εμπειρία αναφέρονται οι 36 μήνες. Σε άλλο μπουτίκ ξενοδοχείο στη Βόρεια Κέρκυρα ζητούνται καμαριέρες, σερβιτόροι και υπάλληλοι υποδοχής. Στην Κεφαλονιά, πολυτελές ξενοδοχείο αναζητά προσωπικό όλων των ειδικοτήτων. Παρέχονται διαμονή σε μονόκλινο δωμάτιο και διατροφή.

Στη Ρόδο ξενοδοχείο ζητεί για τη σεζόν μάγειρα, καθώς και μπάρμαν και υπάλληλο υποδοχής για πρωί και βράδυ. Στην Κάρπαθο, ζητούνται για τουριστικό κατάλυμα μπάρμαν, υπάλληλοι, μάγειρες, καμαριέρες και συντηρητές. Όπως αναφέρεται απαραίτητο είναι το Απολυτήριο Λυκείου,  και ελάχιστη εργασιακή εμπειρία 6 μηνών.

Δύο ξενοδοχεία στα Χανιά ζητούν καμαριέρες, σερβιτόρους, μπάρμαν, με πολύ καλή γνώση αγγλικών, μάγειρες, βοηθό ζαχαροπλαστικής, λαντζέρη και ναυαγοσώστη. Απαραίτητη προϋπόθεση η προϋπηρεσία σε αντίστοιχη θέση. Η γνώση γερμανικής, γαλλικής, πολωνικής ή ιταλικής γλώσσας θα θεωρηθεί επιπρόσθετο προσόν. Επίσης, παρέχεται διαμονή και διατροφή.

Πολυτελές ξενοδοχείο στην Ελούντα ζητεί για την τουριστική σεζόν υπάλληλο υποδοχής, με επαγγελματική εμπειρία τουλάχιστον 2 χρόνια σε αντίστοιχη θέση, άριστη γνώση Υ/Η και αγγλικής ή και γαλλικής γλώσσας. Προσφέρονται ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών και κινητό τηλέφωνο, αναλόγως προσόντων. Το ίδιο ξενοδοχείο ζητεί μπάρμαν, Β’ και Γ΄ μάγειρα και σερβιτόρους. Σε ξενοδοχείο στο Ρέθυμνο ζητούνται σερβιτόροι, καμαριέρες, βοηθοί κουζίνας και υπάλληλος υποδοχής.

Ξενοδοχείο στη Λακωνική Μάνη, ζητεί προσωπικό (μαγείρισσα, σερβιτόρα, υπάλληλο υποδοχής και καθαρίστρια) για τη στελέχωση του κατά την φετινή τουριστική σεζόν. Παρέχονται, μεταξύ άλλων, ανταγωνιστικές απολαβές ανάλογες των προσόντων, διαμονή και ημιδιατροφή. Απαραίτητη η γνώση αγγλικής γλώσσας, σε επίπεδο πτυχίου και η προϋπηρεσία σε αντίστοιχο πόστο.

Ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Κορώνη της Μεσσηνίας ζητεί υπάλληλο υποδοχής, καθώς και σεφ και βοηθό σεφ για το εστιατόριό του.

Ξενοδοχείο στην Ηλεία ζητεί έμπειρο σεφ ή Α’ μάγειρα και σερβιτόρους με καλή γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας, καθώς και προϋπηρεσία για το εστιατόριο του. Προσφέρεται ανταγωνιστικός μισθός και διαμονή. Πολυτελές ξενοδοχείο στην Αράχωβα ζητεί καμαριέρα- καθαρίστρια. Είναι απαραίτητο το πιστοποιητικό εμβολιασμού. Παρέχεται διαμονή και διατροφή.

Πώς τα ξενοδοχεία Rocco Forte επιχειρούν να λύσουν το πρόβλημα εύρεσης προσωπικού

Πάντως, το πρόβλημα εύρεσης προσωπικού δεν απασχολεί μόνο τα ελληνικά ξενοδοχεία αλλά και ξενοδοχειακές μονάδες του εξωτερικού. Επίσης, σημαντικός αριθμός ξενοδοχείων αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες να διατηρήσει το προσωπικό του, το οποίο κυρίως λόγω της πανδημίας, μεταπήδησε σε άλλους κλάδους.

Μέχρι σήμερα, ακολουθούνται διάφορες λύσεις, από δημιουργία in-house τουριστικών σχολών που στη συνέχεια τροφοδοτούν τα ξενοδοχεία με αποφοίτους, μέχρι κρατικές διευκολύνεις εισόδου προσωπικού από τρίτες χώρες.

Επιχειρώντας να λύσει αυτό το πολύ σοβαρό πρόβλημα, η αλυσίδα ξενοδοχείων Rocco Forte Hotels εγκαινιάζει ένα νέο πρόγραμμα αφοσίωσης και ευτυχίας των εργαζομένων της στα ξενοδοχεία της παγκοσμίως, σε συνεργασία με το The Happiness Index.

Η Rocco Forte Hotels, η οποία ιδρύθηκε το 1996 από τον Sir Rocco Forte και την αδερφή του, Olga Polizzi, αποτελείται από 15 ξενοδοχεία και θέρετρα στο Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Ρωσία και το Ηνωμένο Βασίλειο, στα οποία απασχολούνται πάνω από 1.600 άτομα. Η ομάδα υπερηφανεύεται για την οικογενειακή αίσθηση που αποπνέει τόσο στους εργαζόμενούς της, όσο και στους επισκέπτες της.

Σχετικά, ο Sir Rocco Forte ανέφερε ότι στο δικό του μυαλό, το πώς πετυχαίνουμε είναι εξίσου σημαντικό με το τι πετυχαίνουμε, επισημαίνοντας ότι είναι σημαντικό οι επιχειρηματίες να συμπεριφέρονται στους ανθρώπους, τους συνεργάτες και τους προμηθευτές,  όπως και στους καλεσμένους τους, όχι μόνο γιατί είναι το δίκαιο και σωστό, αλλά έχει και επιχειρηματικό νόημα.

Προς αυτή την κατεύθυνση, η Rocco Forte Hotels θα εφαρμόσει την πλατφόρμα αφοσίωσης και ευτυχίας των εργαζομένων που υποστηρίζεται από τη νευροεπιστήμη η οποία παρέχεται από το The Happiness Index, για να επιτρέψει στους ανθρώπους της να σχολιάζουν ότι θέλουν, όποτε και όπου το θέλουν, καθώς και να αναλύουν σε βάθος την ψυχική τους υγεία ώστε να υποστηρίξουν συγκεκριμένες στρατηγικές σε κάθε ξενοδοχείο ξεχωριστά.  Η πλατφόρμα προσφέρει περισσότερες από 20 προκατασκευασμένες έρευνες που υποστηρίζονται από τη νευροεπιστήμη. Τα δεδομένα είναι διαθέσιμα σε πραγματικό χρόνο και υπογραμμίζουν βασικούς τομείς όπου πρέπει να τεθούν προτεραιότητες, παρέχοντας ταυτόχρονα πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ανάληψης δράσης.

Από πλευράς του, ο κ. Jan Nielsen, VP Group HR & Operational Support, Rocco Forte Hotels, ανέφερε ότι, παρά την πανδημία που αποδεικνύεται απίστευτα σκληρή για τον κλάδο, τα ξενοδοχεία συνέχισαν να κρατούν τους ανθρώπους τους στην καρδιά της επιχείρησής. Όλα τα ξενοδοχεία της Rocco Forte λειτουργούν ανεξάρτητα και όχι ως αλυσίδα και γνωρίζουν ότι οι άνθρωποί τους είναι μια καταπληκτική πηγή νέων ιδεών και ενέργειας.

Τέλος, ο κ. Nielsen τόνισε ότι η δημιουργία μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής με το The Happiness Index θα επιτρέψει στην επιχείρηση να ακούει πιο προσεκτικά και να κατανοεί πώς σκέφτονται και αισθάνονται οι άνθρωποι, ώστε να ακολουθεί ισχυρότερες στρατηγικές σε κάθε ξενοδοχείο της. 

Διαβάστε ακόμα:

Πράσινο φως για ενισχύσεις 10 νέων ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Αθήνα

O τουρισμός της Μυκόνου: Επενδύσεις και προσδοκίες