Προκηρύχθηκε διαγωνισμός με προϋπολογισμό 15 εκατ. ευρώ και αναθέτουσα αρχή το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος που αφορά στη σύναψη σύμβασης για την «Τουριστική προώθηση και προβολή της Ελλάδας-Rebranding» στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος «Τουριστική Ανάπτυξη» και ειδικότερα της διαχείρισης προορισμών του υπουργείου Τουρισμού.

23

Η δαπάνη του έργου θα καλυφθεί με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών ορίστηκε στις 15/07/2025 και ώρα 15:00 ενώ η διενέργεια του διαγωνισμού θα γίνει στις 17/07/2025 και ώρα 10:00.

Απώτερος στόχος της διακήρυξης είναι η περαιτέρω ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της Ελλάδας με γνώμονα την ανάδειξή της σε έναν ακόμα πιο ελκυστικό τουριστικό προορισμό, ο οποίος μπορεί να προσφέρει διαφοροποιημένα και εξατομικευμένα προϊόντα, υπηρεσίες και εμπειρίες στους επισκέπτες του, ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Για την εξειδίκευση και την τεκμηρίωση της στοχοθεσίας της σύμβασης του παρόντος έργου, λαμβάνονται υπόψη μεταξύ άλλων το Εθνικό Σύμφωνο για τον Βιώσιμο Τουρισμό 2021-2030, το Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ 2025-2028 του Υπουργείου Τουρισμού, η Στρατηγική Επικοινωνίας του ΕΟΤ για παρελθόντα έτη, οι τάσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς, οι τρέχουσες συνθήκες της παγκόσμιας και της ελληνικής οικονομίας και οι ταξιδιωτικές τάσεις στις αγορές-στόχους. Τα ανωτέρω δεδομένα, σε συνδυασμό με τις τρέχουσες πολεμικές εντάσεις στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή, αποτελούν κρίσιμους παράγοντες που επηρεάζουν την επικοινωνιακή στρατηγική για την τουριστική προβολή της Ελλάδας για τα επόμενα έτη, προσδιορίζοντας σε μεγάλο βαθμό το νέο αφήγημα του ελληνικού τουρισμού.

Η σχεδιαζόμενη διεθνής διαφημιστική εκστρατεία για την προώθηση του brand «Ελλάδα», καλείται να υποστηρίξει τη στρατηγική ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού ενδυναμώνοντας τη θέση της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού και κατά τρόπο ενδεικτικό και όχι περιοριστικό, μεταξύ άλλων στοχεύει σε μία σειρά στρατηγικών προτεραιοτήτων.

Το όραμα για τον ελληνικό τουρισμό

Στο πλαίσιο του έργου θα αποτυπωθεί η υφιστάμενη εικόνα της χώρας ως τουριστικού προορισμού σε αντιδιαστολή με το ευρύτερο ανταγωνιστικό πλαίσιο στις αγορές και τα κοινά στόχους όπως αυτά έχουν εξειδικευτεί στο Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ. Παράλληλα, θα χαραχθεί και θα εξειδικευτεί Στρατηγική Επικοινωνίας για την τουριστική προβολή, συμβατή με τις πολιτικές που ασκούνται από το Υπουργείο Τουρισμού.

Το όραμα για τον ελληνικό τουρισμό συμπυκνώνεται στην προβολή και προώθηση της Ελλάδας ως βιώσιμου τουριστικού προορισμού που προσφέρει πλήθος μοναδικών εμπειριών, προάγει την ισότητα και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και είναι προσβάσιμος για όλους.

Στα βασικά «brand anchors» της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού που συμπυκνώνονται στον πολυνησιακό χαρακτήρα που την καθιστά ιδιαίτερα ελκυστική για διακοπές ήλιου και θάλασσας, τον ελληνικό πολιτισμό, την ελληνική φιλοξενία και τον ελληνικό τρόπο ζωής (γαστρονομία κ.ά.), θα πρέπει να αναδειχθούν επιπλέον η μοναδικότητα της πολυποίκιλης ενδοχώρας και η πληθώρα ποιοτικών τουριστικών προϊόντων και αυθεντικών εμπειριών που μπορούν να προσελκύσουν πολλά διαφορετικά κοινά από διάφορες αγορές-στόχους.

Η προτεινόμενη Στρατηγική Τοποθέτηση και Στρατηγική Επικοινωνίας θα πρέπει κατά συνέπεια, σύμφωνα με το γενικό αλλά και τους ειδικούς στόχους μάρκετινγκ του Στρατηγικού Σχεδίου του Υπουργείου Τουρισμού, να εξασφαλίζει την ισόρροπη γεωγραφικά προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος με ζητούμενο τη γεωγραφική διασπορά των επισκεπτών. Παράλληλα, πρέπει να εξασφαλίζει την ενίσχυση του παραδοσιακού προϊόντος «ήλιος και θάλασσα» με την παράλληλη προβολή των ειδικών μορφών τουρισμού σε υψηλό ποσοστό της αναλογίας της διαφημιστικής δαπάνης, με προτεραιότητα την προβολή του πολιτιστικού και θρησκευτικού τουρισμού, του city break τουρισμού, του τουρισμού υπαίθρου, αναψυχής και πολυτέλειας, του ναυτικού και του επιχειρηματικού τουρισμού, των ψηφιακών νομάδων, αλλά και συμπληρωματικών εμπειριών όπως η γαστρονομία και η ευεξία καθώς και τη χρονική επέκταση με θεματικές ανά εποχή ενέργειες προβολής.

Οι αγορές – στόχοι για τουριστική προβολή

Στο πλαίσιο της εκπόνησης της Επικοινωνιακής Στρατηγικής, ο Ανάδοχος θα πρέπει να λάβει υπόψη του την ακόλουθη κατηγοριοποίηση αναφορικά με τις αγορές – στόχους της τουριστικής προβολής της Ελλάδας.

Πρόκειται για αγορές κοντινής απόστασης, στις οποίες εμπίπτουν κατά κύριο λόγο οι μεγάλες πληθυσμιακά ευρωπαϊκές χώρες που αποτελούν παραδοσιακές αγορές του ελληνικού τουρισμού (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Σκανδιναβικές χώρες, Πολωνία και Τουρκία) και δευτερευόντως για μικρότερες αγορές εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ισραήλ, Αυστρία, Ελβετία, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ισπανία, Τσεχία, Σερβία). Η παραδοσιακά σημαντική αγορά της Ρωσίας, υπόκειται σήμερα σε συνεχή αναθεώρηση και αξιολόγηση βάση των τρεχουσών εξελίξεων. Επίσης, θα αφορά σε αγορές ενδιαφέροντος μακρινής απόστασης, όπως οι Η.Π.Α., ο Καναδάς, η Αυστραλία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία, η Κίνα, η Ινδία, η Ιαπωνία και η Κορέα.

Παράλληλα, θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησης μεγαλύτερων σε διάρκεια προγραμμάτων επικοινωνίας και προβολής, κατά κύματα, για την τόνωση του ενδιαφέροντος τόσο των έγκαιρων κρατήσεων αλλά και των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής, για την εξυπηρέτηση του ειδικότερου στόχου της “always on” προβολής της χώρας. Για το σκοπό αυτό, κύριο ζητούμενο είναι η προβολή ειδικών και θεματικών προϊόντων που συμβάλλουν στην επιμήκυνση της περιόδου και στην ενίσχυση της ζήτησης το φθινόπωρο αλλά και τον χειμώνα.

Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Ελλάδας και οι θεματικές μορφές τουρισμού (αναπτυγμένες και υπό ανάπτυξη) που προσφέρονται στη χώρα είναι οι εξής: αγροτουρισμός, τουρισμός αναψυχής, πολιτισμός, γαστρονομία, θαλάσσιος τουρισμός, City breaks, τουρισμός πολυτελείας, τουρισμός ευεξίας, τουρισμός υπαίθρου και δραστηριοτήτων, ορεινός τουρισμός, συνεδριακός τουρισμός, γαμήλιος τουρισμός, καταδυτικός τουρισμός, digital nomads.

Δημιουργία νέας ταυτότητας

Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία νέας ταυτότητας, ανάπτυξη λογοτύπου, σλόγκαν και υπόλοιπων εφαρμογών της οπτικής και λεκτικής αποτύπωσης για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας. Αντικείμενο της συγκεκριμένης ενέργειας αποτελούν η μελέτη και ο σχεδιασμός της νέας ταυτότητας της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού, η οποία θα αντανακλά τη νέα στρατηγική τοποθέτηση και θα ενισχύσει τη θέση της χώρας στον διεθνή ανταγωνισμό ως ένα top of mind, σύγχρονο, αυθεντικό, ελκυστικό, πολυθεματικό προορισμό, με προσήλωση στην περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα.

Βασικά στοιχεία οπτικής αποτύπωσης της νέας ταυτότητας αποτελούν η υπογραφή και το slogan. Η υπογραφή περιλαμβάνει το λογότυπο και ενδεχομένως το σήμα τα οποία σε συνδυασμό με τo slogan θα χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο της υλοποίησης των ενεργειών τουριστικής προβολής και προώθησης της Ελλάδας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Η προτεινόμενη υπογραφή για τη συνολική επικοινωνιακή οντότητα της Ελλάδας θα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει όλες τις εθνικές προσφορές, προορισμούς, προϊόντα, υπηρεσίες και εμπειρίες και να λειτουργήσει ως υπογραφή «κύρους και φήμης». Επιπρόσθετα θα πρέπει να προσδιοριστεί πώς θα προσαρμόζεται η υπογραφή για την προώθηση των θεματικών τουριστικών προϊόντων που αποτελούν τουριστικά sub-brands.

Πλάνο διαφημιστικών ενεργειών

Εξάλλου, ο Aνάδοχος, καλείται να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ένα συνολικό Πρόγραμμα διαφημιστικών ενεργειών με στόχο την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε ελληνικά και διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Στο πλαίσιο του έργου, θα υλοποιηθούν καμπάνιες προβολής με κύριο άξονα τη συνεργασία με διεθνή μέσα υψηλής επιδραστικότητας. Οι διαφημιστικές ενέργειες θα αξιοποιήσουν Διεθνή Μέσα: κορυφαίους παγκόσμιους ενημερωτικούς και ταξιδιωτικούς οργανισμούς, δίκτυα με εκτεταμένη γεωγραφική κάλυψη και κορυφαίες ψηφιακές πλατφόρμες, διασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή απήχηση του μηνύματος.

Συμπληρωματικά για τις αγορές-στόχους υψηλής προτεραιότητας (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία, ΗΠΑ (Ανατολική και Δυτική Ακτή), Γαλλία, Κάτω Χώρες, Σκανδιναβικές Χώρες, Πολωνία και Καναδάς), όπως επίσης και για τις ανάγκες εσωτερικού τουρισμού θα υλοποιηθούν καμπάνιες προβολής, αξιοποιώντας κορυφαία τοπικά μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας. Οι διαφημιστικές ενέργειες θα εστιάσουν σε μέσα υψηλής διείσδυσης, όπως δημοφιλή έντυπα και ψηφιακά μέσα, ραδιοφωνικούς σταθμούς, outdoor, εξειδικευμένα ταξιδιωτικά περιοδικά και στοχευμένες διαδικτυακές πλατφόρμες που επηρεάζουν άμεσα τις αποφάσεις τουριστών.

Με ένα συνολικό προϋπολογισμό 7,3 εκατ. ευρώ (1,41 εκατ. ευρώ ΦΠΑ) για διαφημιστικές δράσεις στα Διεθνή Μέσα θα δοθούν 2,69 εκατ. ευρώ, στη γερμανική αγορά 400.000 ευρώ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία 500.000 ευρώ, στις ΗΠΑ 1 εκατ. ευρώ, στη Γαλλία 350.000 ευρώ, στις Κάτω Χώρες 200.000 ευρώ, στις Σκανδιναβικές χώρες 200.000 ευρώ, στη Πολωνία 150.000 ευρώ, στον Καναδά 200.000 ευρώ και στην ελληνική αγορά 200.000 ευρώ.

Διαβάστε ακόμα:

ΙΝΣΕΤΕ: Εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου για την προσέλκυση Ινδών επισκεπτών

Θεσσαλονίκη: Όφελος άνω του 1 εκατ. ευρώ από το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της Παγκόσμιας Ένωσης Εκθέσεων

Τουρισμός με σεβασμό: Όταν η Φύση υπενθυμίζει τα όριά μας