Θετικά είναι τα μηνύματα για την πορεία του ελληνικού τουρισμού στη βρετανική αγορά, που αποτελεί βαρόμετρο τόσο για τη συνολική πορεία των ταξιδιωτικών εισπράξεων όσο και για την εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση της χώρας σε ετήσια βάση, όπως καταγράφονται στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού World Travel Market 2025 που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο.

33

 Η Υπουργός Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη που επισκέπτεται την έκθεση παρουσίασε τα αποτελέσματα της εθνικής τουριστικής πολιτικής, με τις επιδόσεις για το 2025 να προμηνύουν μία νέα χρονιά-ρεκόρ για τον τουρισμό στη χώρα μας, επισημαίνοντας, παράλληλα τα ιδιαίτερα θετικά μηνύματα για το 2026.

Ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων για το καλοκαίρι 2026

Στο πλαίσιο της έκθεσης, η Υπουργός πραγματοποίησε συναντήσεις με κορυφαίους εκπροσώπους της ταξιδιωτικής αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου. Με την εταιρεία British Airways, συζητήθηκε η περαιτέρω ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων για το καλοκαίρι 2026 προς Ηράκλειο, Χανιά, Μύκονο και Πρέβεζα.

Η Jet2, κορυφαίος tour operator για την Ελλάδα, ανακοίνωσε το μεγαλύτερο πρόγραμμα στην ιστορία της, με 14 ελληνικούς προορισμούς και 3 εκατομμύρια διαθέσιμες θέσεις για το 2026, εντάσσοντας νέους προορισμούς όπως η Σάμος, η παράκτια ζώνη της Πιερίας (Olympus Riviera) και το Μεγανήσι.

Στη συνάντηση με την αεροπορική εταιρεία EasyJet, έγινε αναφορά στην προγραμματισμένη, για το 2026, λειτουργία απευθείας πτήσεων από το Λονδίνο προς τη Θεσσαλονίκη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, καθώς και σε επτά νέα θερινά δρομολόγια. Επιπλέον, οι εκπρόσωποι της εταιρείας ανέφεραν ότι εξετάζουν την αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης σε περιφερειακό κόμβο (hub) για το πτητικό της έργο, ενώ ανέδειξαν τις επενδύσεις της σε δράσεις βιωσιμότητας στη χώρα μας.

Στη συνέχεια, η κ. Κεφαλογιάννη συμμετείχε στη Σύνοδο Υπουργών Τουρισμού, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού και άνω των 50 Υπουργών. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στην ανάδειξη του τουρισμού σε στρατηγικό μοχλό βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης, μέσα από επενδύσεις, ψηφιακή μετάβαση και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Στην τοποθέτησή της, η υπουργός παρουσίασε τις πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Επιπλέον, έκανε αναφορά στην διαρκή κατάρτιση και τα προγράμματα επανειδίκευσης και αναβάθμισης δεξιοτήτων του Υπ. Τουρισμού, καθώς και στο πρόγραμμα «Φιλοξενία μου» σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος για παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, έλαβε μέρος σε συνάντηση την οποία συγκάλεσε η Βρετανίδα υπουργός κα Stephanie Peacock με τη συμμετοχή άλλων Υπουργών ευρωπαϊκών χωρών, αρμοδίων για τον τουρισμό, όπου παρουσίασε την πρόοδο της Ελλάδας στη δημιουργία του Εθνικού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης – μια πρωτοβουλία που έχει αναγνωριστεί από τον ΟΟΣΑ ως καλή πρακτική διεθνώς. 

Ειδική εκδήλωση με τίτλο “Greece Insights

Στο πλαίσιο της έκθεσης το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ διοργάνωσαν ειδική εκδήλωση με τίτλο “Greece Insights”, κατά την οποία έγιναν επίσης παρουσιάσεις από τον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Νίκο Χαρδαλιά και τη διεθνούς φήμης ιστορικό και συγγραφέα κα Bettany Hughes.

Στην ομιλία της στην εκδήλωση, η κ. Κεφαλογιάννη τόνισε: «Η Ελλάδα έχει αναδειχθεί σε έναν από τους δέκα δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως, αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού, στοχευμένων επενδύσεων και συλλογικής προσπάθειας των ανθρώπων της, των επιχειρήσεων και των τοπικών κοινωνιών». 

Επισήμανε ότι το 2024 ήταν χρονιά-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό, με πάνω από 40 εκατ.  επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων των επιβατών κρουαζιέρας. Για το 2025 καταγράφεται ακόμα μεγαλύτερη δυναμική με διψήφια αύξηση στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, ιδιαίτερα κατά τους «πλάγιους» και χειμερινούς μήνες, επιβεβαιώνοντας τη διεθνή απήχηση της χώρας και την ποιοτική αναβάθμιση της τουριστικής προσφοράς. 

Η στρατηγική της Ελλάδας, σημείωσε η Υπουργός, συνδυάζει την ανάπτυξη με το σεβασμό στο περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για τους τοπικές κοινωνίες και τους ταξιδιώτες. Οι προτεραιότητες που έχουν τεθεί, δίνουν έμφαση στην βιωσιμότητα, την ποιότητα, την καινοτομία και τον εμπλουτισμό της τουριστικής προσφοράς, που καθιστούν τον ελληνικό τουρισμό ισχυρά ανταγωνιστικό. Όπως είπε, η χώρα επενδύει σε ειδικές μορφές τουρισμού, προωθώντας επενδύσεις για την αναβάθμιση υποδομών, με στόχο ένα σύγχρονο, ανταγωνιστικό προϊόν.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η Υπουργός στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ελληνικού τουρισμού, επισημαίνοντας ότι «αποτελεί βασικό πυλώνα για τον εμπλουτισμό της τουριστικής προσφοράς και την ενίσχυση της εμπειρίας των επισκεπτών». Σημείωσε, επίσης, ότι οι πρωτοβουλίες αυτές θα ενισχύσουν σημαντικά και τη σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό, αναδεικνύοντας την Ελλάδα μέσα από τα μνημεία, τη γαστρονομία και τις παραδόσεις της, και προσελκύοντας ευρύτερα τμήματα της τουριστικής ζήτησης και δυνητικούς επισκέπτες από νέες και αναδυόμενες αγορές.

Επιπλέον, η Υπουργός αναφέρθηκε στη σημασία της συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών στην τουριστική ανάπτυξη. Ειδικότερα ανέδειξε τη σημασία της δημιουργίας Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (DMMOs) σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, που προωθούν τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με σκοπό τη βιώσιμη ανάπτυξη των προορισμών.

Όπως επισήμανε, η Περιφέρεια Αττικής πρωτοπορεί στην εφαρμογή του νέου αυτού μοντέλου, που μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην αποδοτικότερη διαχείριση και προώθηση του προορισμού. Τα τελευταία χρόνια, σημείωσε η Υπουργός, ο τουρισμός στην πρωτεύουσα εμφανίζει μία αξιοσημείωτη δυναμική, με ιδιαίτερα σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης και των επενδύσεων. Η συνεργασία Υπουργείου Τουρισμού και Περιφέρειας σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την Αθήνα, το παραλιακό μέτωπο και την ευρύτερη περιοχή. 

Η παρουσία της Περιφέρειας Αττικής στην κορυφαία τουριστική έκθεση στον κόσμο 

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Νίκος Χαρδαλιάς ανέφερε στην εν λόγω εκδήλωση τα εξής: «Η Αττική αποτελεί την καρδιά της σύγχρονης Ελλάδας, προκαλώντας τους επισκέπτες να τη γνωρίζουν και να τη ζήσουν. Το διαχρονικό πρόσωπο της φιλοξενίας μας πιστεύουμε ότι μπορεί να διασφαλιστεί μόνο με όρους βιωσιμότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, η Αττική είναι η πρώτη Περιφέρεια στην Ελλάδα που δημιούργησε μηχανισμό στρατηγικής διαχείρισης και προβολής προορισμού, τον «The Great Athens Region». Πρόκειται για ένα καινοτόμο εργαλείο που συντονίζει όλους τους φορείς του τουρισμού, του πολιτισμού και της επιχειρηματικότητας, προβάλλοντας συντονισμένα και με ενιαίο τρόπο τα μοναδικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας.

Για να υπηρετηθεί αποτελεσματικά αυτό το όραμα, απαιτούνται βεβαίως ισχυρές υποδομές κι ένα περιβάλλον αντάξιο των προσδοκιών του σύγχρονου επισκέπτη. Για το λόγο αυτό, έχουμε δρομολογήσει στην Αττική αυτή τη στιγμή στην Αττική ένα πλέγμα 280+1 έργων που εκτείνεται σε όλους τους κρίσιμους τομείς της καθημερινότητας: από την αντιπλημμυρική θωράκιση και το οδικό δίκτυο, μέχρι τη στήριξη των κοινωνικών μας δομών, τον αθλητισμό, τα έργα ασφάλειας και συντήρησης, τη βιώσιμη ανάπτυξη».

Σημείωσε επίσης ότι υλοποιείται παράλληλα ένα ευρύ σχέδιο αστικής και περιβαλλοντικής αναγέννησης, που φιλοδοξεί να αναδιαμορφώσει το Λεκανοπέδιο σε έναν σύγχρονο, βιώσιμο και φιλικό προς τον άνθρωπο χώρο ζωής – σε έναν προορισμό εμπειριών. «Με την αναβάθμιση των τριών μητροπολιτικών μας πάρκων – του Πεδίου του Άρεως, του Αττικού Άλσους και του Πάρκου «Αντώνης Τρίτσης» – δημιουργούμε ένα ενιαίο δίκτυο ανοιχτών, πράσινων και πολιτιστικών χώρων, με «πράσινες» διαδρομές σε κάθε γειτονιά.

Ένα δίκτυο, που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και καθιστά την Αττική πιο φιλική, πιο βιώσιμη και πιο ελκυστική για τους επισκέπτες. Φυσικά, στην καρδιά αυτής της προσπάθειας βρίσκεται το εμβληματικό μας έργο, η δημιουργία του Νέου Μητροπολιτικού μας Πάρκου «ΑΕΝΑΟΝ» στον Φαληρικό Όρμο. Ένα Νέο Μητροπολιτικό Πάρκο πρασίνου και πολιτισμού, που θα συνδέσει τη θάλασσα με την πόλη, την αναψυχή με την τέχνη, τη βιωσιμότητα με την αισθητική εμπειρία» ανέφερε.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κ. Χαρδαλιά, η σύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό, ενισχύεται μέσα από το πρόγραμμα «Αττική 2021-2027», τους ευρωπαϊκούς δηλαδή πόρους της Περιφέρειας, και τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις Πολιτισμού. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού της Ελλάδας, υλοποιούνται 21 μεγάλα έργα σε Αθήνα, Ελευσίνα και Λαύριο, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αναδεικνύουν μουσεία, μνημεία, πολιτιστικές διαδρομές και σύγχρονες δημιουργικές γειτονιές.

«Ο στόχος είναι σαφής: να μετατρέψουμε τον πολιτισμό σε μοχλό βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και να προσφέρουμε στους επισκέπτες μια αυθεντική εμπειρία, όπου κάθε σημείο της Αττικής διηγείται τη δική του ιστορία. Ως Περιφερειακή Διοίκηση, σχεδιάζουμε, επενδύουμε πόρους και εργαζόμαστε για μια Αττική σύγχρονη, ασφαλή, πράσινη και ανθρώπινη» όπως εξήγησε.

Να σημειωθεί ότι η  Περιφέρεια Αττικής συμμετέχει και φέτος στη σημαντική αυτή διεθνή διοργάνωση, ως συνεκθέτης στο εθνικό περίπτερο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού προβάλλοντας το Λεκανοπέδιο ως έναν ελκυστικό και σύγχρονο προορισμό για επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο. Η ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή έχει το προνόμιο να συνδυάζει τη διαχρονική ιστορία και τον πλούσιο πολιτισμό, με μοναδικά φυσικά τοπία, υψηλού επιπέδου γαστρονομία, ζωντανή παράδοση και σύγχρονες τουριστικές υποδομές.

Οι επισκέπτες του περιπτέρου της Περιφέρειας έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού για το ευρύ χαρτοφυλάκιο της Αττικής, ως προορισμού τεσσάρων εποχών, που περιλαμβάνει τόσο τους ώριμους κοσμοπολίτικους νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς όσο και τις ειδικές μορφές τουρισμού που ενισχύουν τη διαφοροποίηση και τη μοναδική ταυτότητά της. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον πολιτιστικό, οινικό και γαστρονομικό τουρισμό, τον θαλάσσιο, τον γαμήλιο, τον επαγγελματικό, τον περιπατητικό, καθώς και στον τουρισμό υγείας και ευεξίας. Η ενημέρωση του κοινού υποστηρίζεται από ανανεωμένο έντυπο και ψηφιακό υλικό προβολής, το οποίο αναδεικνύει τις εμπειρίες που μπορεί να απολαύσει κανείς συνολικά στην Πρωτεύουσα Περιφέρεια, 365 ημέρες τον χρόνο. Παράλληλα, ο ονοματοδοτικός επαναπροσδιορισμός της στο διεθνές κοινό ως «The Greater Athens Region», ενδυναμώνει τη θέση της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και συμβάλλει στην περαιτέρω αναγνωρισιμότητά της.

Αύξηση της επισκεψιμότητας των Βρετανών κατά 57%

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει μία από τις σημαντικότερες αγορές – στόχους για την Αττική, με σαφή ανοδική τάση. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι επισκέψεις Βρετανών ταξιδιωτών στην περιοχή ανήλθαν σε 144.700, έναντι 91.900 την αντίστοιχη περίοδο του 2024 σημειώνοντας αύξηση 57%, ενώ οι διανυκτερεύσεις από 558.200 ανήλθαν σε 737.400 καταγράφοντας άνοδο 32%.

Ν. Χαρδαλιάς: Ο τουρισμός αποτελεί για εμάς σταθερό πυλώνα βιώσιμης ανάπτυξης

Όπως τόνισε ο κ. Νίκος Χαρδαλιάς κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του περιπτέρου της Περιφέρειας Αττικής: «Εκπροσωπούμαστε και φέτος δυναμικά στη μεγαλύτερη διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου καθώς η βρετανική αγορά είναι κομβικής σημασίας για εμάς. Μέσα από δεκάδες συναντήσεις με tour operators, εκπροσώπους διεθνών μέσων ενημέρωσης και φορέων του τουρισμού, αλλά και με τη συμμετοχή μας σε workshops και δράσεις συνέργειας με τον ΕΟΤ και την Ένωση Ξενοδόχων Αττικής, προβάλλουμε τη Μητροπολιτική Περιφέρεια της Αττικής ως ιδανικό προορισμό για κάθε ταξιδιώτη. Για εμάς στην Περιφέρεια Αττικής, ο τουρισμός βρίσκεται στο επίκεντρο της αναπτυξιακής πολιτικής. Αποτελεί έναν σταθερό πυλώνα βιώσιμης ανάπτυξης, εξωστρέφειας και απασχόλησης. Η στρατηγική που έχουμε χαράξει, στοχεύει στην ανάδειξή της περιοχής μας ως διεθνούς μητροπολιτικού προορισμού πρώτης επιλογής, που προσφέρει εμπειρίες όλες τις ημέρες του χρόνου, καλύπτοντας τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού επισκέπτη. Επενδύουμε σε ένα νέο, ολιστικό μοντέλο τουρισμού, που συνδέει την ποιότητα με τη βιωσιμότητα, την καινοτομία με την παράδοση, και τον πολιτισμό με την καθημερινή ζωή. Μέσα από στοχευμένες δράσεις, συνεργασίες και σύγχρονα εργαλεία, διαμορφώνουμε μια ενιαία ταυτότητα για το Λεκανοπέδιο».

 Η World Travel Market London 2025 αποτελεί μια από τις σημαντικότερες και αναγνωρισιμότερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις παγκοσμίως. Χαρακτηριστικό της δυναμικής που παρουσιάζει είναι το γεγονός πως στη φετινή διοργάνωση συμμετέχουν περισσότεροι από 5.000 εκθέτες, προερχόμενοι από κάθε γωνιά του πλανήτη. Ο συνολικός αριθμός των επισκεπτών αναμένεται να υπερβεί τις 51.000, ενώ έχουν προγραμματιστεί περισσότερες από 34.000 επαγγελματικές συναντήσεις μεταξύ εκπροσώπων του τουριστικού κλάδου, επιχειρηματιών, μελών οργανισμών, εκθέτες και λοιπών ενδιαφερομένων του χώρου. Στόχος της έκθεσης είναι η ανάδειξη νέων αλλά και ήδη εδραιωμένων προορισμών, η σύναψη συμφωνιών για την επόμενη ταξιδιωτική περίοδο και η ενίσχυση συνεργειών που συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη. Η WTM London αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς για όσους συμβάλλουν στη διαμόρφωση των εξελίξεων της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, προσφέροντας ένα γόνιμο περιβάλλον για εξωστρέφεια, δικτύωση και δημιουργία νέων στρατηγικών συνεργασιών.

Διαβάστε ακόμα:

Πώς η ψηφιακή οικονομία εισέρχεται στον Τουρισμό

Χρυσό φθινόπωρο για τον ελληνικό τουρισμό

Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός της χρονιάς στη Βρετανία