Προχωρούν οι διαδικασίες στην Κρήτη, προκειμένου, ο πλέον δημοφιλής προορισμός της χώρας να ενισχύσει τις υποδομές του με ένα καταδυτικό κέντρο στο Ρέθυμνο και ένα Υδατοδρόμιο στην Ιεράπετρα.

16

Ειδικότερα, για τους Περιβαλλοντικούς όρους των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των δύο έργων γνωμοδότησε θετικά η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης.

Αναλυτικά, το καταδυτικό πάρκο θα έχει συνολικό εμβαδόν 196,5 στρέμματα και πρόκειται να αναπτυχθεί σε τρία υποτμήματα. Το νότιο τμήμα θα έχει εμβαδόν 87,5 στρέμματα το κεντρικό τμήμα, θα έχει εμβαδόν 40 στρέμματα και το Βόρειο τμήμα, θα έχει εμβαδόν 69 στρεμμάτων. Με γνώμονα την ποιοτική, εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του το καταδυτικό πάρκο θα περιλαμβάνει μία σειρά υποδομές. Εντός του Πάρκου πρόκειται να ποντισθούν τεχνητά ναυάγια και πιο συγκεκριμένα δυο αεροσκάφη και ένα πλοίο. Με βάση τα υφιστάμενα χαρακτηριστικά της θαλάσσιας έκτασης και τα μέσα που πρόκειται να ποντισθούν δημιουργούνται τρεις καταδυτικές διαδρομές. Επίσης, στη σχετική μελέτη γίνεται αναφορά στις επιπτώσεις που προκύπτουν από την κατασκευή και λειτουργία των προτεινόμενων έργων, καθώς και στον τρόπο αντιμετώπισης τους.

Στη φάση κατασκευής απαιτείται η συνεχής επίβλεψη των εργασιών, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα απόρριψης επικίνδυνων υλικών και γενικά απόρριψης αποβλήτων. Μετά το πέρας των εργασιών θα πρέπει να ελεγχθεί ο χώρος για απομεινάρια απορριμμάτων και επικίνδυνων υλικών. Επιπλέον, θα πρέπει να φωτοσημανθούν τα υπόψη έργα κατά τη διάρκεια εκτέλεσής τους καθώς και μετά την αποπεράτωσή τους  σύμφωνα με τις υποδείξεις της Υπηρεσίας Φάρων, για την αποφυγή ατυχημάτων. Κατά τη φάση λειτουργίας θα πρέπει να παρακολουθείται η ποιότητα των υδάτων. Επίσης θα πρέπει να πραγματοποιείται ετήσια παρακολούθηση και καταγραφή της θαλάσσιας βιοποικιλότητας και του οικοσυστήματος (ιχθυοπανίδα, φυτοκάλυψη μεσογειακών υφάλων, οικολογική κατάσταση λιβαδιών Ποσειδωνίας) από εξειδικευμένους επιστήμονες με σχετική αποδεδειγμένη εμπειρία.

Οι πτήσεις στο υδατοδρόμιο θα γίνονται με υδροπλάνα, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες

Για το υδατοδρόμιο που θα λειτουργήσει στο λιμάνι της Ιεράπετρας, ο οποίος βρίσκεται νότια της πόλης και έμπροσθεν του ενετικού φρουρίου «Καλέ», δόθηκε θετική γνωμοδότηση, με φορέα υλοποίησης το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ιεράπετρας. Το υδατοδρόμιο θα περιλαμβάνει τόσο χερσαίες όσο και θαλάσσιες εγκαταστάσεις. Για τον ελλιμενισμό των υδροπλάνων θα εγκατασταθεί πλωτός προβλήτας. Ο προβλήτας αυτός θα ενώνεται με την χερσαία ζώνη μέσω γέφυρας, έτσι ώστε να γεφυρώνεται η υψομετρική διαφορά μεταξύ πλωτού προβλήτα και λιμανιού.

Επιπλέον, το υδατοδρόμιο θα περιλαμβάνει θαλάσσια επιφάνεια, η οποία θα χρησιμοποιείται για την προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση των υδροπλάνων. Η επιφάνεια αυτή χωροθετείται ανατολικά του λιμανιού. Για την αποθαλάσσωση, τα υδροπλάνα θα εξέρχονται από το λιμάνι και θα κατευθύνονται προς την επιφάνεια αποθαλάσσωσης, ενώ μετά την προσθαλάσσωση με κατάλληλους ελιγμούς θα προσεγγίζουν τον προβλήτα πρόσδεσης για την αποβίβαση και επιβίβαση των επιβατών.

Η χερσαία επιφάνεια θα καταλαμβάνει συνολικό εμβαδόν 118,50 τ.μ. Εντός της χερσαίας επιφάνειας θα κατασκευαστούν όλες οι απαραίτητες  εγκαταστάσεις, καθώς και οικίσκος, ο οποίος θα  χρησιμοποιείται τόσο για την εξυπηρέτηση των επιβατών όσο και γενικότερα γενικά για τη διευκόλυνση του πτητικού έργου. Θα περιλαμβάνει χώρους έκδοσης εισιτηρίων, χώρους ελέγχου αποσκευών και εισιτηρίων, χώρους αναμονής και χώρους υγιεινής.

Βάσει του νόμου, οι εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου θα πρέπει να περιλαμβάνουν σημεία πρόσδεσης, φανό ειδοποίησης αεροπορικής δραστηριότητας, σήμα οπτικής αναγνώρισης, ανεμούριο, σωσίβια, βοηθητικό Σκάφος, φορητά μέσα πυρόσβεσης, μαγνητική πύλη και ακτινοσκοπική συσκευή και μέσα περιορισμού θαλάσσιας ρύπανσης. Οι πτήσεις θα γίνονται με υδροπλάνα τύπου Twin Otter Series 400, καναδικής προέλευσης, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες. Μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα από 80 έως 180 κόμβους (300 χιλιόμετρα την ώρα). Οι διατάσεις του υδροπλάνου σε μήκος είναι 15,77 μ., ενώ το πλάτος με άνοιγμα φτερών φτάνει στα 19,81 μ. και το μέγιστος ύψος στα 5,94 μ. Να σημειωθεί ότι το κόστος υλοποίησης του έργου εκτιμάται σε 250.000 ευρώ και η χρηματοδότησή του θα γίνει με ίδιους πόρους.

Διαβάστε ακόμα:

Η PLAY ξεκινάει πτήσεις από Αθήνα προς Ισλανδία και ΗΠΑ τον Ιούνιο του 2023

Το μέλλον του Παράκτιου και Θαλάσσιου Τουρισμού -Διήμερη ημερίδα στην Αθήνα

Cycladic: H πρώτη ελληνική ενδο-νησιωτική αερογραμμή που συνδέει τα νησιά του Αιγαίου