Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από τον Όμιλο Grecotel επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ, σε 6 προορισμούς ανά την Ελλάδα αλλά και νέο άνοιγμα στο εξωτερικό, με ορίζοντα ολοκλήρωσης έως το 2030.

15

Τη μέχρι στιγμής δραστηριότητα και τα μελλοντικά σχέδια του ξενοδοχειακού Ομίλου που εισέρχεται στη δεύτερη 50ετία της αναπτυξιακής του πορείας παρουσίασαν σήμερα σε τουριστικούς συντάκτες η Διευθύνουσα Σύμβουλος κ. Μάρι Δασκαλαντωνάκη και ο Γενικός Διευθυντής κ. Νίκος Μπουσγολίτης, στο ξενοδοχείο The Dolli at Acropolis.

Επιδόσεις ρεκόρ το 2025

Να σημειωθεί ότι η χρυσή επέτειος των 50 ετών φιλοξενίας του Ομίλου συμπίπτει με μία από τις ισχυρότερες χρονιές στην ιστορία, με ιδιαίτερα αυξημένη επισκεψιμότητα και ενισχυμένες οικονομικές αποδόσεις. Λειτουργώντας σήμερα 40 ξενοδοχεία και resorts με 25.000 κλίνες σε 15 προορισμούς και 200 σημεία εστίασης, ο Όμιλος Grecotel το 2025 κατέγραψε ισχυρή οικονομική απόδοση με τον κύκλο εργασιών να φθάνει τα 413 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η Grecotel διαθέτει 4.059 στρέμματα ιδιόκτητων παραθαλάσσιων εκτάσεων ενώ οι κτηριακές εγκαταστάσεις της καλύπτουν 502.000 τ.μ. «Οδηγοί» στην άνοδο παραμένουν η Κρήτη και η Κέρκυρα, που παράγουν το 57% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ Μεγάλη Βρετανία και Γερμανία συνεχίζουν να αποτελούν τις σημαντικότερες αγορές, συνεισφέροντας το 44% των εσόδων. Το 2025, η Grecotel υποδέχθηκε 425.300 επισκέπτες από 190 χώρες, εκ των οποίων το 30% είναι επαναλαμβανόμενοι, 343.000 loyalty members,  καταγράφοντας 2.314.000 διανυκτερεύσεις επισκεπτών και 925.500 διανυκτερεύσεις δωματίων, επιδόσεις που την καθιστούν ηγέτη στην ελληνική αγορά. Η συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ στα 50 χρόνια δραστηριοποίησης της στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά ανέρχεται σε 2,8 δισ. ευρώ.

Η διαχρονική προσφορά

Ο Όμιλος απασχολεί 7.500 εργαζομένους, εκ των οποίων το 80% Έλληνες, αποτελώντας τον μεγαλύτερο εργοδότη του ελληνικού τουρισμού, με 49% γυναίκες και ανθρώπινο δυναμικό από 52 εθνικότητες. Κάθε χρόνο, περισσότερα από 550 internships ενισχύουν την ανάπτυξη νέων επαγγελματιών, ενώ το 30% των θέσεων καλύπτεται από τις τοπικές κοινωνίες, επιβεβαιώνοντας τη διαχρονική σύνδεση της Grecotel με την περιφερειακή ανάπτυξη.

Το επενδυτικό πρόγραμμα

Η Grecotel εισέρχεται στη δεύτερη πεντηκονταετία της με ένα, ισχυρό στρατηγικό επενδυτικό πλάνο ύψους 1 δισ. ευρώ έως το 2030 για το hospitality business σε Ελλάδα και εξωτερικό. Μέχρι σήμερα έχει επενδυθεί, ήδη, το ποσό των 330 εκατ. ευρώ. Η στρατηγική του Ομίλου επικεντρώνεται στην επέκταση μεγάλων αναπτύξεων, τη δημιουργία νέων μονάδων σε 6 προορισμούς (Κρήτη, Κέρκυρα, Κω, Πελοπόννησο, Θράκη), νέα luxury hotel brands και είσοδο στην αγορά της εξοχικής τουριστικής κατοικίας. Η ανάπτυξη νέων μονάδων σε Πελοπόννησο, Κρήτη, Κέρκυρα και Κω ενισχύει περαιτέρω την παρουσία του Ομίλου σε κομβικούς προορισμούς, αναβαθμίζοντας το συνολικό τουριστικό προϊόν και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Η ριζική ανακαίνιση του ιστορικού Astir Palace στην Αλεξανδρούπολη, που ανοίγει τις πύλες του τον προσεχή Απρίλιο, δεν αποτελεί μόνο μια σημαντική επιχειρηματική κίνηση, αλλά και μια συνειδητή στρατηγική εθνική επιλογή στήριξης της ακριτικής Θράκης.

Το όραμα του ιδρυτή Ν. Δασκαλαντωνάκη

Από το πρώτο ξενοδοχείο που θεμελίωσε ο ιδρυτής της Νίκος Δασκαλαντωνάκης στο Ρέθυμνο το 1975, η Grecotel διατηρώντας την έδρα της στη γενέτειρά της, την Κρήτη, εξελίχθηκε στον κορυφαίο ελληνικό όμιλο φιλοξενίας δραστηριοποιούμενο μέσω 80 εταιρειών. Ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης, πέτυχε να συνδέσει τη φιλοξενία με τη φύση και τον πολιτισμό, να προσφέρει την ουσία της προσωπικής εγκάρδιας φιλοξενίας και να διαμορφώσει μια κουλτούρα εξυπηρέτησης με φροντίδα και γενναιοδωρία. Με διορατικότητα και στρατηγικές κινήσεις υπό την καθοδήγησή του, η Grecotel εξασφάλισε την αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας, την εδραίωση συνεργασιών με τους σημαντικότερους operators και την επιτυχημένη επέκταση σε υφιστάμενες και νέες αγορές.

Η φιλοσοφία του Ομίλου

Στη φιλοσοφία του Ομίλου κυρίαρχο είναι το μήνυμα: «Η φιλοξενία είναι συναίσθημα δεν είναι εμπορική συναλλαγή.» Στο πλαίσιο αυτό ο Όμιλος εστιάζει στη δημιουργία και ανάπτυξη προορισμών μέσω στοχευμένων επενδύσεων σε ξενοδοχειακές μονάδες. Ιδιαίτερη βάση δίνεται στην επιλογή τοποθεσίας και κατάλληλου προϊόντος, στην εναρμόνιση με το φυσικό περιβάλλον και στη διαμόρφωση ταυτότητας προορισμού με την παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών και προϊόντων με την ανάδειξη της τοποθεσίας και της ιστορίας του καθώς και με τη συμβολή στην πολιτιστική, κοινωνική, οικονομική και περιβαλλοντική ευημερία του τόπου.

Περισσότερες από 2.000 διακρίσεις

Το προϊόν της Grecotel ισχυροποιείται διαρκώς, συνδέοντας την παράδοση με την καινοτομία, και αποτελώντας το κορυφαίο ελληνικό brand φιλοξενίας με περισσότερες από 2.000 διακρίσεις και βραβεία για τα ξενοδοχεία του Ομίλου. Ενδεικτικά αναφέρονται διακρίσεις από:  Aspire Awards, Conde Nast Traveller Readers Awards, PRIX VERSAILLES, MICHELIN Key for Hotels, Tripadvisor Traveller’s Award Choice, CC Hospitality Awards, LTI – Luxury Travel Intelligence, TTG Luxury Travel Awards, TUI Awards, Booking.com Traveller Review Awards, British Airways, Holidays Customer Excellence Awards, Jet2Holidays Quality Awards, Tourism Awards, Travelmyth awards, Holiday Check Awards, Green Key, Travelife AwardsBike Friendly Hotel Awards.

Περιβάλλον, βιωσιμότητα και πολιτισμός

Εξάλλου, η Grecotel δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε προγράμματα βιωσιμότητα και προστασίας του περιβάλλοντος με την εφαρμογή Εco-audits και πιστοποιήσεων, περιβαλλοντικών πολιτικών και προτύπων βιώσιμης γαστρονομίας και στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων στην Agreco. Επίσης, εφαρμόζει αυστηρά πρωτόκολλα και έχει ενσωματώσει τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ στην καθημερινή λειτουργία της. Παράλληλα στηρίζει έμπρακτα δράσεις που στηρίζουν τον πολιτισμό όπως για τις ανασκαφές της Ελεύθερνας στην Κρήτη, την Ιερά Μονή Αγ. Ειρήνης στην Κρήτη, τις φιλαρμονικές ρχήστρες στην Κέρκυρα, την  αναστήλωση Μουσείου Λαϊκής Τέχνης στο Ρέθυμνο, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στην Αθήνα, την αποκατάσταση – συντήρηση Ωδείου Ρεθύμνου (Τζαμί Νερατζέ) και την Εθνική Λυρική Σκηνή.

Κομβικές ημερομηνίες στη διαδρομή του Ομίλου

Ο Όμιλος στην 50ετή διαδρομή του είχε κάποιες κομβικές ημερομηνίες που σηματοδοτούν την αναπτυξιακή του πορεία. Αναλυτικά, το 1975 ανοίγει το πρώτο ξενοδοχείο στην Κρήτη (Hotel El Greco), το 1981 ιδρύεται η Grecotel μέσω της συνεργασίας της Tui και του Νίκου Δασκαλαντωνάκη, το 1991 ιδρύεται το Τμήμα Περιβάλλοντος και Πολιτισμού  και το 1993 εξαγοράζεται το εμβληματικό Astir Palace Corfu, (Corfu Imperial) στην Κέρκυρα. Την περίοδο 1994 – 2002 επεκτείνεται σε Μύκονο, Ρόδο, Αθήνα, Ανατολική Κρήτη και Κω. Το 1995 δημιουργείται η Agreco Farm και το 2003 λανσάρεται το επίσημο website του Ομίλου (Grecotel.com). To 2004 ανοίγουν 10 νέα ξενοδοχεία και resorts σε όλη την Ελλάδα ενώ ο Όμιλος αναλαμβάνει σε συνεργασία με την Aramark την τροφοδοσία του ολυμπιακού χωριού. Το 2013 η Grecotel γίνεται 100% ελληνική με την εξαγορά του ποσοστού της Tui από τη Μάρι Δασκαλαντωνάκη. Το 2016 ξεκινάει η λειτουργία του Luxme Hotels and Resorts και το 2023 εντάσσεται στον Όμιλο η Τρίτη γενικά της Grecotel, η Οδύσσια Σηφουνάκη. Επίσης, το 2023 εγκαινιάζεται το The Dolli At Acropolis, ένα πολυβραβευμένο hotel-maison που αναδείχθηκε Νο 1 στην Ελλάδα από το CONDE NAS. Το The Dolli At Acropolis το 2024 γίνεται το πρώτο και μοναδικό ξενοδοχείο στην Ελλάδα με PRIX VERSAILLES WORLD AWARD από την UNESCO. Το 2025 η Grecotel γιορτάζειτα 50 εμβληματικά χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα ενώ φτάνοντας τα 40 ξενοδοχεία τις απονέμονται νέες διακρίσεις στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου (Luxury Brand of the Year).

Διαβάστε ακόμα:

Μια νέα κατηγορία ταξιδιωτών αλλάζει τα δεδομένα στη Φιλοξενία με τις διατροφικές της επιλογές

Ελληνικός Tουρισμός: Τα πρώτα θετικά μηνύματα για την εορταστική περίοδο και το 2026 -Ποιοι προορισμοί παίρνουν προβάδισμα

Global Tech Awards: 1η στον κόσμο η εφαρμογή Experience Chios του Δήμου Χίου στην κατηγορία Mobile Apps Travel & Local