Η τεχνητή νοημοσύνη αναδείχθηκε ως καθαρός «νικητής» του φετινού Technology Summit που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης World Travel Market London.

12

Η σχετική συζήτηση στο συνέδριο κατέληξε με συντριπτική πλειοψηφία υπέρ της θέσης ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί θετική δύναμη για τον τουρισμό. Η συζήτηση πήρε τη μορφή αντιπαράθεσης, με δύο ομάδες των τριών να διασταυρώνουν επιχειρήματα πάνω στο ερώτημα αν η τεχνητή νοημοσύνη είναι ο εχθρός του ταξιδιού. Ο Stephen Joyce από το Protect Group ηγήθηκε της πλευράς, ότι η τεχνητή νοημοσύνη στερεί το ταξίδι από τη «μαγική ανθρώπινη αταξία του να βρίσκεσαι κάπου καινούργια». Αντίθετα, ο Christian Watts της Magpie Travel υπερασπίστηκε τη θέση ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να απελευθερώσει τους επαγγελματίες του κλάδου από χρονοβόρες διοικητικές διαδικασίες και να βελτιώσει την εμπειρία του ταξιδιώτη, προσφέροντας προτάσεις και προσωποποιημένες επιλογές.

Η τελική «ψηφοφορία» του κοινού με ανάταση χειρός δεν άφησε περιθώρια αμφιβολίας. Η πλειοψηφία θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη συνιστά καθαρό θετικό παράγοντα για τον τουρισμό. Όπως σχολίασε αστειευόμενος ο Watts, «ήταν μια δύσκολη μέρα για τους ανθρώπους», προσθέτοντας όμως ότι η ψήφος αυτή αντικατοπτρίζει «όχι το πού βρισκόμαστε σήμερα, αλλά το πού οδεύουμε στο μέλλον».

Η τεχνητή νοημοσύνη αποτέλεσε κεντρικό θέμα σε όλες σχεδόν τις συνεδρίες του Συνεδρίου. Ο James Spalding από το Trip.com παρουσίασε τη στρατηγική εξυπηρέτησης πελατών με χρήση τεχνητής νοημοσύνης που εφαρμόζει η πλατφόρμα σε διαφορετικές αγορές παγκοσμίως. Όπως εξήγησε, η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να απαντά αυτόνομα σε βασικά ερωτήματα, να αναγνωρίζει το επίπεδο πολυπλοκότητας κάθε περίπτωσης και, το πιο σημαντικό, να γνωρίζει πότε πρέπει να μεταφέρει το αίτημα σε άνθρωπο.

Ο Qais Amori από την Almosafer αναφέρθηκε στις δυνατότητες ανίχνευσης απάτης μέσω τεχνητή νοημοσύνης. Η Melissa Skluzacek από την easyJet επεσήμανε ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει ενσωματωθεί σε όλες τις εμπορικές και λειτουργικές δραστηριότητες της εταιρείας, λειτουργώντας «ως ένα επιπλέον ζευγάρι χέρια». Από την πλευρά της, η Sally Bunnell της NaviSavi ανέλυσε πώς η εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να επιμελείται, να κατηγοριοποιεί και να «ταγκάρει» περιεχόμενο χρηστών, ενσωματώνοντας επιλογές απευθείας κράτησης για συνεργαζόμενες ταξιδιωτικές μάρκες.

Ο Dave Goodger από την Tourism Economics άνοιξε τη θεματική με παρουσίαση στοιχείων από την έκθεση WTM Global Trends Report 2025, σύμφωνα με τα οποία 3 στους 10 ταξιδιώτες πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αυξήσει τη μέση δαπάνη τους. Παράλληλα, σημείωσε ότι η συνολική αναπτυξιακή πορεία του τουρισμού δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την περαιτέρω θετική επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης σε επιχειρήσεις και ταξιδιώτες.

Στο ίδιο πάνελ, ο Pablo Gómez Fernandez-Quintanilla, CEO της Holafly, επίσημου τεχνολογικού συνεργάτη της WTM London, τόνισε πως η άνοδος της διεθνούς ταξιδιωτικής κίνησης, η ανάγκη για συνεχή συνδεσιμότητα και η εξάπλωση της υβριδικής εργασίας λειτουργούν συνδυαστικά ως μοχλοί ανάπτυξης για τον τομέα.

Κλείνοντας τις εργασίες, ο σύμβουλος τεχνολογίας της WTM και διοργανωτής του Summit, Timothy O’Neil Dunne (T2Impact), σχολίασε ότι ο τουρισμός έχει πολλά μέτωπα ανοιχτά – πόλεμο, πανδημίες, πολιτικές αναταράξεις – ενώ η γενετική τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αναζητούμε, σχεδιάζουμε και βιώνουμε το ταξίδι. Όπως τόνισε, το κυρίαρχο συμπέρασμα είναι πως, παρά τις ανατροπές που επιφέρει, η τεχνολογία παραμένει προσηλωμένη στο ίδιο θεμελιώδες ζητούμενο. Να κάνει τα ταξίδια καλύτερα για τους ανθρώπους.

Διαβάστε ακόμα:

Ο Παγκόσμιος Τουρισμός σε τροχιά υπεραπόδοσης -Πρόβλεψη για ανάπτυξη 16 τρισ. δολ. έως το 2035

Έρευνα: Η Φιλοξενία ως το ισχυρότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος

Ελληνικός τουρισμός: Αύξηση της ζήτησης και των ταξιδιωτικών εισπράξεων από το Ηνωμένο Βασίλειο