Θετικά έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2025 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, με μέση πληρότητα της τάξης του 63,5% με μέση τιμή δωματίου στα 125 ευρώ και με έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο 79.43 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Σε ό,τι αφορά στη μέση πληρότητα, ο Μάρτιος ήταν ο καλύτερος σε επιδόσεις από τους τρεις πρώτους μήνες του 2025. Eπίσης, θετικά εξελίχθηκε και ο Φεβρουάριος με αύξηση της μέσης πληρότητας της τάξης του 19,1% την τελευταία διετία. Σύμφωνα με την Ένωση εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, οι λεγόμενοι πλάγιοι μήνες ή μήνες εκτός αιχμής σταδιακά θα περιοριστούν. Η Αθήνα κατά την Ένωση θα πρέπει να είναι στην πράξη 12μηνος προορισμός χωρίς συμπτώματα εποχικότητας.
Σε σχέση με την επίδοση των πόλεων-ανταγωνιστών της Αθήνας, σε επίπεδο τριμήνου, τα ξενοδοχεία της Αθήνας είχαν επίσης καλή επίδοση και απόδοση. Η πληρότητα της Μαδρίτης κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024 (+0.3%), η μέση πληρότητα της Βαρκελώνης σημείωσε τάση μείωσης (-0.4%), ενώ η πληρότητα της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης κατέγραψαν μικρή αύξηση της τάξης του 2,7% και 1,2% αντίστοιχα. Από πλευράς μέσης τιμής δωματίου συγκρίνοντας την μέση τιμή της Αθήνας το πρώτο τρίμηνο έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2024, καταγράφηκε αύξηση για την Αθήνα κατά 7,8%, για τη Μαδρίτη κατά 11,4%, για τη Βαρκελώνη κατά 7,6%, για τη Ρώμη κατά 5,3%, και για την Κωνσταντινούπολη κατά 2,2%. Αντίστοιχα, στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο στο πρώτο τρίμηνο του 2025 παρατηρήθηκε αύξηση για την Αθήνα κατά 13,5%, για τη Μαδρίτη κατά 11,7%, για τη Βαρκελώνη κατά 7,1%, για τη Ρώμη κατά 8,1% και για την Κωνσταντινούπολη κατά 3,4%.
Σταθερή βελτίωση των επιδόσεων της Αθήνας την τελευταία διετία
Οι επιδόσεις της Αθήνας σε όλους τους δείκτες που μελετώνται βελτιώνονται αργά αλλά σταθερά, τα δύο τελευταία χρόνια, όπως και η θέση της Αθήνας έναντι των παραδοσιακών ανταγωνιστών της. Παρά τη προσθήκη πολλών νέων κλινών κυρίως σε τουριστικά καταλύματα εκτός ξενοδοχείου, η δημοφιλία της Αθήνας εξακολουθεί να τροφοδοτεί τη ζήτηση και την προσφορά. Κατά την Ένωση η τουριστική κίνηση, άρα και τα έσοδα της Αθήνας θα μπορούν να ακολουθήσουν αναπτυξιακή πορεία εάν και εφόσον οι εμπλεκόμενοι με τον Τουρισμό και την Τοπική Αυτοδιοίκηση βαδίσουν συνεργατικά, με μακρόπνοο σχέδιο για την αυριανή εικόνα της πόλης στα μάτια του επισκέπτη και με γνώμονα τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας της προσφοράς μας. Για παράδειγμα, για να διατηρηθεί σε ισορροπία η αναγκαία σχέση value for money που ελκύει τον τουρίστα στην Αθήνα, δεν αρκούν πλέον μόνο τα πολυτελή ή ανακαινισμένα δωμάτια διαμονής.
Απαιτείται καλύτερη εξυπηρέτηση για τους επισκέπτες στην Ακρόπολη, στους αρχαιολογικούς χώρους και αναβαθμισμένα Μουσεία, απαιτούνται σύγχρονα δίκτυα και ασφαλείς υποδομές, απαιτείται πρόβλεψη για τις νέες ανάγκες σε ύδρευση, αποχέτευση, καθαριότητα, ασφάλεια κ.α. μιας πόλης που σταθερά πολλαπλασιάζει τον πληθυσμό της τόσο σε μόνιμους κατοίκους όσο και σε επισκέπτες. Επίσης, το εμπορικό και ιστορικό κέντρο είναι αναγκαίο να συνδεθεί με κάθε παράκτια και τουριστικού ενδιαφέροντος γωνιά της Αττικής, τα νησιά του Αργοσαρωνικού πρέπει να συνδεθούν μεταξύ τους με συχνές και γρήγορες μεταφορές, αλλά και δρόμοι, λιμάνια και μαρίνες πρέπει πλέον να εκσυγχρονιστούν.
Διαβάστε ακόμα:
TripAdvisor 2025: Ποια ελληνικά ξενοδοχεία μπήκαν στη λίστα με τα καλύτερα παγκοσμίως
Αναβιώνει το μοντέλο ξενοδοχείο-εκπαιδευτήριο με Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα
Απαγόρευση τζετ σκι στις παραλίες της Αττικής -Αναλυτικά η λίστα