Μία σημαντική έρευνα δημοσιοποίησε η Clip News αντικείμενο της οποίας είναι η ανάλυση που έκανε πάνω σε περισσότερα από 260.000 posts στα social media για 10 δημοφιλή ελληνικά νησιά, από 1 Ιουνίου έως 30 Ιουλίου, με βάση δεδομένα της πλατφόρμας social listening, Brandwatch.
Η ανάλυση περιλαμβάνει τόσο user-generated content όσο και αναρτήσεις από λογαριασμούς ειδησεογραφικών μέσων, ενώ η αναζήτηση περιορίστηκε στην αγγλική γλώσσα, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης. Στόχος είναι να κατανοηθεί πώς αποτυπώνεται η τουριστική εικόνα της Ελλάδας μέσα από τα μάτια των επισκεπτών και των διεθνών χρηστών των social media.
Πόσο «χώρο» κατέλαβε κάθε νησί στη συνολική συζήτηση στα social media;
Το Share of Voice αποτυπώνει ποιοι προορισμοί κυριάρχησαν και με τι ποσοστό συμμετοχής.
Κρήτη (29,87%): Η Κρήτη κυριαρχεί στον ψηφιακό διάλογο ως ο μεγαλύτερος και πιο πολυδιάστατος προορισμός της Ελλάδας. Οι επισκέπτες μοιράζονται εμπειρίες από τις παραλίες, τα χωριά, τη γαστρονομία, αλλά και από την καθημερινότητα του νησιού, που φέτος απασχόλησε την επικαιρότητα. Η παρουσία της στα social media αποτυπώνει έναν τόπο που γοητεύει, εμπνέει, συγκινεί και παραμένει πάντα ζωντανός.
Μύκονος (20,06%) και Σαντορίνη (18,6%): Συγκεντρώνουν εντυπωσιακή παρουσία, ενισχυμένη από luxury ταξίδια, content creators και ειδησεογραφική κάλυψη.
Η συνολική εντύπωση ανά νησί
Για να κατανοηθεί η συνολική εντύπωση που άφησαν τα νησιά στο κοινό, αναλύθηκε το sentiment των αναφορών (θετικά, αρνητικά, ουδέτερα) για το εξεταζόμενο διάστημα.
Το συνολικό sentiment για τα 10 νησιά δείχνει ότι 64,3% των αναφορών ήταν ουδέτερες (συνήθως περιγραφικές), 19,7% ήταν θετικές και 16% είχαν αρνητικό πρόσημο.
Αναλυτικά:
Κρήτη
Η Κρήτη ξεχώρισε για την ποικιλομορφία τουριστικών εμπειριών: από παραλίες και αρχαιολογικούς χώρους μέχρι παραδοσιακές γεύσεις, γεγονός που προκάλεσε θετικά σχόλια για την αυθεντικότητα και την τοπική φιλοξενία. Ιδιαίτερη απήχηση είχαν τα γαστρονομικά βίντεο με παραδοσιακά πιάτα και φωτογραφίες από το Ελαφονήσι.
Μύκονος
Η Μύκονος ήταν κορυφαίο θέμα στα social media με θετικές αναφορές για την έντονη νυχτερινή ζωή, τα πολυτελή beach clubs και τις εμφανίσεις διασήμων (π.χ. επίσκεψη του τενίστα Novak Djokovic). Οι χρήστες ανέδειξαν τη μόδα, τη γαστρονομία και τις εμπειρίες σε high-end ξενοδοχεία. Ωστόσο, δεν έλειψαν παράπονα για υπερβολικές τιμές, συνωστισμό, καθώς και την αίσθηση «τουριστικού υπερκορεσμού».
Σαντορίνη
Η Σαντορίνη συγκέντρωσε εξαιρετικά θετικά σχόλια για την αισθητική της, με αναφορές στο ηλιοβασίλεμα στην Οία, τους λευκούς οικισμούς και τα ρομαντικά δείπνα. Δημοφιλείς θεματικές ήταν οι γάμοι, τα honeymoons και τα οργανωμένα food tours. Από την άλλη πλευρά, κάποιοι ταξιδιώτες παραπονέθηκαν για υπερτουρισμό, δυσκολίες μετακίνησης στο νησί λόγω ανηφορικού εδάφους και υψηλές τιμές σε κάποιες περιπτώσεις.
Ρόδος
Θετικά σχόλια προήλθαν κυρίως από τουρίστες που επισκέφθηκαν ιστορικά μνημεία, όπως τη Μεσαιωνική Πόλη και την Ακρόπολη της Λίνδου, καθώς και από όσους απόλαυσαν τις vegan επιλογές σε νέα ξενοδοχεία.
Ζάκυνθος
Η Ζάκυνθος ξεχώρισε για τις εντυπωσιακές εικόνες από το Ναυάγιο, τα οργανωμένα boat tours και την αίσθηση ελευθερίας που προσφέρει η ανακάλυψη πιο ήσυχων παραλιών. Στις ψηφιακές αφηγήσεις, η ζωηρή ατμόσφαιρα του Λαγανά αναφέρθηκε συχνά, ως σημείο έντονης διασκέδασης. Παράλληλα, υπήρξαν και επισημάνσεις που εξέφραζαν την ανάγκη για μεγαλύτερη μέριμνα σε ζητήματα συμπεριφοράς και ασφάλειας, κυρίως σε περιόδους με αυξημένη τουριστική κινητικότητα. Η ισορροπία ανάμεσα στο αυθόρμητο και το υπεύθυνο, φάνηκε να απασχολεί αρκετούς επισκέπτες.
Κέρκυρα
Η Κέρκυρα κέρδισε τις εντυπώσεις με τον πολιτιστικό της πλούτο και τις μοναδικές εικόνες από σημεία όπως το Κανόνι και το Ποντικονήσι. Πολλοί επισκέπτες στάθηκαν στην ομορφιά του τοπίου, στις φωτογραφικές γωνιές που μοιάζουν βγαλμένες από παραμύθι και στη γοητεία που αποπνέει το νησί συνολικά. Σε ορισμένα σχόλια, εκφράστηκαν επισημάνσεις για σημεία της ταξιδιωτικής εμπειρίας που θα μπορούσαν να λειτουργούν με μεγαλύτερη άνεση, ειδικά σε περιόδους αυξημένης επισκεψιμότητας.
Λευκάδα
Η Λευκάδα ενθουσίασε τους επισκέπτες με τις εντυπωσιακές της παραλίες, όπως το Πόρτο Κατσίκι και οι Εγκρεμνοί, αλλά και με τις δυνατότητες για θαλάσσια σπορ, όπως το windsurfing. Αναγνωρίστηκε ως ένας προορισμός με αυθεντική αίσθηση, προσιτές επιλογές και εναλλακτικό χαρακτήρα. Σε ορισμένες αναρτήσεις, εκφράστηκε η ανάγκη για πιο εύκολη μετακίνηση χωρίς ιδιωτικό όχημα, ενώ έγινε αναφορά και σε περιοχές όπου οι παροχές είναι λιγότερο ανεπτυγμένες, ειδικά για όσους αναζητούν πιο απομονωμένα τοπία.
Νάξος
Οι ταξιδιώτες ανέδειξαν τη γαστρονομία ως βασικό στοιχείο της εμπειρίας, με ιδιαίτερη αναφορά στα τοπικά προϊόντα όπως το Αρσενικό, την οικογενειακή αίσθηση του νησιού και τις οργανωμένες παραλίες που προσφέρουν άνεση και ξεκούραση. Σε ορισμένα σχόλια διατυπώθηκαν παρατηρήσεις σχετικά με την ποικιλία και συνέπεια ορισμένων υπηρεσιών, κυρίως σε ζητήματα διαμονής και μετακινήσεων, με προτάσεις για μεγαλύτερη φροντίδα στη συνολική εμπειρία φιλοξενίας.
Πάρος
Θετικά σχόλια επικεντρώθηκαν στο οικιστικό τοπίο (Νάουσα, Λεύκες), την ήρεμη αλλά κομψή ατμόσφαιρα, και την ισορροπία ανάμεσα σε ρομαντισμό και διασκέδαση. Η διάκριση από το ταξιδιωτικό περιοδικό της Ν. Υόρκης “Travel + Leisure” ως «καλύτερο νησί στον κόσμο για το 2025» προσέλκυσε επιπλέον θετικές αναφορές. Αρνητικές αναφορές σχετίζονταν με πολυκοσμία και δυσκολίες στάθμευσης σε γνωστά σημεία ενδιαφέροντος.
Λέσβος
Οι χρήστες ανέδειξαν την αυθεντικότητα του προορισμού, τις τοπικές γεύσεις, με έμφαση στο ούζο Πλωμαρίου και τα φρέσκα θαλασσινά, καθώς και τη θερμή φιλοξενία των κατοίκων. Πολλές δημοσιεύσεις στάθηκαν στην ηρεμία, τη φύση και τη ζωντανή πολιτιστική ταυτότητα του νησιού, στοιχεία που δημιουργούν μια εμπειρία με βάθος. Σε κάποιες αναρτήσεις επισημάνθηκαν προκλήσεις που σχετίζονται με τις υποδομές και την προσβασιμότητα, αλλά και η ανάγκη για πιο στοχευμένες υπηρεσίες που να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες επισκεπτών με πιο εξειδικευμένα ενδιαφέροντα.
Οι αναφορές που συλλέχθηκαν προέρχονται αποκλειστικά από πλατφόρμες social media και αποτελούν public data:
-X (Twitter): Κυρίαρχο κανάλι (66,42%) με γρήγορη, αυθόρμητη και πολλές φορές χιουμοριστική ανταπόκριση από τους χρήστες.
-Reddit: Με ποσοστό 16,22%, φιλοξενεί πιο εκτενείς εμπειρίες και συζητήσεις, κυρίως από ταξιδιώτες που περιγράφουν τι τους άρεσε ή όχι.
-Άλλες πλατφόρμες, όπως Instagram και Facebook, συνέβαλαν με visuals και check-ins.
Διαβάστε ακόμα:
Σε άνοδο οι διεθνείς και εσωτερικές αεροπορικές αφίξεις το πρώτο εξάμηνο του έτους
Ποιοι τουρίστες έρχονται από μακριά για διακοπές στην Ελλάδα
Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες, τι καταλύματα προτιμούν και πόσα ξοδεύουν