Η καρδιά του παγκόσμιου τουριστικού τομέα χτυπά από σήμερα στο Λονδίνο, καθώς η World Travel Market ανοίγει τις πύλες της στο ExCeL London και υποδέχεται έως τις 6 Νοεμβρίου την κορυφή της διεθνούς τουριστικής ηγεσίας. Η διοργάνωση-ορόσημο επιστρέφει ως στρατηγικό κέντρο αποφάσεων και συνεργασιών, εκεί όπου διαμορφώνονται πολιτικές, κλείνονται συμφωνίες και χαρτογραφείται το μέλλον του παγκόσμιου ταξιδιού.
Ποιο είναι το προφίλ του «συνειδητού ταξιδιώτη»
Με αφορμή την έναρξη της έκθεσης, παρουσιάστηκε η διεθνής μελέτη της Holafly για τις ψηφιακές κάρτες κινητής τηλεφωνίας και τη σύγχρονη ταξιδιωτική συμπεριφορά, η οποία καταγράφει την άνοδο ενός νέου προφίλ επισκέπτη: Του «συνειδητού ταξιδιώτη».
Τα χαρακτηριστικά του
Πρόκειται για άτομο με υψηλή ψηφιακή εξοικείωση, ισχυρή συναισθηματική επίγνωση και ξεκάθαρο σκοπό ταξιδιού, που δεν μετακινείται για να αποδράσει, αλλά για να συμμετάσχει ενεργά στον κόσμο και να αναζητήσει ουσιαστικές εμπειρίες. Ειδικότερα, η Holafly, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες παροχής διαδικτυακών υπηρεσιών στο εξωτερικό μέσω ψηφιακών καρτών κινητής, παρουσίασε τα βασικά ευρήματα της μελέτης παγκόσμιων δεδομένων που αναδεικνύουν μετάβαση από την εποχή της «ανάκαμψης» στην εποχή του «επαναπροσδιορισμού» του ταξιδιού.
Το ταξίδι στην ορίζεται πλέον από την απόσταση
Ο διευθύνων σύμβουλος της Holafly, κ. Pablo Gomez, ανέφερε ότι το ταξίδι πλέον δεν ορίζεται από την απόσταση, αλλά από την τεχνολογική ενδυνάμωση, επισημαίνοντας ότι οι ψηφιακές κάρτες κινητής αποτελούν πλέον «αόρατη υποδομή» του σύγχρονου ταξιδιού, προσφέροντας διαρκή συνδεσιμότητα σε κάθε μέρος του κόσμου.
Η μελέτη, η οποία βασίστηκε σε 10.000 συμμετέχοντες από 13 χώρες, υπογραμμίζει σαφή στροφή προς υβριδικά μοντέλα ζωής και απεριόριστη κινητικότητα. Η εργασία, η προσωπική ζωή και το ταξίδι συγκλίνουν, με τη συνδεσιμότητα να διαμορφώνει πλέον τόσο τις αποφάσεις, όσο και την ποιότητα της ταξιδιωτικής εμπειρίας.
Τα κύρια ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι το διαδίκτυο στο εξωτερικό έχει εξελιχθεί στο νέο «ψηφιακό διαβατήριο», καθώς μόλις το 3% των ταξιδιωτών παραμένει χωρίς σύνδεση, ενώ το 90% θεωρεί την πρόσβαση στο διαδίκτυο βασική ανάγκη και όχι πολυτέλεια. Παράλληλα, το 29% των ταξιδιωτών ταξίδεψε περισσότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, εστιάζοντας περισσότερο στην ποιότητα της εμπειρίας παρά στην απόσταση, ενώ το 56% πραγματοποίησε δύο ή περισσότερα διεθνή ταξίδια, επιλέγοντας λιγότερους προορισμούς αλλά μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής.
Οι ηλικίες έως 44 ετών φαίνεται να καθοδηγούν τη νέα παγκόσμια τάση που συνδυάζει εργασία, προσωπική ζωή και ταξίδι μέσω συνεχούς συνδεσιμότητας. Παράλληλα, το 1/3 των ταξιδιωτών επιλέγει να ταξιδεύει μόνο ή με φίλους, αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία που ενισχύουν την αυτονομία και την αυτοπεποίθηση στο ταξίδι. Το 17% των ταξιδιωτών χρησιμοποιεί ήδη ψηφιακές κάρτες κινητής, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 25% μεταξύ όσων είναι κάτω των 35 ετών.
Την ίδια στιγμή, η εργασία από απόσταση και τα ταξίδια με εκπαιδευτικό χαρακτήρα καταγράφουν άνοδο, καθώς το 26% των ταξιδιωτών επιλέγει προορισμούς που επιτρέπουν τον συνδυασμό επαγγελματικών δραστηριοτήτων και αναψυχής, στηρίζοντας περαιτέρω την παγκόσμια τάση για ευελιξία και υβριδικά μοντέλα ζωής και μετακίνησης.
Ισχυρή κυβερνητική παρουσία στη World Travel Market London 2025
Στην επίσημη έναρξη της έκθεσης, συμμετέχει η νέα υπουργός Τουρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, κα Stephanie Peacock, μαζί με την επικεφαλής του VisitBritain, κα Patricia Yates. Το VisitBritain αποτελεί φέτος τον κύριο συνεργάτη της διοργάνωσης, με την κα Peacock να λαμβάνει μέρος στη Σύνοδο Υπουργών του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού και του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού, καθώς και σε κλειστή συζήτηση για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Όπως σημειώνει ο διευθυντής της διοργάνωσης, κ. Chris Carter-Chapman, η ισχυρή κυβερνητική παρουσία αντανακλά το οικονομικό αποτύπωμα του τουρισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αποτιμάται σε 145,8 δισ. λίρες και στηρίζει 3,8 εκατ. θέσεις εργασίας, ενώ η ίδια η World Travel Market ενισχύει την οικονομία του Λονδίνου κατά περίπου 200 εκατ. λίρες.
Από το 1980 μέχρι σήμερα, η έκθεση έχει εξελιχθεί σε διεθνή πλατφόρμα διασύνδεσης και στρατηγικού διαλόγου με έμφαση στη βιωσιμότητα και την τεχνολογική μετάβαση. Με την αγορά σε φάση αναδιάρθρωσης και την τεχνητή νοημοσύνη να μεταμορφώνει την εμπειρία ταξιδιού, η φετινή διοργάνωση δεν περιορίζεται στην αποτύπωση των τάσεων, αλλά επιδιώκει να διαμορφώσει νέες.
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα συμμετέχει στην έκθεση με ενισχυμένη παρουσία, καθώς η βρετανική αγορά αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πηγές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα.
Διαβάστε ακόμα:
Πώς η ψηφιακή οικονομία εισέρχεται στον Τουρισμό





