Για το 2021 ο Όμιλος άνοιξε 288 ξενοδοχεία και resorts και 41.000 δωμάτια. Αυτά τα στοιχεία φέρνουν το παγκόσμιο δίκτυο της Accor, ανοιχτό και σε λειτουργία, σε περισσότερα από 5.300 ξενοδοχεία και 778.000 δωμάτια, καθώς και σε περισσότερες από 1.200 ιδιοκτησίες και 214.000 δωμάτια στο pipeline. 

15

Οι διεθνείς ομάδες ανάπτυξης και σχεδιασμού και τεχνικών υπηρεσιών επέτρεψαν στον Όμιλο να επιτύχει καθαρό ρυθμό ανάπτυξης 3% το 2021, καταγράφοντας περισσότερα ανοίγματα και συμβόλαια από οποιονδήποτε άλλο παγκόσμιο ανταγωνιστή στις ιστορικές και κύριες αγορές του.

Οι αναπτυξιακές επιδόσεις της εταιρείας το 2021 κινήθηκαν ιδιαίτερα δυναμικά στην Ευρώπη, την Κίνα και τη Μέση Ανατολή. Η Ευρώπη αντιπροσώπευε την 1η αγορά για την Accor με την υπογραφή 153 νέων ξενοδοχείων, που αντιπροσωπεύουν ανάπτυξη 20% έναντι του 2020. Η Κίνα κατείχε τη 2η θέση της Accor όσον αφορά την υπογραφή συμβολαίων το 2021, με το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης στο 39% έναντι του 2020, ενώ η περιοχή ΙΜΕΑΤ (Ινδία, Μέση Ανατολή, Αφρική, Τουρκία) ενίσχυσε τη στρατηγική της θέση κατά τη διάρκεια του έτους. Όσον αφορά τη συνολική αξία, η περιοχή IMEAT είναι πλέον ο μεγαλύτερος μοχλός ανάπτυξης για την Accor. Να σημειωθεί ότι πάνω από το 40% των παγκόσμιων αναπτυξιακών projects της Accor αφορούν την ανακαίνιση υφιστάμενων κτιρίων και όχι νέες κατασκευές, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που ανέλαβε ο Όμιλος, περιβαλλοντικές, κοινωνίας διακυβέρνησης (ESG).

Η ομάδα ανάπτυξης της Accor έφτασε σε πολλά ορόσημα το 2021, ιδίως στην Κίνα, όπου οι υπογραφές νέων projects σημείωσαν ρεκόρ. Περισσότερα από 520 ξενοδοχεία λειτουργούν αυτή τη στιγμή στην περιοχή και άλλα 350 βρίσκονται υπό ανάπτυξη. Ο πρώτος προορισμός  του ολοκαίνουργιου luxury brand της Accor, Εmblems Collection υπογράφηκε για την ανάπτυξη ενός εμβληματικού ξενοδοχείου στην επαρχία Guizhou: Guiyang Art Center Hotel, Emblems Collection.

Οι δύο πρώτοι διεθνείς προορισμοί Orient Express ανακοινώθηκαν επίσης το 2021, με τις υπογραφές του Orient Express Grand Hotel de la Minerve στη Ρώμη της Ιταλίας και του Orient Express Diriyah Gate στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Το πολυτελές brand ανακοίνωσε επίσης τον περασμένο Δεκέμβριο ένα έργο σιδηροδρομικού τουρισμού σε συνεργασία με την Arsenale S.p.A., το Orient Express La Dolce Vita. Με την υποδοχή των πρώτων επιβατών να προγραμματίζεται για το 2023, αυτό το project περιλαμβάνει έξι τρένα που θα ταξιδέψουν από τη Βόρεια προς στη Νότια Ιταλία, μέσω 14 περιοχών, συμπεριλαμβανομένων επίσης και τριών διεθνών προορισμών από τη Ρώμη: προς στο Παρίσι, την Κωνσταντινούπολη και το Σπλιτ.

Ένα άλλο luxury ορόσημο ήταν η δημιουργία του πρώτου Banyan Tree στη Μέση Ανατολή, το Banyan Tree Doha La Cigale Mushaireb στο Κατάρ, το οποίο έκανε το επίσημο ντεμπούτο του το 2021. Διατηρώντας τη δυναμική του  brand στην περιοχή, θα ακολουθήσει μια δεύτερη τοποθεσία αργότερα το 2022, το Banyan Tree AlUla στην κοιλάδα Asher της Σαουδικής Αραβίας.

Το 2021 τα ιδιοφυή design concepts ήταν το κλειδί για τη δύναμη της Accor στα high-volume economy και midscale brands, όπως η εισαγωγή του πρώτου ibis Square concept hotel στο ibis Timisoara της Ρουμανίας. Το πρώτο Novotel RF Studio guest room που αντικατοπτρίζει το νέο όραμα του brand για τoν σχεδιασμό ξενοδοχείων έκανε το ντεμπούτο του στο Novotel Dubai Jumeirah Triangle, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ το Novotel Mexico City Toreo άνοιξε με περηφάνια το πρώτο Novotel που φιλοξενεί το σχεδιαστικό concept  δωματίων του Design & Architecture Studio Sundukovy Sisters. Επιπλέον, η Accor έλαβε για πρώτη φορά το Polish Green Building Council (PLGBC) Green Award για τη βιώσιμη real estate ανάπτυξη του Mercure Katowice Centrum, στην Πολωνία.

Η δύναμη των ποικίλων brands

Με το πιο ολοκληρωμένο δίκτυο brands του κλάδου της φιλοξενίας, οι πολυτελείς και premium παροχές της Accor αυξάνουν διαρκώς την αξία του αναπτυξιακού χαρτοφυλακίου του Ομίλου, ενώ τα economy και midscale segments συνεχίζουν να φέρνουν τον μεγαλύτερο όγκο. Ευέλικτα brands όπως το greet, το ibis Styles, το Mercure και το Mövenpick αντιπροσώπευαν το 48% των υπογεγραμμένων δωματίων το 2021 (182 ξενοδοχεία και 27.500 δωμάτια, +54% έναντι του 2020) και αναμένεται να δημιουργήσουν σημαντικό ενδιαφέρον και πάλι το 2022. Σημαντική συμβολή στην προαναφερθείσα ανάπτυξη της Αccor είχαν τα δύο collection brands, το MGallery Hotel Collection και η Emblems Collection. Και τα δύο έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες ανεξάρτητων ιδιοκτητών και ιδιοκτητών boutique ξενοδοχείων, παρέχοντας ευέλικτα brand standards, που σέβονται τη μοναδική ταυτότητα των ξενοδοχείων, ενώ επιτρέπουν άμεση πρόσβαση στις δυνατές πλατφόρμες πωλήσεων, διανομής και loyalty της Accor.

Μέχρι το τέλος του 2022 και τις αρχές του 2023, οι ομάδες ανάπτυξης και λειτουργίας της Accor θα ανοίξουν τις πόρτες σε πολλά νέα εμβληματικά ακίνητα σε όλο το χαρτοφυλάκιο των brands του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των Raffles London at The OWO, Raffles & Fairmont Doha, Raffles at Galaxy Macau, Raffles Boston Back Bay Hotel & Residences, Sofitel Barcelona Skipper, Sofitel Shanghai North Bund, Rixos Doha Qetaifan Islan, The Admiral Hotel Manila – MGallery, Pullman Orchard Singapore, Novotel Mexico City Insurgentes, και Novotel Liverpool Paddington Village ανάμεσα σε πολλά άλλα.

Το Lifestyle είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους της παγκόσμιας βιομηχανίας φιλοξενίας και η Accor σχεδιάζει να τριπλασιάσει τον αριθμό των lifestyle ξενοδοχείων της μέχρι το 2023. Η θέση του Ομίλου στον τομέα της lifestyle φιλοξενίας ξεκινά από την Ennismore, μια συνεργασία στην οποία η Accor κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών. Η Ennismore είναι μια παγκόσμια κοινοπραξία 14 brands, με 90 ιδιοκτησίες σε λειτουργία και ακόμα 160 στο pipeline.

Τα αναπτυξιακά highlights από την Ennismore το 2021 περιλάμβαναν την υπογραφή ενός Morgans Originals Legacy στο Μαϊάμι των ΗΠΑ, το Hoxton, Brussels στο Βέλγιο, το Hyde Paradox Hotel London City, στο Ηνωμένο Βασίλειο, το SO/ Maldives και το TRIBE Phnom Penh Post Office Square, στην Καμπότζη. Τα επιτυχημένα ανοίγματα το 2021 περιελάμβαναν το SO/Sotogrande, στην Ισπανία, το SLS Dubai & Hyde Dubai Business Bay, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Mondrian Shoreditch London, στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 25Hours Florence and The Hoxton, Rome, στην Ιταλία, το Mama Shelter Lisbon, στην Πορτογαλία και το JO&JOE Vienna, στην Αυστρία.

Τα νέα ανοίγματα της Ennismore το 2022 περιλαμβάνουν το Maison Delano Paris, τρία ανοίγματα για το The Hoxton με τα Barcelona, Shepherd’s Bush και Brussels, τα SO/ Paris, 25hours Copenhagen, Mama Shelter Paris La Défense και Dubai το SLS Puerto Madero, και το Mondrian Singapore Duxton.

Στοχεύοντας στην Ιταλία και την Νότια Ευρώπη 

Με 64 ξενοδοχεία που υπογράφηκαν το 2021, το hub της Accor στη Νότια Ευρώπη εδραιώνει τη θέση του στην κορυφή του κλάδου φιλοξενίας. Με 1.914 ξενοδοχεία, ή περισσότερα από 180.000 δωμάτια, η περιοχή αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο περιφερειακό δίκτυο του Ομίλου, και το 36% του συνολικού χαρτοφυλακίου. Τα 6.320 δωμάτια που υπογράφηκαν το 2021 δείχνουν μια σαφή αύξηση στην απόδοση σε σύγκριση με το 2020, κοντά στο έτος ρεκόρ του 2019. Αυτοί οι αριθμοί επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητα του κλάδου και την εμπιστοσύνη που συνεχίζουν να δείχνουν ιδιοκτήτες και επενδυτές στην Accor παρά την πανδημία. Τέλος, με το 44% των projects να έχουν υπογραφεί από νέους συνεργάτες, ο Όμιλος αποδεικνύει την ελκυστικότητα των brands του.

Διαβάστε ακόμα:

Design Hotels: Οκτώ νέα ξενοδοχεία, το ένα στην Κρήτη