Στα οφέλη από την αύξηση του τουρισμού τη φετινή χρονιά και στους στόχους για το 2022 αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας στην ομιλία του στη Βουλή επί του προϋπολογισμού του 2022.

8

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά στο κλείσιμο της χρονιάς τα τουριστικά έσοδα θα έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα 10 δισ. ευρώ όταν οι αρχικές προβλέψεις μιλούσαν για έσοδα της τάξης των 5-6 δισ. ευρώ. Επίσης, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη από τον κάθε επισκέπτη, φέτος αυξήθηκε πάνω από 20% με τον κάθε έναν να δαπανά παραπάνω από 600 ευρώ. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για τους Έλληνες πολίτες και αύξηση του εισοδήματος για όλα τα επαγγέλματα τα οποία συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με το τουριστικό προϊόν.

 Ο κ. Κικίλιας ανέφερε για το 2022 ότι στόχος είναι καλώς εχόντων των πραγμάτων, η ολική επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού. Γι’ αυτό το λόγο, ξεκίνησε από σήμερα να τρέχει στο εξωτερικό η καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό και θα ακολουθήσει η καμπάνια για τον εσωτερικό τουρισμό και μετά για το city break, ξεκινώντας από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με την εκτίμηση του Υπουργού η θερινή περίοδος θα ξεκινήσει το 2022 από το Μάρτιο για όσους προορισμούς μπορούν, κυρίως λόγω κλίματος, να το υποστηρίξουν. Επίσης, εξέφρασε την αισιοδοξία του με βάση τις επαφές με τις αεροπορικές εταιρείες, τους tour operators, και τις εταιρείες κρουαζιέρας, για αύξηση διαθεσιμότητας, πτήσεων, δρομολογίων και προορισμών.

Γιατί μας προτιμούν οι ξένοι επισκέπτες;

Σύμφωνα με τον Υπουργό ο πρώτος παράγοντας που προτιμούν την Ελλάδα οι τουρίστες είναι ο εμβολιασμός, ο δεύτερος παράγοντας η πεποίθηση ότι έρχονται σε μια ασφαλή ευρωπαϊκή χώρα και ο τρίτος η  διαφορετική τουριστική εμπειρία που προσφέρει η χώρα.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι: «Εκατοντάδες μικροί τουριστικοί παράδεισοι διάσπαρτοι σε δεκάδες νησιά,  εκατοντάδες παραθαλάσσιες περιοχές, μικρά χωριά, ταβερνάκια, οικογενειακές μονάδες, διατηρητέοι οικισμοί, πολυτελείς πεντάστερες μονάδες και εξαιρετικά gourmet εστιατόρια, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, δημιούργησαν ένα εξαιρετικά ελκυστικό πλέγμα φτιαγμένο πάνω στο ανθρώπινο μέτρο όχι στη μαζικότητα και την απρόσωπη εξυπηρέτηση.  Αναδείχθηκε λοιπόν το τεράστιο πλεονέκτημα των εκατοντάδων διαφορετικών προορισμών της Ελλάδας, αλλά για εντελώς διαφορετικό λόγο απ’ ότι πριν από την πανδημία: Το μικρό, φιλικό, γραφικό ή πολυτελές έγινε και ασφαλές για όσους εύλογα αναζητούν συνθήκες κατά το δυνατόν ελεγχόμενες. Κι αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε και να το εντάξουμε στον ευρύτερο στρατηγικό μας σχεδιασμό για την περαιτέρω ανάπτυξη του Ελληνικού Τουρισμού».

Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι εντάχθηκε ήδη στην προβολή και η ανάδειξη λιγότερο γνωστών προορισμών, η Θεσσαλονίκη ως home port και hub, το project Digital Nomads. Επίσης, σημείωσε τον μεγάλο στόχο και την κύρια στρατηγική της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για βιωσιμότητα με σεβασμό στο περιβάλλον.

Εξάλλου, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι ο Τουρισμός δεν είναι υπόθεση των λίγων, είναι υπόθεση των πολλών συμπληρώνοντας ότι είναι μια δύσκολη, σύνθετη, αλλά εξαιρετικά δυναμική βιομηχανία εκατομμυρίων Ελλήνων που συγκλίνουν συνεργαζόμενοι και δημιουργούν ένα κορυφαίο παγκόσμιο προϊόν.