Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησε τις τουριστικές επιχειρήσεις τη φετινή περίοδο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, είναι η έλλειψη προσωπικού καθώς ένα μέρος των εργαζομένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας άλλαξε επαγγελματικό προσανατολισμό.

13

Το ζήτημα αυτό φαίνεται ότι θα συνεχίσει να απασχολεί τις επιχειρήσεις του τομέα και στο άμεσο μέλλον. Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας της Medallia η οποία δείχνει ότι το 1/3 των εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας παγκοσμίως έχει φθάσει σε σημεία να μην αντέχει πια την εργασία του λόγω της ταξιδιωτικής ανάκαμψης.

Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν 2 στους 5 εργαζόμενους στον τομέα της φιλοξενίας, δηλαδή το 38%, σκέφτονται ή σχεδιάζουν να εγκαταλείψουν τη δουλειά τους και μάλιστα μέσα στους επόμενους δύο μήνες. Ειδικότερα στη νέα έρευνα Global Staffing Report: Employee Experience Impacts Hospitality της Medallia, που μεταξύ άλλων αποτελεί τον κορυφαίο πάροχο έξυπνων μηνυμάτων σε αρκετά από τα μεγαλύτερα brands φιλοξενίας στον κόσμο, έλαβαν μέρος περισσότεροι από 1.250 εργαζόμενοι στα ταξίδια και τη φιλοξενία από τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Γερμανία.

Τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν τις σημαντικές προκλήσεις που επηρεάζουν σήμερα τον κλάδο της φιλοξενίας, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η επιστροφή στα ταξίδια επηρεάζει την ικανοποίηση από την εργασία των εργαζομένων, την εμπειρία  τους και τις σχέσεις τους με τους επισκέπτες.

Με την δεδομένη έλλειψη προσωπικού στον τομέα της φιλοξενίας παγκοσμίως και τη διαπίστωση ότι το 59% των οργανισμών εργάζεται με λιγότερο προσωπικό από ό,τι πριν την πανδημία, σε συνάρτηση με το ότι, σχεδόν τα 2/5 των εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας σχεδιάζουν να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους, υπάρχει ο φόβος ότι η εορταστική περίοδος θα αποτελέσει πρόκληση για τα brands σε όλο τον κόσμο.

Περαιτέρω, σύμφωνα με την έρευνα, ενώ το 67% των εργαζομένων αναφέρει ότι ο οργανισμός τους έχει αυξημένη δραστηριότητα επισκεπτών λόγω της ταξιδιωτικής ανάκαμψης, σχεδόν οι μισοί (48%) επισημαίνουν ότι οι εργοδότες τους χειρίζονται την κατάσταση «απλώς εντάξει». Αυτά είναι ανησυχητικά νέα σε μια κρίσιμη περίοδο για την επαναλειτουργία του κλάδου, αλλά προσφέρει στα brands την ευκαιρία να εξοπλίσουν καλύτερα τις ομάδες τους για να χειριστούν την επερχόμενη ταξιδιωτική άνοδο και να αντιμετωπίσουν την κρίση προσωπικού που βιώνει ο κλάδος.