«Αυτό που λέμε βιωσιμότητα δεν είναι κόστος στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά μια ευκαιρία ειδικά σε τομείς όπως ο τουρισμός» ανέφερε στην έναρξη της ομιλίας του στο συνέδριο του Travel.gr, ο CEO της AVIS, Ανδρέας Τάπραντζης.

8

Ο κ. Ταπραντζής επεσήμανε ότι οι ειδήσεις με φυσικές καταστροφές εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής μονοπωλούν την παγκόσμια επικαιρότητα τα τελευταία χρόνια. «Χάρη και στην αρνητική επικαιρότητα, ο κόσμος είναι πια συνειδητοποιημένος στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής» σημείωσε στην αρχή της ομιλίας του.

«Ο τουρισμός συμβάλλει πάνω από 10% στο παγκόσμιο αποτύπωμα άνθρακα. Σε αυτά περιλαμβάνονται καύσιμα αεροπλάνων και αυτοκινήτων, υπολείμματα τροφών, εξοπλισμός και άλλα. Η μέχρι τώρα στρατηγική ήταν “κάντε λιγότερα”. Ταξιδέψτε λιγότερο, χτίσετε λιγότερο, καταναλώστε λιγότερο Αλλά αυτό προκαλεί αντιδράσεις. Και από χώρες που δεν έχουν κιόλας δημιουργήσει το πρόβλημα», συνέχισε.

Ο κ. Ταπραντζής ανέφερε έρευνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που λένε ότι «πάνω από 7 στους 10 ταξιδιώτες είναι έτοιμοι να κάνουν κάτι για να αντιμετωπίσουν τη κλιματική αλλαγή, ενώ 8 στους δέκα λένε πως θέλουν να κάνουν κάτι παραπάνω. Πάνω από 7 στους 10 επιλέγουν να ταξιδέψουν με οργανισμούς που πληρούν κριτήρια βιωσιμότητας ενώ 4 στους 10 επιλέγουν να ταξιδέψουν off season για λόγους βιωσιμότητας». Την ίδια στιγμή όμως συμπλήρωσε ότι λιγότερο από τους μισούς, το 40% είναι διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα χρήματα για αυτό που λέγεται βιωσιμότητα.

«Αν και το αυτοκίνητο είναι μικρό μέρος του οικονομικού προϋπολογισμού ενός τουρίστα είναι ιδιαιτέρα σημαντικό στην τελική εικόνα του τουριστικού προϊόντος. Αυτό βάζει μεγάλες προκλήσεις σε εμάς, δεδομένου ότι στην Ελλάδα οι υποδομές της ηλεκτροκίνησης ακόμα υπολείπονται. Ενώ οι επισκέπτες αναγνωρίζουν το πρόβλημα, έρευνες δείχνουν ότι δεν θέλουν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για αυτό».

Ο κ. Τάπραντζης επεσήμανε ότι η εταιρεία AVIS έχει δεσμευθεί να προχωρήσει στον ταχύτερο δυνατό εξηλεκτρισμό του στόλου της έχοντας ανακοινώσει και πραγματοποιώντας από πέρυσι επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ. «Στόχος μας είναι από το 5% που είχαμε πέρυσι σε «καθαρά αυτοκίνητα» να ξεπεράσουμε το 60% εντός πενταετίας και πολύ μεγαλύτερο ποσοστό έως το 2030. Την ίδια στιγμή προχωράμε σε συνεργασία με οργανισμούς, όπως η ΔΕΗ, για την υποδομή των φορτιστών» τόνισε.

Μία άλλη πρωτοβουλία κινητικότητας που προωθεί η AVIS και η οποία θα μπορούσε να παίξει θετικό ρόλο στις βιώσιμες μετακινήσεις είναι εκείνη του car-sharing μέσω εφαρμογών. «Όπως εκείνη που δοκιμάζουμε πιλοτικά σε ένα χωριό στην Κέρκυρα», τόνισε ο κ. Ταπράντζης, προσθέτοντας ότι «γενικότερα ο διαμοιρασμός είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο με οφέλη σε πολλούς τομείς».

Ο κ. Ταπράντζης κατέληξε ότι η Ελλάδα είναι προικισμένη περιβαλλοντικά, με ηλιοφάνεια, αέρα, πρώτες ύλες και μια παραδοσιακή διατροφή βασισμένη σε προϊόντα όπως ψάρια και λαχανικά με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα για να παραχθούν. «Είναι σίγουρα μια χώρα που έχει όλα τα φόντα να πέτυχει την πράσινη μετάβαση».