Η εικόνα της σύγχρονης Θεσσαλονίκης συζητήθηκε στο προτελευταίο πάνελ στο συνέδριο του Travel.gr στη Θεσσαλονίκη, στο οποίο συμμετείχαν οι Βασίλης Γάκης, Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης Έλενα Μπινιάρη, Γενική Διευθύντρια Hyatt Regency Thessaloniki, Ανδρέας Μανδρίνος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, CEO Tor Hotel Group

12

«Έχουμε την άποψη πως ο Δήμος είναι συλλογικός πολιτικός φορέας, πρέπει να συνεργεί με τους φορείς, να συγκεντρώνει δυνάμεις στη λογική της κατάρτισης ενός νέου στρατηγικού σχεδιασμού. Έγιναν βήματα αλλά χρειαζόμαστε νέο σχέδιο με βάση μια λογική επιστημονική, την οποία πρέπει να υπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο οι δημοτικές αρχές. Η διπλωματία των πόλεων και η συμβολή στη βελτίωση στην έννοια της ταυτότητας της πόλης είναι στοιχεία που συνθέτουν τα καθήκοντα της δημοτικής αρχής. Βιώνουμε στο σύγχρονο marketing το πέρασμα σε μια πελατοκεντρική περίοδο, πρέπει να ακούμε τον πελάτη, τον επισκέπτη εν προκειμένω, να αφουγκραζόμαστε τα θέλω του. Ένα στοιχείο της πόλης είναι ο πολιτισμός και πως συνδυάζουμε τη σύγχρονη δράση με το παρελθόν. Πολλοί δεν ξέρουν πως η πόλη μας είναι γαστρονομικός προορισμός UNESCO. Πρέπει να αναδείξουμε τα στοιχεία της πόλης λοιπόν. Απαιτείται υπομονή και δουλειά γιατί το branding δεν είναι εύκολη διαδικασία», δήλωσε ο Βασίλης Γάκης, Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης στο πάνελ με θέμα «Η εικόνα της σύγχρονης Θεσσαλονίκης», στο πλαίσιο του συνεδρίου του Travel.gr.

Ο κ. Γάκης συμπλήρωσε: «To αυτοδιοικητικό μοντέλο στην Ελλάδα διαφέρει, προσαρμόστηκε στα ευρωπαϊκά δεδομένα των συνεργειών πολύ πρόσφατα. Εμείς έχουμε δεσμευτεί για πρωτοβουλίες συνεργασίας μεταξύ δήμου, πολιτών, φορέων ώστε να στηρίξουμε τα πονήματα των ειδημόνων του τουρισμού με λογική μακρόπνοη. Το ζήτημα μας δεν είναι μόνο πως θα γίνει η πόλη πιο ωραία αλλά πως θα κάνουμε τους επισκέπτες να την γνωρίσουν, πως θα προσελκύσουμε κόσμο, πως θα ανταποκριθούμε σε αυτούς τους στόχους. Πρέπει να βελτιωθούμε συνολικά, να έχουμε μια ποιοτική διαχείριση σε ολιστικό επίπεδο. Για αυτό και εμείς κινούμαστε σε λογική διευρυμένης ομάδας σε συντονισμό με ομάδες έργου οι οποίες θα επιχειρούν σε μικρότερη κλίμακα στο πεδίο του τουρισμού».

Στις προοπτικές του τουρισμού της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε η γενική διευθύντρια του Hyatt Regency Thessaloniki, Έλενα Μπινιάρη. «Η κομβική πρόκληση είναι πως -σαν πόλη- θα προσφέρουμε θετική εμπειρία στον επισκέπτη. Υποδομές, συγκοινωνίες, καθαριότητα, συγκοινωνία όλα είναι στο προσκήνιο και απαραίτητα» τόνισε. Πρόσθεσε βέβαια πως σημασία έχει το προφίλ του επισκέπτη που αναζητείτε. «Μετά την πανδημία παρατηρούμε νέους τύπους τουρισμού, όπως ο τουρισμός για εργασία εξ αποστάσεως ή ο τουρισμός ευεξίας. Η μεγάλη πρόκληση είναι να καταρτίσουμε ένα στρατηγικό πλάνο δράσης».

Τόνισε πως στόχος των ξενοδοχείων της πόλης πρέπει να είναι η προσέλκυση υψηλότερων εισοδημάτων αλλά και να μην περιορίζεται ως τόπος citybreak. “Μιάμιση ώρα από εδώ βρίσκει κανείς φυσιολατρικούς προορισμούς, προορισμούς άθλησης, αλλά και εκπληκτικούς αρχαιολογικούς τόπους όπως η Βεργίνα και οι Αιγές. Αυτά πρέπει να τα αξιοποιήσουμε.

Ο κ. Ανδρέας Μανδρίνος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, ερωτώμενος σχετικά τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό δήλωσε: «Στόχος μας είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα έχει κατεύθυνση τη βιώσιμη ανάπτυξη. Όλο αυτό που προσπαθούμε τόσα χρόνια δεν είναι να ασχοληθούμε με το μάρκετινγκ. Τα πιο χρήσιμα που μπορώ να κάνω εγώ αύριο, από τη θέση μου, είναι να τυπώσω τη μετάφραση του κυρίου Ανδρεάδη και να και το μοιράσω σε όλους ή να ζητήσω από τον δήμαρχο να κάθε κάθε μήναμία συνάντηση με τον κ. Ανδρεάδη.

«Εμείς έχουμε φωνάξει πολλές φορές στο παρελθόν και ειδικά τους τελευταίους μήνες. Δεν θεωρώ ότι έχει νόημα να φωνάξουμε άλλο. Αλλά πρέπει να καταλάβουμε πως πλέον η Θεσσαλονίκη χάνει διαρκώς τουρισμό από άλλες πόλεις που δεν θα μπορούσε να το φανταστεί κανείς. Αλλά δεν πηγαίναμε επαγγελματικά. Όταν ο άλλοι έτρεχαν με το αυτοκίνητο εμείς τρέχαμε με το πατίνι».

Ο κ. Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, CEO της Τοr Hotel Group, μίλησε για την τουριστική εικόνα της πόλης στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά «Ζούμε σε μία πανέμορφη πόλη με μία θέση στρατηγικής σημασίας από γεωγραφικής άποψης, με ένα σύγχρονο αεροδρόμιο. Είμαστε οδικά συνδεδεμένοι με τα Βαλκάνια και την Τουρκία, έχουμε τη Βεργίνα, έχουμε το Άγιο Όρος, έχουμε τη Νάουσα, τη Δράμα με τα κρασιά. Έχουμε πάρα πολλά πράγματα που δεν τα έχουμε συνδυάσει σωστά. Άλλωστε ο σύγχρονος επισκέπτης ταξιδεύει για να κερδίσει εμπειρίες. Και αυτό είναι που πιστεύω ότι δεν έχουμε ακόμα καταφέρει. Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης όλη η προβολή πρέπει να γίνεται με τρόπο σύγχρονο. Αυτή τη στιγμή ο τουρισμός μας είναι 50% εγχώριος, 10% Βαλκάνια, μετά έχουμε κόσμο από το Ισραήλ, αλλά μόλις το 4% είναι από τους παραδοσιακούς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Πράγμα που σημαίνει ότι η πόλη δεν έχει αναγνωρισιμότητα. Γιατί όποιος έρχεται εδώ εντυπωσιάζεται»

Για παράδειγμα το Φεστιβάλ Κινηματογράφου είναι το event που γίνεται στην πόλη. Τότε βλέπουμε τα ξενοδοχεία γεμάτα, βλέπουμε επισκέπτες ποιοτικούς. Διαφορετικά τα ξενοδοχεία έχουν κόσμο μόνο το Σαββατοκύριακο. Χρειάζεται όμως να ολοκληρωθούν οι υποδομές γιατί τι να κάνω να έρθει ο επισκέπτης και να περάσει ωραία σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο και να ταλαιπωρηθεί σε όλα τα υπόλοιπα;».

Aναφερόμενος στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ο κ. Τορνιβούκας σχολίασε πως «η έκθεση που κάποτε ήταν βασική πηγή τουρισμού για την πόλη πλέον έχει υποβαθμιστεί και ουσιαστικά φιλοξενεί μόνο μικρότερής έκτασης εκθέσεις και δεν θυμίζει σε τίποτα την εικόνα του παρελθόντος».

Ο κ. Τορνιβούκας δήλωσε ακόμα «Εμείς προσπαθούμε μέσα από τα ξενοδοχεία μας να δείξουμε τη Θεσσαλονίκη στους πελάτες μας. Έχουμε αναβιώσει δύο μνημεία, δύο σπουδαία κτήρια στην πόλη, το Excelsior και το Όλυμπος Νάουσα, και πιστεύω ότι μέσα από όλο αυτό μπορεί κανείς να ανακαλύψει την ιστορία της πόλης, αλλά με μία σύγχρονη προσέγγιση. Ειδικά στην περίπτωση του Όλυμπος Νάουσα ο κόσμος αρχικά περίμενε ότι θα έρθει να φάει αυτά που θα έτρωγε πριν από 30 χρόνια, καθώς μιλάμε για ένα ιστορικό εστιατόριο, αλλά πλέον οι επισκέπτες έχουν συνηθίσει και αγαπήσει αυτή τη νέα πρόταση που έχουμε να προσφέρουμε.

Επίσης, όταν ανοίξαμε το Excelsior βγάλαμε ένα συλλεκτικό βιβλίο των Σάκη Σερέφα και Άρι Γεωργίου όπου παρουσιάσαμε όλα τα μνημεία της πόλης και την ιστορία τους. Επίσης, ξέρουμε πως ο κόσμος νοιάζεται πάρα πολύ για το περιβάλλον και προσπαθούμε κι εμείς να στραφούμε σε όσο περισσότερες βιώσιμες λύσεις για τα ξενοδοχεία μας. Τέλος, το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης βρίσκεται κάτω από την εποπτεία του δημάρχου μόνο θετικό μπορεί να είναι. Έχουμε μπροστά μας μία πενταετία που μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα και πρέπει όλοι να είμαστε αισιόδοξοι».