Η entrepreneur Κατερίνα Κατώπη συμμετείχε μαζί με τον Jeremy Jauncey, ιδρυτή και CEO των επιδραστικών λογαριασμών @beautifuldestinations & @beautifulhotels, συνομίλησαν στο μεγάλο συνέδριο του Travel.gr με θέμα την σχέση των «social media και των τουριστικών προορισμών». Η συζήτηση είχε μεγάλο ενδιαφέρον και ανέδειξε τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι της ταξιδιωτικής βιομηχανίας για να προσελκύσουν τις νεότερες γενιές.

10

Jeremy Jauncey: Τα socia media εκδημοκράτισαν το περιεχόμενο και το ταξίδι

O Jeremy Jauncey ξεκίνησε την παρέμβασή του μιλώντας για το Beautiful Destinations, το επιτυχημένο brand που ξεκίνησε ως ένας απλός λογαριασμός στα social media και σήμερα έχει εξελιχθεί σε βασικό σύμβουλο στρατηγικής για πολύ μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους, αεροπορικές εταιρείες αλλά και κρατικούς και τοπικούς φορείς που θέλουν να αναδείξουν τον τόπο τους ως τουριστικό προορισμό.

«Πλέον ο κόσμος περνά στο κινητό του περισσότερο από οπουδήποτε αλλού. Aυτό δημιουργεί μια πρόκληση για κρατικούς φορείς ή και για ξενοδοχεία στο να προσελκύσουν πελάτες. Έτσι έχουμε ομάδες που προσπαθούν να τους βοηθήσουν να δημιουργήσουν σύντομο και ελκυστικό περιεχόμενο. Το περιεχόμενο έχει αλλάξει πάρα πολύ, ιδίως μετά την πανδημία», τόνισε και συνέχισε: «Όταν πρωτοξεκινήσαμε υπήρχε απλά ένας λογαριασμός Instagram μόνο με φωτογραφίες -ούτε βίντεο, ούτε οποιαδήποτε δυνατότητα αλληλεπίδρασης. Σήμερα, το 40% των νέων καταναλωτών δεν χρησιμοποιούν την έρευνα του Google ή τους χάρτες του Google για να ενημερωθούν πού και πώς θα ταξιδέψουν. Πηγαίνουν στο Instagram ή το Tik Tok και βλέπουν σύντομα, κάθετα βίντεο. Αν δεν έχετε τέτοια βίντεο θα σύστηνα να φτιάξετε άμεσα για να προσελκύσετε νέους καταναλωτές», είπε χαρακτηριστικά.

«Αυτό που κατάφεραν να κάνουν τα social media είναι ότι εκδημοκράτισαν το περιεχόμενο. Δεν χρειάζεται να ξοδέψεις πολλά λεφτά ή να είσαι φτασμένο brand για να δημιουργήσεις καλό περιεχόμενο, οι καταναλωτές θα σε ψάξουν. Εμείς συνεργαζόμαστε και με πολλούς ξενοδόχους που δεν έχουν την τεράστια οικονομική δυνατότητα αλλά κερδίζουν έτσι κοινό.

Ο Jeremy Jauncey αναφέρθηκε και στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στο πώς μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που αναζητάμε πληροφορίες για τους προορισμούς στα ταξίδια μας. «Σε 2 εβδομάδες θα βγάλουμε το πρώτο AI προϊόν μας. Είναι επικεντρωμένο στον καταναλωτή και στόχος του είναι να εξαφανίσει τα προβλήματα για τον ταξιδιώτη. Οι περισσότεροι από εμάς όταν ψάχνουμε πού θα ταξιδέψουμε επισκεπτόμαστε social media και στη συνέχεια, διάφορα site για να κλείσουμε δωμάτια, εισιτήρια, να συγκρίνουμε τιμές κλπ. Οπότε σκεφτήκαμε ότι καλό θα ήταν να ενσωματώσουμε ένα AΙ προϊόν στα social media μας. Λέγεται Layla είναι έξυπνη, αστεία, έχει ταξιδέψει περισσότερο από εμάς, μιλά ελληνικά όπως και όλες τις άλλες και η ιδέα είναι ότι μέσω της επικοινωνίας με αυτήν, θα μπορείτε να κάνετε όλα όσα θέλετε για να προγραμματίσετε το ταξίδι σας γρήγορα και νιώθοντας ότι επικοινωνείτε με έναν άνθρωπο εμπιστοσύνης και όχι πηγαίνοντας από site σε site».

Κατερίνα Κατώπη: Το ταξίδι είναι πια εστιασμένο στην εμπειρία

«Η Ελλάδα είναι από τα πιο δημοφιλή μέρη ως προορισμός στα social media. Αλλά την ίδια στιγμή αυτό αφορά 3-4 πασίγνωστους προορισμούς όπως η Σαντορίνη – υπάρχουν όμως και άλλα μέρη που θα μπορούσαν να αναδειχθούν. Μερικά πολύ δημοφιλή μέρη είναι κορεσμένα, την ίδια στιγμή άλλα δεν έχουν αναδειχθεί όσο έπρεπε. Για παράδειγμα, η Μήλος προσελκύει ανθρώπους από όλο τον κόσμο που βλέπει τις φωτογραφίες του Σαρακήνικου, ενώ θα μπορούσαν να αναδειχθούν και άλλα σημεία της», ανέφερε η κ. Κατώπη.

«Έχω εργαστεί επί σειρά ετών με διεθνείς εταιρείες όπως στο Amanzoe. Μερικοί influencers έρχονταν απλά για να βγάλουν φωτογραφίες και τίποτα άλλο. Θεωρώ επίσης ότι ο αριθμός των followers, του κοινού, δεν είναι καθοριστικός από μόνος του. Ακόμα και αν δεν έχει τόσο μεγάλο ακροατήριο αν αυτό το ακροατήριο αποτελείται από σημαντικούς ανθρώπους, αυτό αρκεί πολλές φορές» είπε σε άλλο σημείο.

Απευθυνόμενη προς τον Jauncey ανέφερε επίσης ότι θα ήθελε να δει την δουλειά του στην Ελλάδα, «όχι μόνο για μεμονωμένα ξενοδοχεία αλλά και για όλη τη χώρα. Θα ήταν πιο ωραίο να υπήρχε μια πιο σαφής στρατηγική προσέγγιση και συνεργασία με κρατικούς φορείς»

Μιλώντας σε άλλο σημείο για το φαινόμενο του υπερτουρισμού σχολίασε ότι σε μέρη όπως η Σαντορίνη «βλέπουμε 10 κρουαζιερόπλοια την ημέρα και εξαιτίας αυτού του λόγου πολλοί άνθρωποι που μένουν στο νησί δεν μπορούν να το απολαύσουν. Πρέπει να βρούμε άλλους πιο βιώσιμους τρόπους. Ίσως η χρέωση εισιτήριου εισόδου να ήταν μια ιδέα. Το βέβαιο είναι ότι πρέπει να διατηρήσουμε αυτό που έχουμε γιατί είναι ιδιαίτερο».

Αναφέρθηκε και στην βελτίωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. «Όταν ξεκινήσαμε να χτίζουμε το Amanzoe εν μέσω της κρίσης όλοι μας περνούσαν για τρελούς. Όμως, έφερε ένα άλλου είδους πελατολόγιο στην Ελλάδα, μαζί με άλλα ξενοδοχεία. Ένα άλλο είδος τουρισμού γεννήθηκε και πια, όλο και περισσότερα μεγάλα brand έρχονται στην Ελλάδα. Η σεζόν επιμηκύνθηκε. Θεωρώ ότι αυτό είναι υπέροχο καθώς σημαίνει περισσότερες θέσεις εργασίας, σημαίνει μεγαλύτερη σεζόν, σημαίνει περισσότερα χρήματα για τους τοπικούς παραγωγούς. Αυτό το νέο ευκατάστατο πελατολόγιο θέλει να ξοδέψει χρήματα, θέλει να συμμετέχει σε αγροτικές δραστηριότητες όπως η συγκομιδή της ελιάς, η παραγωγή κρασιού». Κατέληξε ότι πιστεύει πως «το ταξίδι γίνεται όλο και πιο εστιασμένο στην εμπειρία και στην συμμετοχή σε τοπικές δραστηριότητες και αυτό είναι υπέροχο».