Καθώς τα επαγγελματικά ταξίδια εξακολουθούν να ανακάμπτουν από την πανδημία του κορωνοϊού, οι ταξιδιώτες παρατηρούν ότι οι σημαντικές αλλαγές των τελευταίων χρόνων, δεν είναι πλέον προσωρινές.

14

Φαίνεται ότι πολλές πρακτικές που υιοθετήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και εξακολουθούν να εφαρμόζονται σήμερα, θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελέσουν κάτι πιο μόνιμο για τον ξενοδοχειακό κλάδο,  τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια.

Πρωτόκολλα ασφαλείας

Κατά την άφιξη στα ξενοδοχεία, τα νέα πρωτόκολλα ασφαλείας και η προώθηση της κοινωνικής απόστασης είναι συχνά άμεσα εμφανή, με μεγαλύτερη έμφαση στο check-in χωρίς επαφή, στην είσοδο χωρίς κλειδί και μερικές φορές στην υποχρεωτική χρήση μάσκας σε δημόσιους χώρους. Υπάρχει επίσης μια νέα εστίαση στην υγιεινή με τα ξενοδοχεία να κατευθύνουν περισσότερους πόρους για την απολύμανση των δημόσιων χώρων και των δωματίων, από την παροχή παραδοσιακών υπηρεσιών καθαριότητας για τη διασφάλιση της ασφάλειας των επισκεπτών και του προσωπικού.

Παρόλο που έχουμε δει μια επιστροφή στις προ-πανδημικές διαδικασίες, με την κοινωνική απόσταση και τη χρήση μάσκας να μην τηρούνται πλέον σε πολλές χώρες, είναι πιθανό να δούμε κάποια μόνιμη αλλαγή. Ένας βασικός τομέας είναι η μείωση του προσωπικού στα ξενοδοχεία. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλά ξενοδοχεία μείωσαν σημαντικά το εργατικό τους δυναμικό ή δεν μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες. Με τα τρέχοντα υψηλά επίπεδα πληθωρισμού παγκοσμίως, υπολογίζεται ότι τα ξενοδοχεία δεν θα επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα προσωπικού, αυτή τη φορά με σκοπό τον έλεγχο του ολοένα αυξανόμενου κόστους. Οι ταξιδιώτες μπορεί επίσης να δουν μια αλλαγή σε άλλες υπηρεσίες και ανέσεις, όπως περιορισμένες ή ακόμα και διακοπείσες υπηρεσίες μεταφοράς, σπα ξενοδοχείων, πισίνες και γυμναστήρια που δεν είναι ανοιχτά στο κοινό και εστιατόρια που προωθούν την ανέπαφη υπηρεσία δωματίου, αφαιρώντας τον παραδοσιακό μπουφέ του πρωινού ή προσφέροντας πολύ περιορισμένες υπηρεσίες φαγητού και ποτού.  

		array(1) {
  [0]=>
  array(3) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(138065)
      ["id"]=>
      int(138065)
      ["title"]=>
      string(33) "helena-lopes-QpjyqYy5R-U-unsplash"
      ["filename"]=>
      string(44) "helena-lopes-QpjyqYy5R-U-unsplash-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(614520)
      ["url"]=>
      string(93) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/10/helena-lopes-QpjyqYy5R-U-unsplash-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(121) "https://www.travel.gr/how_to_travel/oi-3-allages-poy-pagionontai-stis-xenod/attachment/helena-lopes-qpjyqyy5r-u-unsplash/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "9"
      ["description"]=>
      string(138) "Μεγαλύτερη έμφαση στο check-in χωρίς επαφή ή στην είσοδο χωρίς κλειδί/Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(33) "helena-lopes-qpjyqyy5r-u-unsplash"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(138034)
      ["date"]=>
      string(19) "2022-10-27 10:17:14"
      ["modified"]=>
      string(19) "2022-10-27 10:45:58"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(2560)
      ["height"]=>
      int(1707)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(94) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/10/helena-lopes-QpjyqYy5R-U-unsplash-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(94) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/10/helena-lopes-QpjyqYy5R-U-unsplash-300x200.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(300)
        ["medium-height"]=>
        int(200)
        ["medium_large"]=>
        string(94) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/10/helena-lopes-QpjyqYy5R-U-unsplash-768x512.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(512)
        ["large"]=>
        string(95) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/10/helena-lopes-QpjyqYy5R-U-unsplash-1024x683.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(1024)
        ["large-height"]=>
        int(683)
        ["1536x1536"]=>
        string(96) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/10/helena-lopes-QpjyqYy5R-U-unsplash-1536x1024.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1536)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1024)
        ["2048x2048"]=>
        string(96) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/10/helena-lopes-QpjyqYy5R-U-unsplash-2048x1365.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(2048)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(1365)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(11) "left center"
  }
}
	

Διαμονές μεγάλης διάρκειας

Σε σύγκριση με τις κρατήσεις ξενοδοχείων πριν από την πανδημία, βλέπουμε μια αλλαγή στις συνήθειες των ταξιδιωτών. Εκεί που κάποτε ο κανόνας ήταν οι σύντομες διαμονές σε ξενοδοχεία, με τους ταξιδιώτες να επέστρεφαν συνήθως στο σπίτι τους αμέσως μετά τις συναντήσεις τους, βλέπουμε τώρα μια τάση για παρατεταμένες διαμονές, με διαμονές κατά μέσο όρο 16% μεγαλύτερες το 2022 σε σύγκριση με τις τάσεις του 2019 και με σχεδόν το 1/3 των επιχειρηματιών ταξιδιωτών να κάνει κράτηση για μεγαλύτερη σε διάρκεια διαμονή. Αυτές οι μεγαλύτερες διαμονές επιτρέπουν στον ταξιδιώτη να παραμείνει για επιπλέον εκδηλώσεις ή να συνδεθεί με περισσότερα άτομα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Τη νέα αυτή τάση εντατικοποιεί και ο συνδυασμός εργασίας-αναψυχής, με τους ταξιδιώτες να αφιερώνουν λίγες ημέρες στην εργασία τους και να χρησιμοποιούν τον υπόλοιπο χρόνο κάνοντας ένα διάλειμμα με την οικογένειά τους. Εφόσον υπάρχει η δυνατότητα της εξ’ αποστάσεως εργασίας σε περισσότερα άτομα, τα ταξίδια πολλαπλού σκοπού προσφέρουν στους ταξιδιώτες την ευκαιρία να καλύψουν την εργασία τους κατά τη διάρκεια της άδειάς τους, ενώ παράλληλα απολαμβάνουν χρόνο με την οικογένειά τους.

Συντομότερα παράθυρα κράτησης

Είναι επίσης εμφανής μια αλλαγή στην αμεσότητα των ταξιδιωτικών κρατήσεων. Το 2019, μόνο το 10% των συναλλαγών ολοκληρώθηκε εντός 0 έως 7 ημερών από το ταξίδι. Το 2021 ο αριθμός αυτός εκτινάχθηκε στο 66% λόγω της πανδημίας. Αν και φαίνεται να βιώνουμε μια πιο σταδιακή επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα το 2022, περίπου το 50% των συναλλαγών ολοκληρώνεται ακόμα μέσα σε μια εβδομάδα μετά το ταξίδι και σχεδόν το 60% ολοκληρώνεται μέσα σε 2 εβδομάδες.

Παρόλο που αναμένουμε να φτάσουμε σχεδόν σε επίπεδα προ της πανδημίας μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, η πλήρης επιστροφή στα προηγούμενα πρότυπα κρατήσεων είναι απίθανη στο εγγύς μέλλον. Παρά την επιτυχημένη κυκλοφορία εμβολίων και τους ανθρώπους που ασπάζονται τη νέα κανονικότητα ορισμένοι ταξιδιώτες πιθανότατα θα παραμείνουν προσεκτικοί όσον αφορά τα εκ των προτέρων σχέδια. Θα εμφανιστούν και άλλες παραλλαγές του κορωνοϊού, θα παίξει ρόλο και η εποχή της γρίπης, καθώς και η σκέψη πιθανών νέων πανδημιών. Αυτοί οι παράγοντες, μαζί με τα αυξανόμενα ποσοστά σε μια αγορά υψηλού πληθωρισμού και τις εταιρείες που δίνουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στη βιωσιμότητα, η διαμονή στο ξενοδοχείο που κάποτε γνωρίζαμε είναι πιθανό να αλλάξει τα επόμενα χρόνια και σίγουρα ορισμένες τάσεις θα παγιωθούν. 

Διαβάστε ακόμα:

Σε λειτουργία από το καλοκαίρι του ’23 το νέο πολυτελές resort στα Αστέρια Γλυφάδας

Η προβολή των ελληνικών προορισμών ενισχύει τις τοπικές οικονομίες

Εγκαίνια για τα ανακαινισμένα ιστορικά Ανθοπωλεία της Βουλής