Ανοδικές αναμένεται να είναι οι τάσεις για τα επαγγελματικά ταξίδια το 2023, σύμφωνα με την έρευνα της Global Business Travel Association (GBTA), παγκόσμιας ένωσης στον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών. Ειδικότερα, οι εταιρείες αναμένεται να στείλουν περισσότερους υπαλλήλους σε ταξίδια και οι ταξιδιωτικοί προμηθευτές αναμένουν αύξηση των εταιρικών ταξιδιωτικών δαπανών.

27

Τομείς όπως τα χρηματοοικονομικά, οι ασφάλειες, οι επαγγελματικές υπηρεσίες και οι συμβουλευτικές υπηρεσίες παρουσιάζουν ισχυρές ενδείξεις αύξησης των ταξιδιωτικών δαπανών. Παρά τις πιθανές οικονομικές προκλήσεις και την αβεβαιότητα γύρω από την μεταπανδημική επιστροφή της Κίνας, της μεγαλύτερης αγοράς επαγγελματικών ταξιδιών στον κόσμο, ο κλάδος παραμένει αισιόδοξος για τη συνεχή ανάκαμψη και την προθυμία των εργαζομένων να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα από την τελευταία δημοσκόπηση του 1ου τριμήνου του έτους για το Business Travel Outlook της GBTA, η οποία διενεργήθηκε το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου και πήραν μέρος περισσότεροι από 600 αγοραστές, προμηθευτές και επαγγελματίες του κλάδου επαγγελματικών ταξιδιών σε όλο τον κόσμο.

Επιστροφή στο δρόμο και στον αέρα με περισσότερα επαγγελματικά ταξίδια το 2023

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης, οι ηγέτες των επιχειρήσεων μπορεί να αναμένουν ύφεση, αλλά οι διαχειριστές ταξιδιών προβλέπουν περισσότερα επαγγελματικά ταξίδια για το 2023. Τρεις στους τέσσερις ταξιδιωτικούς διαχειριστές (78%) αναμένουν ότι η εταιρεία τους θα πραγματοποιήσει πολύ περισσότερα (22%) ή περισσότερα (55%) επαγγελματικά ταξίδια το 2023 έναντι του 2022.

Μόνο το 15% των διαχειριστών ταξιδιών αναμένει να δει τα ίδια επίπεδα επαγγελματικών ταξιδιών με πέρυσι και το 7% αναμένει λιγότερα ή πολύ λιγότερα ταξίδια.

Ένα συντριπτικό 90% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι υπάλληλοί τους είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους, ενώ το 88% αναφέρει ότι αισθάνεται πιο αισιόδοξο για την πορεία προς την ανάκαμψη.

Οι εταιρείες αναμένεται να αυξήσουν τις δαπάνες τους για επαγγελματικά ταξίδια

Οι προμηθευτές ταξιδιών αναμένουν περισσότερες δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια από τους εταιρικούς πελάτες τους. Σχεδόν εννέα στους δέκα προμηθευτές (86%) αναμένουν ότι οι δαπάνες από εταιρικούς πελάτες το 2023 θα είναι πολύ υψηλότερες (26%) ή κάπως υψηλότερες (60%) σε σύγκριση με το 2022. Αυτό σηματοδοτεί αύξηση από τη δημοσκόπηση της GBTA τον Οκτώβριο του 2022, όπου το 80% των προμηθευτών ανέμενε να αυξηθούν οι δαπάνες.

Το 9% αναμένει ότι οι δαπάνες εταιρικών επαγγελματικών ταξιδιών θα είναι περίπου οι ίδιες και μόνο το 1% αναμένει ότι οι δαπάνες θα είναι χαμηλότερες από το 2022. Στη δημοσκόπηση του Οκτωβρίου, το 15% περίμενε το ίδιο επίπεδο δαπανών και το 5% ανέμενε χαμηλότερες δαπάνες.

Οι κρατήσεις και οι δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια συνεχίζουν να επιστρέφουν στα επίπεδα του 2019

Κατά μέσο όρο, οι αγοραστές ταξιδιών εκτιμούν ότι οι τρέχουσες εγχώριες κρατήσεις επαγγελματικών ταξιδιών των εταιρειών τους έχουν επιστρέψει στο 67% των επιπέδων πριν από την πανδημία του 2019 (από 63% στη δημοσκόπηση της GBTA τον Οκτώβριο). Οι αγοραστές ταξιδιών εκτιμούν ότι οι τρέχουσες εγχώριες δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια της εταιρείας τους είναι πίσω στο 68% των επιπέδων δαπανών τους για το 2019.

Τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος

Τον Ιανουάριο του 2022, τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, με το 59% των ταξιδιωτικών διαχειριστών να αναφέρει ότι η εταιρεία τους δεν επέτρεψε ποτέ ή σπάνια τα ταξίδια αυτά. Σε αυτή τη δημοσκόπηση, κατά μέσο όρο, οι αγοραστές ταξιδιών εκτιμούν ότι οι κρατήσεις για διεθνή επαγγελματικά ταξίδια έχουν ανακάμψει στο 54%, ελαφρά αύξηση από 50% τον Οκτώβριο.

Ποιοι κλάδοι πρωτοστατούν και ποιοι υστερούν στην επιστροφή των δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια

Όταν τους ζητήθηκε να αξιολογήσουν τους κλάδους των εταιρικών πελατών τους, στους οποίους έχουν δει τη μεγαλύτερη αύξηση των δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια το 2022, οι ταξιδιωτικοί προμηθευτές ανέφεραν τους τρεις κορυφαίους ως εξής: Χρηματοδότηση και ασφάλιση (34%), επαγγελματική, συμβουλευτική, επιστημονική και τεχνική (32%) και λογισμικό, υλικό και τεχνολογία (25%). Οι κλάδοι αυτοί συνέχισαν σε μεγάλο βαθμό τα ταξίδια πέρυσι μετά από υστέρηση σε άλλους κλάδους, όπως η μεταποίηση, το 2021.

Όταν ρωτήθηκαν ποιοι κλάδοι παρουσίασαν την ασθενέστερη αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών πέρυσι, οι ταξιδιωτικοί προμηθευτές και οι επαγγελματίες διαχείρισης ταξιδιών ανέφεραν: Μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, ενώσεις και ιδρύματα (35%),  λογισμικό, υλικό, τεχνολογία (24%) και εκπαιδευτικές υπηρεσίες (22%).

Είναι ενδιαφέρον ότι ο τομέας λογισμικού, υλικού και τεχνολογίας αναφέρθηκε ως κορυφαίος και με καθυστέρηση στην αύξηση των δαπανών, υποδεικνύοντας αποκλίσεις μεταξύ εταιρειών και βιομηχανιών όσον αφορά τις προσεγγίσεις, τις ταξιδιωτικές πολιτικές και τις στρατηγικές.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(183080)
      ["id"]=>
      int(183080)
      ["title"]=>
      string(6) "laptop"
      ["filename"]=>
      string(17) "laptop-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(835098)
      ["url"]=>
      string(66) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/laptop-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(96) "https://www.travel.gr/how_to_travel/oi-koryfaioi-tomeis-gia-dapanes-se-epag/attachment/laptop-2/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "8"
      ["description"]=>
      string(16) "Photo: Unsplash "
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(8) "laptop-2"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(180961)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-02-10 10:45:02"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-02-10 11:24:32"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1920)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/laptop-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/laptop-225x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(225)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/laptop-768x1024.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1024)
        ["large"]=>
        string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/laptop-768x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(768)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(69) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/laptop-1152x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1152)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(69) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/laptop-1536x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Ο τύπος και η πρόθεση του ταξιδιού συνεχίζουν να αυξάνουν τις δαπάνες

Σύμφωνα με τους αγοραστές ταξιδιών, οι κορυφαίοι τομείς για τις δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια το 2023 είναι οι συναντήσεις πωλήσεων/διαχείρισης λογαριασμού με πελάτες ή υποψήφιους πελάτες (28%), εσωτερικές συναντήσεις με συναδέλφους (20%) και συνέδρια, εμπορικές εκθέσεις και εκδηλώσεις του κλάδου (18%), κάτι που είναι σε μεγάλο βαθμό συνεπές με τη δημοσκόπηση της GBTA τον Ιούνιο του 2022.

Το μείγμα δαπανών, αποτελείται από ταξίδια εξυπηρέτησης πελατών (14%) εκπαίδευση ή ανάπτυξη εργαζομένων (9%) και συναντήσεις προμηθευτών (6%).

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλά ταξιδιωτικά προγράμματα εφάρμοσαν αυστηρότερες διαδικασίες έγκρισης πριν από το ταξίδι για τη διαχείριση του κινδύνου. Αν προστεθεί σε αυτό η επιθυμία ελέγχου του κόστους ή η ευθυγράμμιση με πιο πράσινες ταξιδιωτικές πρακτικές, τα ταξίδια των εργαζομένων μπορεί τώρα να απαιτούν πρόσθετες εγκρίσεις—όπως από το Risk, το HR, την ανώτερη διοίκηση, τα οικονομικά ή τα τμήματα ταξιδιών. Το 22% ανέφερε ότι απαιτείται πάντα έγκριση πριν από το ταξίδι για τα ταξίδια εσωτερικού και το 34% απάντησε ότι απαιτείται πάντα έγκριση πριν από ένα διεθνές ταξίδι. Ένα επιπλέον 20% ανέφερε ότι απαιτείται έγκριση πριν από το ταξίδι κάποιες φορές για ταξίδια εσωτερικού ή εξωτερικού.

Ωστόσο, οι μισοί (49%) των αγοραστών ταξιδιών λένε ότι δεν απαιτείται ποτέ έγκριση πριν από το ταξίδι για εγχώρια επαγγελματικά ταξίδια, ενώ το ένα τρίτο (31%) απαντά το ίδιο για τα διεθνή ταξίδια.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(181076)
      ["id"]=>
      int(181076)
      ["title"]=>
      string(10) "business-4"
      ["filename"]=>
      string(14) "business-4.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(6450110)
      ["url"]=>
      string(63) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/business-4.jpg"
      ["link"]=>
      string(98) "https://www.travel.gr/how_to_travel/oi-koryfaioi-tomeis-gia-dapanes-se-epag/attachment/business-4/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "2"
      ["description"]=>
      string(16) " Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(10) "business-4"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(180961)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-02-06 12:49:30"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-02-06 12:52:14"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(5223)
      ["height"]=>
      int(7835)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(71) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/business-4-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(71) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/business-4-200x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(200)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(72) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/business-4-768x1152.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1152)
        ["large"]=>
        string(72) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/business-4-683x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(683)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(73) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/business-4-1024x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(63) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/02/business-4.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1365)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

‘Ελλειψη προσωπικού και στους ταξιδιωτικούς προμηθευτές

Οι ταξιδιωτικοί προμηθευτές και οι εταιρείες διαχείρισης ταξιδιών αναγκάστηκαν να μειώσουν το προσωπικό κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ακόμη και τώρα, πολλές από αυτές τις εταιρείες δεν έχουν ακόμη στελεχωθεί πλήρως. Σχεδόν οι μισοί προμηθευτές ταξιδιών (47%) αναφέρουν ότι το επίπεδο στελέχωσης της εταιρείας τους είναι κάπως ή πολύ μικρότερο από ότι ήταν πριν από την πανδημία, ενώ το 28% αναφέρει ότι είναι περίπου το ίδιο.

Ωστόσο, δύο στους τρεις ταξιδιωτικούς προμηθευτές (65%) αναμένουν ότι το προσωπικό θα αυξηθεί πολύ ή περισσότερο το 2023 σε σύγκριση με το 2022, ενώ το 26% δεν αναμένει καμία αλλαγή.

Η στελέχωση των εταιρικών ταξιδιωτικών προγραμμάτων βρίσκεται σε προπανδημικά επίπεδα

Ενώ πολλοί ταξιδιωτικοί προμηθευτές βγήκαν από την πανδημία με λιγότερο προσωπικό, δεν συνέβη το ίδιο και με τα ταξιδιωτικά προγράμματα. Η πλειοψηφία των αγοραστών (78%) λέει ότι το μέγεθος του προσωπικού του ταξιδιωτικού προγράμματος της εταιρείας τους το 2023 αναμένεται να είναι περίπου το ίδιο (56%) όπως ήταν πριν από την πανδημία ή θα είναι πολύ ή κάπως μεγαλύτερο (22%).

Πολλοί αγοραστές αναμένουν επίσης το 2023 να αυξήσουν τις δαπάνες για τις λειτουργίες του ταξιδιωτικού τους προγράμματος, όπως μισθοί προσωπικού, τεχνολογία και σύμβουλοι σε σχέση με πέρυσι. Σχεδόν οι μισοί αγοραστές (45%) αναμένουν ότι οι προϋπολογισμοί των ταξιδιωτικών τους προγραμμάτων θα είναι υψηλότεροι, ενώ το 41% αναμένει ότι θα είναι περίπου οι ίδιοι με το 2022.

Διαβάστε ακόμα:

Οι ξενοδοχειακές τιμές τον Φεβρουάριο στις πιο δημοφιλείς πόλεις στον κόσμο

Παγκόσμια έρευνα: Οι ταξιδιώτες μειώνουν άλλες δαπάνες για να έχουν χρήματα για διακοπές

Η Ελλάδα ως ιδανικός προορισμός για κρουαζιέρες πολυτελείας