Σημαντική ανάκαμψη αναμένεται να σημειώσει η τουριστική κίνηση από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα τη φετινή χρονιά, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Τουρισμού αναμένεται να φθάσουν στο Ελ. Βενιζέλος απευθείας μέσω 63 πτήσεων που θα είναι διαθέσιμες μέσα στη σεζόν ανά εβδομάδα, έως και 500.000 Αμερικανοί.

21

Επίσης, το ταξιδιωτικό ρεύμα θα ενισχυθεί από τις ΗΠΑ και μέσω transit πτήσεων, ενώ όπως ανέφερε πρόσφατα ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας διαφαίνεται η δυνατότητα να υπάρξουν απευθείας πτήσεις με τα μεγάλα αεροδρόμια της Αμερικής και με τη Θεσσαλονίκη.

Ακόμη και αν δεν επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες για επιστροφή από φέτος στον αριθμό των αφίξεων που είχε η Ελλάδα από τις ΗΠΑ πριν την πανδημία, σίγουρα θα τεθούν ισχυρές βάσεις για την επίτευξη νέων ρεκόρ αφίξεων και εσόδων από την αμερικανική αγορά, από τις σεζόν του 2023 και του 2024.

Ιστορικά ρεκόρ σε επίπεδο αφίξεων από τις ΗΠΑ καταγράφηκαν πριν την πανδημία, καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού κινήθηκαν σε επίπεδα άνω του 1 εκατ. το 2018 (1,1 εκατ.) και το 2019 (1,18 εκατ.) ενώ το 2020 μειώθηκαν στις 106.600 και το 2021 ανέκαμψαν στις 396.000. Συνολικά, οι διανυκτερεύσεις των Αμερικανών στα τουριστικά καταλύματα της χώρας, έφθασαν το 2019 σε 12,46 εκατ., ενώ το 2020 περιορίσθηκαν στο 1,39 εκατ. και το 2021 ανάκαμψαν σε 5,62 εκατ. Επίσης, η μέση διαμονή των Αμερικανών στη χώρα έφθασε το 2021 σε 14,2 ημέρες, από 13,1 ημέρες το 2020 και 10,6 ημέρες το 2019 και το 2018.

Παράλληλα, η αμερικάνικη αγορά περιλαμβάνεται, σταθερά, στις αγορές που δίνει υψηλά τουριστικά έσοδα για τη χώρα, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Να σημειωθεί ότι, οι συνολικές ταξιδιωτικές εισπράξεις από τις ΗΠΑ στη χώρα, έφθασαν το 2019 στον αριθμό ρεκόρ των 1,19 δισ. ευρώ, ενώ για πρώτη φορά έσπασαν το φράγμα του 1 δισ. ευρώ το 2018. Το 2020, ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων από την πανδημία, οι εισπράξεις περιορίστηκαν σε 86,1 εκατ. ευρώ και το 2021 ανέκαμψαν στα 596,2 εκατ. ευρώ.

Το 2021 καταγράφηκε ιστορικό ρεκόρ σε επίπεδο μέσης δαπάνη ανά ταξίδι των Αμερικανών στη χώρα, που έφθασε σε 1.505 ευρώ. Το 2020 η μέση δαπάνη των Αμερικάνων διαμορφώθηκε στα 807,5 ευρώ από 1.008 ευρώ το 2019 στα 947,7 ευρώ. Η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση το 2021 έφθασε σε 106 ευρώ ενώ το 2020 διαμορφώθηκε στα 61,7 ευρώ και το 2019 στα 95,4 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό μέρος των εσόδων για τον τουρισμό της Αθήνας και ευρύτερα της Αττικής, προέρχεται από τους Αμερικανούς επισκέπτες. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, το 2019 τα έσοδα έφθασαν στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων, προ της πανδημίας, ετών, υπερβαίνοντας τα 397 εκατ. ευρώ, ενώ το 2020 προσγειώθηκαν στα 47,4 εκατ. ευρώ και το 2021 ανέκαμψαν στα 189,2 εκατ. ευρώ. Επίσης, το 2019 οι επισκέψεις των Αμερικανών στην Αττική ξεπέρασαν τις 835.000, ενώ το 2020 μειώθηκαν στις 81.000 και το 2021 ανέκαμψαν στις 222.600. Οι διανυκτερεύσεις των Αμερικάνων σε τουριστικά καταλύματα της Αττικής το 2019 άγγιξαν τα 4,4 εκατ. περιορίσθηκαν σε 753.900 το 2020 και ανέκαμψαν σε 1,8 εκατ. το 2021.

Προς υλοποίηση ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα διαφημιστικής προβολής

Πάντως, η Ελλάδα υλοποιεί φέτος σε επίπεδο δαπάνης ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα τουριστικής προβολής με στόχευση την αγορά των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώθηκε η διαδικασία στην κεντρική υπηρεσία του ΕΟΤ για την έγκριση προγράμματος συνδιαφήμισης του ΕΟΤ Αμερικής με τις αεροπορικές εταιρίες Delta Airlines, American Airlines, United Airlines και Air Canada, από τώρα έως και τους πρώτους μήνες του 2023. Το πρόγραμμα ανέρχεται σε 1,86 εκατ. ευρώ εκ των οποίων ο ΕΟΤ επιβαρύνεται με 808.700 ευρώ.

Αναλυτικά, στη συνεργασία με την Delta Vacations της αεροπορικής εταιρείας Delta Airlines, οι διαφημιστικές ενέργειες αποτελούνται από δύο μέρη, όπου περιλαμβάνουν ενέργειες που απευθύνονται αφενός στην ενημέρωση και επιμόρφωση των ταξιδιωτικών συμβούλων της εταιρίας (newsletters, webinar, landing pages, destination content κτλ.), οι οποίοι αριθμούν σε περίπου 75 χιλιάδες, αφετέρου σε νέους και επαναλαμβανόμενους καταναλωτές, με εκτιμώμενες θεάσεις των διαφημιστικών ενεργειών που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 2 εκατ. την εβδομάδα.

Στην ίδια φιλοσοφία, η συνεργασία με την American Airlines Vacations της αεροπορικής εταιρείας American Airlines, αποτελείται από δύο μέρη και περιλαμβάνουν ενέργειες που απευθύνονται αφενός στην ενημέρωση και επιμόρφωση των ταξιδιωτικών συμβούλων της εταιρίας (newsletters,landing pages, destination content, social media κτλ.), αφετέρου σε νέους και επαναλαμβανόμενους καταναλωτές.

		array(1) {
  [0]=>
  array(3) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(94323)
      ["id"]=>
      int(94323)
      ["title"]=>
      string(7) "myrtos1"
      ["filename"]=>
      string(18) "myrtos1-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(411669)
      ["url"]=>
      string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/05/myrtos1-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(105) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/afixeis-rekor-apo-tin-ameriki-anameno/attachment/myrtos1/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "9"
      ["description"]=>
      string(45) "H παραλία Μύρτος/Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(7) "myrtos1"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(94316)
      ["date"]=>
      string(19) "2022-05-16 09:54:43"
      ["modified"]=>
      string(19) "2022-05-16 10:08:15"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1707)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/05/myrtos1-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/05/myrtos1-200x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(200)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(69) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/05/myrtos1-768x1152.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1152)
        ["large"]=>
        string(69) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/05/myrtos1-683x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(683)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(70) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/05/myrtos1-1024x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(70) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2022/05/myrtos1-1365x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1365)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
  }
}
	

Στη συνεργασία με την Ink Publishing της αεροπορικής εταιρείας United Airlines, οι διαφημιστικές ενέργειες που απευθύνονται στους καταναλωτές στοχεύουν στην προβολή της Ελλάδας είτε μέσω άρθρων, είτε μέσω διαφημιστικών καταχωρήσεων στο έντυπο περιοδικό και στην ιστοσελίδα United.com, για το χρονικό διάστημα μηνών Ιουνίου, Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2022.

Στη συνεργασία με την Air Canada Vacations της αεροπορικής εταιρείας Air Canada, οι διαφημιστικές ενέργειες διακρίνονται σε δύο μέρη που αφορούν το χρονικό διάστημα Μαΐου – Ιουνίου 2022, το πρώτο μέρος και Δεκέμβριο 2022- Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023, το δεύτερο μέρος όπου απευθύνεται σε καταναλωτές ηλικίας 35 και άνω, κυρίως των αγορών του Οντάριο και του Κεμπέκ, οι οποίοι δείχνουν ενδιαφέρον για τη διαφορετική κουλτούρα και τον πολιτισμό. Το πρόγραμμα στοχεύει στην αύξηση της γνώσης για τον προορισμό και κατ’ επέκταση στην αύξηση των πωλήσεων και των τουριστικών εκροών από τον Καναδά προς την Ελλάδα. Το πρόγραμμα αποτελείται από μείγμα ενεργειών στα κοινωνικά δίκτυα, ψηφιακές διαφημιστικές καταχωρήσεις και σε ενημερωτικά emails προς καταναλωτές, αλλά και προς ανεξάρτητους ταξιδιωτικούς πράκτορες, προς επιμόρφωσή τους.

Πέραν όμως του προγράμματος με τις αεροπορικές εταιρείες, έχει εγκριθεί και πρόγραμμα με τους Tour Operators Internova Travel Group, Kensington Tours Ltd, Collete Travel Service Inc και Signature Travel Network Cooperative Inc., περιόδου Άνοιξης 2022 έως και του πρώτους μήνες 2023. Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανέρχεται σε 800.277 ευρώ, εκ των οποίων 458.289 ευρώ αφορά τη συμμετοχή του ΕΟΤ.

Θετικές οι προοπτικές για τον εξερχόμενο τουρισμό από τις ΗΠΑ

Γενικότερα, οι προοπτικές για τον εξερχόμενο τουρισμό από τις ΗΠΑ είναι θετικές για αυτή τη χρονιά, αν και η οικονομική κρίση φαίνεται ότι έχει επηρεάσει και τον μέσο Αμερικανό. Πάντως, θετικά θα λειτουργήσει για την αύξηση των ταξιδιών των Αμερικανών στην Ευρώπη η τυχόν διατήρηση της τάσης ενίσχυσης του δολαρίου έναντι του ευρώ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των αμερικανικών αρχών, το 2019 είχαν πραγματοποιηθεί 99,27 εκατ. ταξίδια από τις ΗΠΑ στο εξωτερικό, το 2020 είχαν πραγματοποιηθεί 33,16 εκατ. ταξίδια και το 2021 είχαν πραγματοποιηθεί 49,1 εκατ. ταξίδια. Το 2019 οι καλύτεροι μήνες για ταξίδια στο εξωτερικό από τις ΗΠΑ ήταν ο Ιούνιος (10,4 εκατ.) και ο Ιούλιος (10,74 εκατ.) Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι τον Ιανουάριο του 2022 πραγματοποιήθηκαν πάνω από 4 εκατ. ταξίδια από τις ΗΠΑ στο εξωτερικό, που σημαίνει μία αύξηση κατά 69% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2021 και μείωση κατά 37,9% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2019. Αντίστοιχα, τον Φεβρουάριο πραγματοποιήθηκαν 4,26 εκατ. ταξίδια που σημαίνει μία αύξηση της τάξης του 111,5% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2021 και μείωση κατά 32,7% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2019.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων, οι ταξιδιωτικές επιδόσεις των ΗΠΑ παραμένουν μεταξύ των καλύτερων, συγκριτικά με όλες τις αγορές μακρινών αποστάσεων. Η ετήσια μέση αύξηση από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη αναμένεται να είναι 33,6% έως το 2026, με την ταχύτερη αύξηση να παρατηρείται στη Βόρεια Ευρώπη (+41,5%). Συνολικά, εξακολουθεί να ισχύει ότι το 2022 τα υπερατλαντικά ταξίδια μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης θα είναι ένας από τους βασικούς μοχλούς για την ανάκαμψη του ευρωπαϊκού ταξιδιωτικού τομέα. Εξάλλου, στην τελευταία ανασκόπηση της Allianz Partners για τους 10 κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς των Αμερικανών κατά τη θερινή σεζόν, διαπιστώνεται ότι το 75% των ταξιδιωτών πραγματοποιούν υπερατλαντικά ταξίδια 7 ημερών, ενώ το 11% θα βρίσκεται στην Ευρώπη για 8 ημέρες. Αναλυτικά, για το 2022, οι 10 κορυφαίοι ευρωπαϊκοί προορισμοί για τους Αμερικανούς τουρίστες κατά σειρά προτίμησης, είναι οι εξής: Λονδίνο, Παρίσι, Δουβλίνο, Ρέικιαβικ, Ρώμη, Ιταλία, Εδιμβούργο, Λισαβόνα, Αθήνα, Βαρκελώνη, Ισπανία και ‘Άμστερνταμ. Τα δεδομένα των καλοκαιρινών ταξιδιωτικών σχεδίων των ταξιδιωτών των ΗΠΑ για το 2022, συγκεντρώθηκαν αναλύοντας τον αριθμό των ταξιδιωτών που πέρασαν από την ηλεκτρονική διαδικασία κράτησης αεροπορικών εισιτηρίων και διαδρομών πακέτων για συνεργάτες που προσφέρουν ταξίδια Allianz Global Assistance για τη δημιουργία δρομολογίων για πτήσεις μετ’ επιστροφής από τα αεροδρόμια των ΗΠΑ κατά τη θερινή περίοδο (27/5/2022 έως 6/9/2022) για ταξίδια διάρκειας μεταξύ 5-8 ημερών.

Διαβάστε ακόμα:

Με διαφορετική τουριστική προσέγγιση των Γερμανών επισκεπτών θα αυξηθούν οι εξαγωγές ελληνικού οίνου στη Γερμανία

Ταξί στον ουρανό: Η επόμενη ημέρα των μεταφορών

Πρώτη επιλογή, φέτος, η Ελλάδα για τους Ρουμάνους τουρίστες