Στις 29 Μαΐου ξεκινούν τα δρομολόγια μεταξύ Λεμεσού και Πειραιά με το κυπριακής σημαίας πλοίο Daleela, που θα συνδέσει ακτοπλοϊκά την Κύπρο με την Ελλάδα για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, όπως ανακοίνωσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία Scandro Holdings LTD.

10

Το σύστημα κρατήσεων και αγοράς εισιτηρίων βρίσκεται ήδη σε λειτουργία ενώ το τελευταίο δρομολόγιο για τη φετινή χρονιά από το λιμάνι του Πειραιά έχει οριστεί για τις 3 Σεπτεμβρίου.

Αν και η διαδρομή διαρκεί περίπου 30 ώρες το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών είναι αυξημένο. Τα δύο προηγούμενα έτη 2023 και 2022 (έτος επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Πειραιά –Λεμεσού) τα εισιτήρια έγιναν ανάρπαστα. Η σημαντική διαφορά πάντως για το 2024 είναι ότι οι Κύπριοι πολίτες δεν θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν το πλοίο και από το λιμάνι της Λάρνακας, αφού τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται μόνο από και προς τη Λεμεσό.

Σύμφωνα με το τιμολόγιο, που η εταιρεία έχει αναρτήσει στο διαδίκτυο, οι τιμές εμφανίζουν οριακή αύξηση σε σχέση με το 2023, ενώ σε σχέση με το 2022 οι τιμές είναι αυξημένες κατά 10%. Η αύξηση αποδίδεται από την εταιρεία στο γενικότερο κύμα ακρίβειας και στην τρέχουσα διαμόρφωση των τιμών των καυσίμων, ενώ και η πράσινη φορολογία αναμένεται να επιφέρει περαιτέρω αυξήσεις. Το εύρος των τιμών ποικίλει ανάλογα με την κατηγορία της καμπίνας (VIP, δεύτερης θέσης κ.ά.) και την κατηγορία των επιβατών (ενήλικες, παιδιά). Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς μηχανοκινήτων και κατοικιδίων. Σχετικές πληροφορίες για το θέμα έδωσε το υφυπουργείο Τουρισμού της Κύπρου και το ελληνικό Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Λευκωσίας.

Όπως αναφέρθηκε σε συνέντευξη τύπου στην Κύπρο το Υφυπουργείο Ναυτιλίας προσέδωσε και προσδίδει μεγάλη σημασία στην επαναλειτουργία της θαλάσσιας επιβατική σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας. Το 2023 ταξίδεψαν 7.407 επιβάτες και 455 κατοικίδια ζώα, ενώ μεταφέρθηκαν 2.496 συνοδευόμενα οχήματα. Ειδικότερα, η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου κα Μαρίνα Χατζημανώλη τόνισε ότι οι αριθμοί δείχνουν ότι η λειτουργία της γραμμής Λεμεσού-Πειραιά δημιούργησε ένα τμήμα τουριστικής αγοράς για ταξιδιώτες, που επιθυμούν να ταξιδέψουν από Κύπρο προς Ελλάδα και ηπειρωτική Ευρώπη με ΙΧ οχήματα και δίκυκλα, προσφέροντας έναν εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς, ο οποίος δεν υπήρχε εδώ και δύο δεκαετίες.

Αναφερόμενη στο κατά πόσον η γραμμή θα καταστεί βιώσιμη η κα Χατζημανώλη είπε ότι οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις και τα στοιχεία σχετικά με τη βιωσιμότητα της γραμμής είναι θετικά και εκτίμησε ότι μετά τη λήξη της επιδοτούμενης υπηρεσίας θα υπάρξει ενδιαφέρον από τον ναυτιλιακό κόσμο, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου και να καταστεί το έναυσμα για τη θαλάσσια σύνδεση της Κύπρου με την ηπειρωτική Ευρώπη. Σε κάθε περίπτωση το κυπριακό Υφυπουργείο Ναυτιλίας θα χαιρετήσει οποιαδήποτε προσπάθεια με στόχο να προστεθεί μόνιμα ένα θαλάσσιο επιβατικό δρομολόγιο της Κύπρου με την Ελλάδα ή και με άλλη γειτονική χώρα. Παρ όλα αυτά η μονιμότητα μιας ακτοπλοϊκής επιβατικής γραμμής είναι συνυφασμένη με τη ζήτηση και τους όρους αγοράς που τη διαμορφώνουν.

Διαβάστε ακόμα:

Ιστορικό ρεκόρ αφίξεων άνω των 36 εκατ. επισκεπτών στην Ελλάδα το 2023

Οι 198 «Απάτητες παραλίες» της Ελλάδας: Θα απαγορεύονται ξαπλώστρες και ομπρέλες

Ιαπωνία: Μία τουριστική αγορά του μέλλοντος για την Ελλάδα