Τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας Travel Outlook που ρίχνει φως στα ταξιδιωτικά σχέδια των πελατών της για το 2024 δημοσίευσε η IMG, παγκόσμια εταιρεία ασφαλιστικών παροχών και υπηρεσιών βοήθειας.

14

Σύμφωνα με την έρευνα, το 96% των ερωτηθέντων προγραμματίζει διεθνή ταξίδια το 2024, γεγονός που παρουσιάζει συνεχή αύξηση τα 3 τελευταία χρόνια. Οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν επίσης να κάνουν περισσότερα διεθνή ταξίδια συνολικά κατά τη διάρκεια του έτους, με το 47% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να ταξιδέψει διεθνώς 3 και πλέον φορές το 2024, αύξηση 3% σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της έρευνας του 2023.

Όσον αφορά στα εγχώρια ταξίδια στις ΗΠΑ, το 85% των ερωτηθέντων έχει προγραμματίσει τουλάχιστον ένα ταξίδι εσωτερικού, με το 49% να σκοπεύει να ταξιδέψει στο εσωτερικό πάνω από 3 φορές κατά τη διάρκεια του έτους.

Όμως, ποιες είναι οι ανησυχίες των ταξιδιωτών πριν, κατά τη διάρκεια ή και στο τέλος του ταξιδιού τους;

Τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνουν ότι η ασθένεια ή το ατύχημα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, εξακολουθεί να είναι η κύρια ανησυχία για τους ταξιδιώτες το 2024. Ο δεύτερος πιο ανησυχητικός παράγοντας για τους ταξιδιώτες, είναι η ανάγκη να ακυρώσουν εκτάκτως το ταξίδι τους πριν την αναχώρηση, για οποιονδήποτε λόγο.

Σημειώνεται ότι το 2023, υπήρξε σημαντική αύξηση στους ταξιδιώτες που πραγματοποιούσαν πιο ακριβά ταξίδια και η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς το 58% των ερωτηθέντων σκοπεύει να ξοδέψει το ίδιο ποσό για ταξίδια το 2024 με εκείνο που ξόδεψε το 2023. Περαιτέρω, το 28% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι σχεδιάζει να ξοδέψει ακόμη περισσότερα χρήματα στα φετινά του ταξίδια, σε σύγκριση με το περασμένο έτος.

Πάντως, μια αναδυόμενη τάση για το 2024, είναι ότι οι ταξιδιώτες λαμβάνουν όλο και περισσότερο υπόψη τις επιλογές φαγητού και κουζίνας όταν αποφασίζουν τον επόμενο προορισμό τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι δραστηριότητες, οι εκδηλώσεις και τα αξιοθέατα είναι πιο σημαντικά τους ταξιδιώτες, με τη γαστρονομία να κατατάσσεται ως ο δεύτερος πιο σημαντικός παράγοντας.

Όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται και στα επαγγελματικά ταξίδια, καθώς το 2024, το 50% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει για επαγγελματικούς λόγους. Από το ποσοστό αυτό, το 78% σχεδιάζει να συμμετάσχει σε ταξίδια που συνδυάζουν την αναψυχή με τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες, προσθέτοντας προσωπικό χρόνο διακοπών πριν ή μετά από τουλάχιστον ένα επαγγελματικό ταξίδι.

Μια ολοένα και πιο δημοφιλής ταξιδιωτική τάση το 2024, είναι και τα ταξίδια που γεφυρώνουν τις γενιές. Τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνουν ότι το 35% των οικογενειών έχει ήδη προγραμματίσει ένα ταξίδι εσωτερικού ή εξωτερικού, στο οποίο θα ταξιδέψουν μαζί τα παιδιά, οι γονείς και οι παππούδες.

Τέλος, οι πιο δημοφιλείς προορισμοί στους οποίους σκοπεύουν να ταξιδέψουν οι ερωτηθέντες το 2024, περιλαμβάνουν τον Καναδά, το Μεξικό, την Ιαπωνία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ταϊλάνδη.

Διαβάστε ακόμα:

Πού ταξιδεύουν οι σύγχρονοι προσκυνητές -Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί

Οι top 20 αγορές επιβατών στα ελληνικά αεροδρόμια

Περισσότερα από 60 ξενοδοχειακά projects θα αναπτυχθούν στην Ελλάδα μέσα στην επόμενη 4ετία