Το αυξημένο κόστος των διακοπών, δεν έχει ακόμη μειώσει τη ζήτηση για ταξίδια, κυρίως λόγω του ότι η τάση των ταξιδιών εκδίκησης εξακολουθεί να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Οι υψηλότερες τιμές ωστόσο, έχουν αναγνωριστεί ως μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τουριστικός τομέας, όπως διαπιστώνει η έκθεση WTM Global Travel Report που διενεργήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης WTM η οποία πραγματοποιείται στο Λονδίνο.  

15

Ειδικότερα, η έκθεση αναφέρει ότι  τα «ταξίδια εκδίκησης» συνεχίζουν να αποτελούν μια τρέχουσα τάση, καθώς οι καταναλωτές θέλουν να αναπληρώσουν ή να προλάβουν τα ταξίδια που δεν πραγματοποίησαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Μέχρι στιγμής, αυτό πιθανώς να μετριάζει τον αντίκτυπο του υψηλού κόστους στη συμπεριφορά των καταναλωτών, όμως μένει να διαπιστωθεί πώς οι υψηλότερες τιμές θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις επιλογές των ταξιδιωτών στο μέλλον, καταλήγει η έκθεση.

Εκτός από την αύξηση του κόστους, ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα που ανησυχεί τις τουριστικές επιχειρήσεις, είναι η έλλειψη προσωπικού. Παρά το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον, ωστόσο, οι προοπτικές είναι θετικές, με πολλούς καταναλωτές να θέτουν ως προτεραιότητα τις δαπάνες για ταξίδια, υποστηρίζει η έκθεση.

Επιπλέον, πολλοί παράγοντες που συνέβαλαν στην επιτυχία του παγκόσμιου τουρισμού, θα συνεχίσουν να συμβάλλουν στη μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου. Η οικονομική ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές και οι δημογραφικές και κοινωνικές αλλαγές για παράδειγμα, παραμένουν τομείς ευκαιριών.

Στο πλαίσιο της έρευνας, οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για τα εμπόδια ή τις προκλήσεις στον τουρισμό, με την ανησυχία για το αυξανόμενο κόστος των επιχειρήσεων και τα ζητήματα προσωπικού να αποτελούν τους δύο κύριους προβληματισμούς τους, σε ποσοστό 59% και 57% αντίστοιχα. Επιπλέον, το κόστος διαμονής, σε ποσοστό 54%, το κόστος των πτήσεων, σε ποσοστό 48% και η γραφειοκρατία/κανονισμοί σε ποσοστό 37%, τίθενται όλα πιο ψηλά στη λίστα των ανησυχιών σε σχέση με τη μείωση των δαπανών μεταξύ των ταξιδιωτών, η οποία εκφράστηκε ως ανησυχία μόνο από το 33% των ερωτηθέντων.

Ο παγκόσμιος τουρισμός συνεχίζει να ανακάμπτει δυναμικά, παρά τους κινδύνους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Μέχρι το τέλος του 2023, η Tourism Economics προβλέπει ότι τα παγκόσμια εξερχόμενα ταξίδια θα ξεπεράσουν το 1,25 δισ., που είναι πάνω από το 85% του επιπέδου αιχμής που επιτεύχθηκε το 2019.

Σύμφωνα με την έκθεση, στο  πλαίσιο της αυξανόμενης ζήτησης, υπάρχουν πολλές συναρπαστικές δυνατότητες: Οι εταιρείες χρησιμοποιούν τεχνολογία για να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις προσωπικού, οι σημαντικές πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις έχουν ανακάμψει, ενώ υπάρχει σημαντική ζήτηση των καταναλωτών για μοναδικές, αξέχαστες εμπειρίες, οι οποίες αποτελούν ευκαιρίες για τουριστικούς προορισμούς και οργανισμούς.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(294823)
      ["id"]=>
      int(294823)
      ["title"]=>
      string(8) "travel-3"
      ["filename"]=>
      string(21) "travel-3-2-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(673846)
      ["url"]=>
      string(70) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/travel-3-2-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(107) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/ereyna-ta-taxidia-ekdikisis-kerdizoy/attachment/travel-3-4/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(2) "11"
      ["description"]=>
      string(15) "Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(10) "travel-3-4"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(294791)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-11-06 13:09:07"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-11-06 13:09:50"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1696)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(71) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/travel-3-2-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(71) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/travel-3-2-199x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(199)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(72) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/travel-3-2-768x1160.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1160)
        ["large"]=>
        string(72) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/travel-3-2-678x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(678)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(73) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/travel-3-2-1017x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1017)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(73) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/travel-3-2-1356x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1356)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

‘Οσον αφορά στα επαγγελματικά ταξίδια, το επονομαζόμενο «Bleisure», που συνδυάζει επαγγελματικά ταξίδια και ταξίδια αναψυχής όπως το «workcations» , που εμπεριέχει εργασία και διακοπές, επισημάνθηκε ως η τρίτη μεγαλύτερη ευκαιρία, σύμφωνα με το 53% των ερωτηθέντων.

Δεν είναι λίγοι οι οργανισμοί και προορισμοί που έχουν επανατοποθετηθεί για να αγκαλιάσουν αποτελεσματικά αυτήν την τάση, καθώς σήμερα οι άνθρωποι απολαμβάνουν μεγαλύτερη ευελιξία στο χώρο εργασίας σε σύγκριση με τα προ πανδημικά χρόνια. Για παράδειγμα, το 2020 ορισμένα νησιά της Καραϊβικής, συμπεριλαμβανομένης της Αρούμπα, χαρακτηρίστηκαν ως ιδανικός τόπος για εργασία από το σπίτι, τάση η οποία και συνεχίζεται.

Περαιτέρω, η ευρύτερη τάση για αυξημένη εξατομίκευση, αποτελεί επίσης ευκαιρία για τον κλάδο. Σε πρόσφατη έκθεση του Harvard Business Review που χρηματοδοτήθηκε από την Mastercard, διαπιστώθηκε ότι πάνω από το 50% των επιχειρήσεων θεωρεί την εξατομίκευση πελατών ως σημαντικό τρόπο για την αύξηση των εσόδων και των κερδών τους.

Ωστόσο, οι οικονομικές προκλήσεις και τα παγκόσμια γεγονότα θα επηρεάσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ενώ η πρόοδος στην τεχνολογία, η νέα συμπεριφορά των καταναλωτών και οι κοινωνικοί και γεωπολιτικοί παράγοντες, είναι μεταξύ ορισμένων από τους κινδύνους και τις ευκαιρίες για τους τουριστικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, αναφέρει η έκθεση.

Διαβάστε ακόμα:

Πέφτουν οι ξενοδοχειακές τιμές τον Νοέμβριο σε δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης

Κωστής Χατζηδάκης: Από την Πρωτοχρονιά σε ισχύ το νέο φορολογικό καθεστώς για μισθώσεις τύπου Airbnb

Έρευνα: Πώς μπορούν τα εστιατόρια να αυξήσουν τις κρατήσεις τους