Την πλέον αισιόδοξη πρόβλεψη για την πορεία των τουριστικών εσόδων στη χώρα τη φετινή χρονιά διατυπώνει σε σημερινή της έκθεση η Εθνική Τράπεζα.

10

Όπως αναφέρεται σχετικά στην έκθεση η δυναμική της άνοιξης, τα πρώτα θετικά σημάδια από τις καλοκαιρινές κρατήσεις και η βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις κύριες αγορές μας έχουν θέσει τις βάσεις για επίτευξη νέου ρεκόρ αφίξεων το 2023 για τον ελληνικό τουρισμό. Αν και οι ακραίες συνθήκες καύσωνα και οι εκτεταμένες πυρκαγιές δημιουργούν συνθήκες αβεβαιότητας, η εξαιρετική εικόνα φιλοξενίας (με πρωταγωνιστές τους κατοίκους των πληγέντων περιοχών) διαφύλαξαν τη φήμη της Ελλάδας και ταυτόχρονα διατηρούν ψηλά τη πιθανότητα οι φετινές αφίξεις να ξεπεράσουν τα υψηλά του 2019 (κατά περίπου 5 ποσοστιαίες μονάδες). Δεδομένου αυτού και λαμβάνοντας υπόψιν την πληθωριστική πίεση (με την επίδραση των αυξημένων τιμών να αντισταθμίζει τον μικρό περιορισμό στη διάρκεια διαμονής), οι τουριστικές εισπράξεις το 2023 θα μπορούσαν να προσεγγίσουν τα 21 δισ. ευρώ. Αν επιβεβαιωθεί αυτή η εκτίμηση της Εθνικής Τράπεζας, τότε οι τουριστικές εισπράξεις θα υπερβούν σχεδόν κατά 3 δισ. ευρώ τις εισπράξεις ρεκόρ που είχε πετύχει η Ελλάδα το 2019 (18,2 δισ. ευρώ).

Εστιάζοντας η έκθεση στην ανάλυση της ανταγωνιστικής θέσης της Ελλάδας στο πλαίσιο της διεθνώς μετρήσιμης δύναμης της Μεσογείου σημειώνει ότι η χώρα μας στο 12μηνο Μάιος 2022-Απρίλιος 2023 έχει καταφέρει να διατηρήσει άθικτο το μερίδιο της στα προπανδημικά του επίπεδα (13% της μεσογειακής αγοράς).

Σε ό,τι αφορά τους ανταγωνιστές της Ελλάδας κατά το παραπάνω 12μηνο η έκθεση ξεχωρίζει την Τουρκία η οποία κυρίως μέσω της ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής έχει καταφέρει να αυξήσει το μερίδιο της στη μεσογειακή αγορά κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες (22% από 19% το 2019) και την Αλβανία η οποία αν και πολύ μικρός ακόμα παίκτης σε ποσοτικούς όρους κινείται με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (+24% σε σχέση με το 2019).

Εξάλλου, η ταχύτερη έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου είχε εμφανή αποτελέσματα στις πωλήσεις των ξενοδοχείων με την άνοιξη να καταγράφει αύξηση σε αποπληθωρισμένους όρους της τάξης του 14% έναντι του 2019.

Οι αστικές περιοχές ξεχώρισαν με το δυναμισμό τους (+18% σε αποπληθωρισμένους όρους), αυξάνοντας το μερίδιο στις πωλήσεις του κλάδου στο 41% (από 38% το 2019) Άξιο αναφοράς είναι ότι η υπεροχή αυτή χαρακτηρίζει και τα 2 αστικά κέντρα, (Αττική και Θεσσαλονίκη), τα οποία βρέθηκαν στις 2 πρώτες θέσεις από πλευράς επίδοσης προορισμών.

Διαβάστε ακόμα:

Ανάλυση: Δεν ανακόπτεται η αύξηση των τουριστών στην Ελλάδα και τους ανταγωνιστικούς προορισμούς

Χανιά: Mπαίνει μπάρα για τον αποκλεισμό των αυτοκινήτων προς τη διάσημη παραλία Ελαφονήσου

Πού ταξιδεύουν οι Έλληνες φέτος το καλοκαίρι και πού κυμαίνονται οι τιμές