Η πανδημία του κορωνοϊού, σήμαινε όχι μόνο λιγότερα ταξίδια, αλλά και άκρως διαφορετικά ταξίδια. Πλέον, με τα ταξίδια να ανακάμπτουν, πώς θα συμπεριφερθούν οι τουρίστες ; Ένα χρόνο μετά την πρώτη μελέτη ταξιδιών, η οποία είχε διαπιστώσει ότι  ο σημερινός ταξιδιώτης είναι πρόθυμος να εγκαταλείψει σχεδόν τα πάντα για να «δραπετεύσει», η Trivago διεξήγαγε πρόσφατα νέα έρευνα, για να εξετάσει τι έχει αλλάξει.

13

Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι οι ταξιδιώτες του σήμερα έχουν μία ακόρεστη διάθεση  για αυξημένες δαπάνες και περιπέτεια, μια συνεχή προθυμία για θυσίες ώστε να μπορέσουν να κάνουν ταξίδια στο εξωτερικό, καθώς και μια ξεκάθαρη επιθυμία περιποίησης του εαυτού τους.

Το καλύτερο καλοκαίρι είναι το φετινό

Οι ταξιδιωτικές προβλέψεις είναι εντυπωσιακές, με την πλειονότητα των ανθρώπων να προγραμματίζουν ταξίδια φέτος το καλοκαίρι σε ποσοστό 70%. Και οι προοπτικές των καταναλωτών είναι θετικές, με το 83% να δηλώνει ότι το 2022 θα είναι το καλύτερο καλοκαίρι της ζωής του και σκοπεύει να το περάσει στην παραλία. Ένας στους πέντε απάντησε ότι αν μπορούσε να προγραμματίσει το ταξίδι των ονείρων του τους επόμενους μήνες, αυτό θα ήταν στην παραλία. Ακολουθούν οι κρουαζιέρες και τρίτα έρχονται τα ταξίδια πόλεων.

Ως συνέχεια της μελέτης του 2021, η Trivago ρώτησε τι θα ήταν διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν οι επίδοξοι ταξιδιώτες για να πάνε στο εξωτερικό. Το 21% θα εγκατέλειπε τον καθημερινό του καφέ, στη συνέχεια  το αγαπημένο του φαγητό, το laptop/tablet, ένα ονειρεμένο ταξίδι σε δύο χρόνια και τις εξόδους για φαγητό για ένα χρόνο.

Καταναλωτικό συναίσθημα: Περιποιηθείτε τον εαυτό σας

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί καταναλωτές δεν έφυγαν καθόλου από το σπίτι τους ή ταξίδεψαν κοντά σε αυτό, εξοικονομώντας χρήματα που σε κανονικές συνθήκες θα είχαν δαπανηθεί σε ετήσιες αποδράσεις. Όταν ρωτήθηκαν τι θα κάνουν με τα κεφάλαια που εξοικονομήθηκαν, λίγο λιγότεροι από τους μισούς δήλωσαν ότι θα τα ξοδέψουν για μια μεγάλη αγορά (44%), για δαπάνες ενοικίων νέας κατοικίας ή για προκαταβολή αγοράς νέας κατοικίας (41%) και περιποίηση (29%).

Επιπλέον, οι περισσότεροι ερωτηθέντες ανέφεραν ότι κάνουν πιο συχνές εξορμήσεις (68%), με το 64% να είναι πρόθυμο να ξοδέψει περισσότερα και το 63% να θέλει να οργανώσει ένα ταξίδι ζωής νωρίτερα από το προγραμματισμένο, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας. Από την άλλη πλευρά, το 50% ανέφερε ότι εάν ήταν εγγυημένο ότι θα πάρει τα χρήματά του πίσω σε περίπτωση που ακυρωθούν οι διακοπές του, θα ήταν πιο πιθανό να κάνει συγκεκριμένα ταξιδιωτικά σχέδια για το 2022.

Τι άλλο έχει αλλάξει; Τα πάντα.

Από τα εστιατόρια μέχρι τις αεροπορικές εταιρείες και όλους τους ενδιάμεσους κρίκους της ταξιδιωτικής αλυσίδας, η ανάκαμψη έχει επηρεάσει κάθε τομέα, με αποτέλεσμα μεγαλύτερους χρόνους αναμονής και καθυστερήσεις, γεγονός που δείχνει ότι θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να επιστρέψουν τα πράγματα στον προ-πανδημικό ρυθμό.

Ενώ πάνω από το 40% είχε πιο πρόθυμο προσωπικό, περισσότερο από το 1/3 (40%) ανέφερε ότι το προσωπικό και οι χώροι του ήταν πολύ απασχολημένοι για να μπορούν να παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες ή βοήθεια στο προσωπικό που δεν ήταν εξειδικευμένο ή ανίκανο να βοηθήσει (38%).

Δεν έχουν αλλάξει όμως για πάντα μόνο τα ταξίδια, αλλά και οι ταξιδιώτες.  Όταν οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν αν θα ήταν περισσότερο ή λιγότερο πρόθυμοι να ταξιδέψουν μόνοι τους μετά τον κορωνοϊό, το 1/3 (33%) απάντησε ότι είναι πιο πρόθυμο να κάνει μοναχικά ταξίδια. Όσον αφορά τις προτιμήσεις, οι Αμερικανοί ταξιδιώτες αναζητούν χαλάρωση (43%), ταξίδια αναψυχής (36%) και εξερεύνηση (33%). Τέλος, από εκείνους που πηγαίνουν διακοπές τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο, μετά την πανδημία 1 στους 4 είναι πιο πιθανό να κάνει περισσότερα ταξίδια μικρών αποστάσεων.

Διαβάστε ακόμα:

Δ. Φραγκάκης: Ο τουρισμός την διετία 2020-2021 απέφερε στην Ελλάδα περί τα 15 δισ. ευρώ έσοδα

«Τουρισμός για Όλους»: Ψηφιακή κάρτα 150 ευρώ για 200.000 δικαιούχους

Ανεβάζει στροφές ο τουρισμός σε Ισπανία, Τουρκία και Κύπρο