Στους μεγάλους νικητές περιλαμβάνεται η Ελλάδα σε ό,τι αφορά τη βελτίωση της θέσης της στην κατάταξη των χωρών που προσέλκυσαν συνέδρια και εκδηλώσεις το 2022 σύμφωνα με τη νέα έκθεση World Trends 2024.

19

Η World Trends 2024 σηματοδότησε την έναρξη της παγκόσμιας έκθεσης για συνέδρια και εκδηλώσεις, IBTM World 2023 στη Βαρκελώνη, η οποία θα κλείσει σήμερα τις πύλες της. 

Στην World Trends 2024, καταγράφεται και η αναρρίχηση της Αθήνας σε υψηλότερες θέσεις στη διοργάνωση συνεδρίων και εκθέσεων.  Η ετήσια έκθεση, η οποία συντάχθηκε και παρουσιάστηκε από τον  κ. Alistair Turner, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Eight PR & Marketing, πραγματεύεται μερικά από τα μεγαλύτερα μακροοικονομικά, πολιτικά, οικολογικά και τεχνολογικά ζητήματα νέας γενιάς που επηρεάζουν τον κλάδο των συνεδρίων και των εκδηλώσεων το 2024.

Τα κεντρικά θέματα περιλαμβάνουν την επιρροή της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο των συνεδρίων και των εκδηλώσεων, την αυξημένη σημασία της προσβασιμότητας, από φυσική σε αισθητηριακή και πνευματική, καθώς και τις οικονομικές προοπτικές για τις επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο τα συνέδρια και τις εκδηλώσεις.

Η έκθεση καλύπτει επίσης τις παγκόσμιες προοπτικές ανάλογα τη γεωγραφική  θέση, διερευνώντας τη μετάβαση από την οικονομία του Ατλαντικού στον Ειρηνικό, την πολυπλοκότητα της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής και την ισχύ της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού. Ταυτόχρονα, η έκθεση εξετάζει τις τύχες κλάδων όπως τα Esports και τα φαρμακευτικά προϊόντα, και το πώς η δυναμική των κλάδων αυτών επηρεάζει τις δαπάνες των συναντήσεων και των εκδηλώσεών τους.

Στην εισαγωγή του, ο κ. Turner επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι δεν είναι καθόλου υποτιμητικό να θεωρήσουμε ότι το 2024 θα είναι μία από τις πιο σημαντικές χρονιές του 21ου αιώνα. Η οικονομική, πολιτική και οικολογική προοπτική του πλανήτη βρίσκεται σε αδιέξοδο και η έλευση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να την επηρεάσει με διάφορους τρόπους. Ο κλάδος των συνεδρίων και εκδηλώσεων έχει κρίσιμο λόγο σε αυτά τα αποτελέσματα και η φετινή έκθεση φαίνεται να δείχνει τον δρόμο για το ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος αυτός και πώς μπορεί ο κλάδος να ενεργήσει ώστε να δημιουργήσει θετικά περιβάλλοντα.

Πώς κινήθηκαν τα συνέδρια

Πώς όμως κινήθηκαν τα συνέδρια και οι εκδηλώσεις το 2022 σε σύγκριση με το 2019; Στην έκθεση αναφέρεται ότι οι μεγάλοι «νικητές» ήταν η Ελλάδα, η οποία ανέβηκε 8 θέσεις και βρίσκεται στη 13η θέση ανάμεσα στις 20 πρώτες χώρες, με 185 συνέδρια, καθώς και η Ιρλανδία και η Νορβηγία, που ανέβηκαν 14 και 11 θέσεις αντίστοιχα.

‘Όσον αφορά στις 18 πρώτες πόλεις, η Αθήνα κατατάσσεται στην 6η θέση με 109 συνέδρια το 2022, κερδίζοντας 9 θέσεις σε σύγκριση με το 2019. Κύριος λόγος για αυτή την αυξητική τάση στις χώρες και στις πόλεις, είναι σύμφωνα με την έκθεση η ασφάλεια και μία αίσθηση «ουδετερότητας».

Εκτός από τα ποικίλα θέματα που εξετάζονται στην έκθεση, μία από τις κύριες διαπιστώσεις είναι η νέα Γενιά του Εγώ.

Η γενιά αυτή, περιλαμβάνει έναν κόσμο άμεσης αναγνώρισης προσώπου καθώς εισέρχονται σε μια εκδήλωση χιλιάδες άτομα, χωρίς ουρές,  επιλεγμένες επιλογές περιεχομένου χρησιμοποιώντας αλγόριθμους βασισμένους στον εκάστοτε συμμετέχοντα ή μενού και ατζέντες που αλλάζουν, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη μαθαίνει τις προτιμήσεις του κάθε συνέδρου. Η ίδια η εκδήλωση μαθαίνει για το κοινό της, καθώς το κοινό ασχολείται με την εκδήλωση σε ένα επίπεδο που δεν είχε ποτέ προηγουμένως μελετηθεί. Το ίδιο διαφαίνεται και για το μέλλον των φεστιβάλ, όπου έως σήμερα το κοινό επιλέγει το περιεχόμενό του, όμως στο εγγύς μέλλον, το περιεχόμενο θα επιλέγει το κοινό του.

Παράλληλα,  η έκθεση εξετάζει την υπερ-εξατομίκευση, τον ρόλο της προσβασιμότητας και ζητήματα σχετικά με την συμπερίληψη, την ασφάλεια, τα δεδομένα και την υπηρεσία στη δημιουργία εμπειριών, εκδηλώσεων και συναντήσεων.

Ιδιαίτερα για το μείζον ζήτημα της προσβασιμότητας, η έκθεση εντοπίζει ότι 1 στους 7 ανθρώπους στον κόσμο, δηλαδή το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού, βιώνει κάποιο είδος αναπηρίας, ενώ το 79% των ατόμων με αναπηρία δεν παρευρέθηκε σε εκδήλωση λόγω αυτών ακριβώς των ζητημάτων προσβασιμότητας.

Περαιτέρω, η έκθεση εξετάζει τα ταξιδιωτικά προγράμματα κινήτρων, τα οποία σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, θα πρέπει να είναι περισσότερα (45%) ή σημαντικά περισσότερα (16%) το 2024, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ποσοστά του 2023, που ήταν περισσότερα (36%) ή σημαντικά περισσότερα (12%).

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(304632)
      ["id"]=>
      int(304632)
      ["title"]=>
      string(33) "paul-hanaoka-6FqkGMOLskY-unsplash"
      ["filename"]=>
      string(44) "paul-hanaoka-6FqkGMOLskY-unsplash-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(647250)
      ["url"]=>
      string(93) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/paul-hanaoka-6FqkGMOLskY-unsplash-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(133) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/i-ellada-kerdizei-to-stoichima-stin-pro/attachment/paul-hanaoka-6fqkgmolsky-unsplash/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(2) "11"
      ["description"]=>
      string(15) "Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(33) "paul-hanaoka-6fqkgmolsky-unsplash"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(304607)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-11-30 13:59:24"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-11-30 14:01:09"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1707)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(94) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/paul-hanaoka-6FqkGMOLskY-unsplash-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(94) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/paul-hanaoka-6FqkGMOLskY-unsplash-200x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(200)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(95) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/paul-hanaoka-6FqkGMOLskY-unsplash-768x1152.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1152)
        ["large"]=>
        string(95) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/paul-hanaoka-6FqkGMOLskY-unsplash-683x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(683)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(96) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/paul-hanaoka-6FqkGMOLskY-unsplash-1024x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(96) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/11/paul-hanaoka-6FqkGMOLskY-unsplash-1365x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1365)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Η οικοδόμηση σχέσεων

Συνολικά, το 76% των συμμετεχόντων προτιμούν δραστηριότητες που προωθούν την οικοδόμηση σχέσεων, το 66% υποστηρίζει ομαδικές πολιτιστικές εμπειρίες και το 61% ομαδικές γαστρονομικές εμπειρίες. Παρ’ όλα αυτά, το 54% προτιμά περισσότερο ελεύθερο χρόνο, ποσοστό που έχει αυξηθεί σημαντικά από πέρυσι.

Όσον αφορά στη συμπερίληψη, η έκθεση αναφέρει ότι το 61% των επαγγελματιών εκδηλώσεων αναγνωρίζεται ως λευκό σε όλους τους βαθμούς εργασίας,  με ελάχιστη αντιπροσώπευση από άλλες εθνικότητες,  ειδικά στις ανώτερες θέσεις της διοίκησης. Συνεπώς, καταλήγει η έκθεση, για να λειτουργήσει ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο, θα πρέπει να εστιάσει τόσο στην προσβασιμότητα, όσο και στη συμπερίληψη.

Διαβάστε ακόμα:

Διαγωνισμός για την εκμίσθωση του Ξενία Καστανιάς

Η τάση στα ταξιδιωτικά πακέτα που γίνεται ολοένα πιο δημοφιλής 

Τα σημαντικότερα trends για την ανακατασκευή ξενοδοχειακών μονάδων