Ο ΕΟΤ, λαμβάνοντας υπόψη το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τον Τουρισμό, το Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ για το 2022 του Υπουργείου Τουρισμού, τις τάσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς, τις τρέχουσες συνθήκες της παγκόσμιας και της ελληνικής οικονομίας, αλλά και τις προβλέψεις για το πως επηρεάζεται η τουριστική συμπεριφορά κατά το τρίτο έτος πανδημίας, καθόρισε τις γενικές κατευθύνσεις και την επικοινωνιακή στρατηγική του έτους 2022, εμπλουτίζοντας περαιτέρω τη βάση πάνω στην οποία κτίζεται το νέο αφήγημα για τον ελληνικό τουρισμό.

55

Στην επικοινωνιακή στρατηγική του ΕΟΤ αναφέρονται και οι ποσοτικοί στόχοι της τουριστικής ηγεσίας για το έτος 2022 τους οποίους είχε αποκαλύψει το Travel.gr. Oι στόχοι αυτοί αφορούν στο 70% των αφίξεων του 2019, στο 75% εισπράξεων του 2019, στο 75% των διανυκτερεύσεων του 2019 και σε αύξηση κατά 20% των εσόδων του εγχώριου τουρισμού. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι οι παραπάνω ποσοτικοί στόχοι είναι πιθανόν να αναθεωρηθούν, ή προσαρμοσθούν στα πραγματικά δεδομένα, εφόσον παραταθεί η ανασφάλεια που δημιουργεί το μέτωπο Ουκρανίας – Ρωσίας.

Επικοινωνιακό Positioning

Στόχος είναι η ανάδειξη της Ελλάδας σε κορυφαίο, σύγχρονο, ελκυστικό, υγειονομικά ασφαλή, πολυνησιακό προορισμό με παράλληλα πολυποίκιλη ενδοχώρα, που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες θεματικού τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ενισχύοντας ταυτόχρονα το παραδοσιακό προϊόν «ήλιος και θάλασσα» με οριζόντιο γνώμονα τη βιωσιμότητα.

Με βάση το positioning ο ΕΟΤ καθορίζει τη βασική κατεύθυνση της επικοινωνίας για το έτος 2022 ως εξής: Ο άνθρωπος συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο της επικοινωνίας για τη χώρα. Η Ελλάδα προβάλλεται ως ένας ήδη καταξιωμένος προορισμός, εμπεδωμένος στη συνείδηση του δυνητικού επισκέπτη ως ένας από τους καλύτερους που υπάρχουν στον κόσμο, ασφαλής σε όλα τα επίπεδα. Ένας τόπος που διαφέρει γιατί μέσω των εμπειριών που προσφέρει, επιτρέπει στους ταξιδιώτες να επανασυνδεθούν με τις σημαντικές αξίες της ζωής, ένας προορισμός που είναι απαραίτητος για να καλυφθεί η ανάγκη τους για αναψυχή και αυτοπραγμάτωση. Οι επιμέρους εμπειρίες και οι θεματικές προτάσεις αναπτύσσονται στοχευμένα και σε σύνδεση με το κεντρικό μήνυμα στα ειδικότερα υλικά της επικοινωνίας.

Βασικός στόχος επικοινωνίας (Communication objective)

Στόχος είναι η προβολή και προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος ως κυρίαρχου και πολυθεματικού με αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της χώρας και σκοπό την εδραίωση της Ελλάδας ως top of mind τουριστικού προορισμού.

Γενικοί Στόχοι Μάρκετινγκ

-Εδραίωση της Ελλάδας ως top of mind τουριστικού προορισμού, μέσω της περαιτέρω ανάπτυξης της μοναδικής τουριστικής ταυτότητας της χώρας (brand identity).

-Ενίσχυση της φήμης της Ελλάδας ως προορισμού μοναδικών πολυθεματικών εμπειριών και δευτερευόντως ως ασφαλούς υγειονομικά προορισμού.

-Άμβλυνση της εποχικότητας μέσω της διαφοροποίησης του προϊόντος. Προώθηση ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού που θα έχουν το χαρακτήρα της μοναδικής και πολυθεματικής εμπειρίας με έμφαση στη γεωμορφολογική υπεροχή της χώρας και τη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων, ανάλογα με τις δυνατότητες και ευκαιρίες ανάπτυξης κάθε Περιφέρειας, σε συνδυασμό με τις τάσεις της παγκόσμιας ζήτησης, αλλά και τις ευκαιρίες που παρέχει το αναπτυξιακό εργαλείο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Recovery and Resilience Facility-RRF).

– Ενίσχυση των παραδοσιακών αγορών εισερχόμενου τουρισμού και ανάπτυξη νέων, ιδίως κατόπιν της στρατηγικής προτεραιοποίησης του Υπουργείου Τουρισμού σύμφωνα με το ετήσιο σχέδιο δράσης 2022.

-Ισόρροπη γεωγραφικά προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος με ζητούμενο τη γεωγραφική διασπορά των επισκεπτών/μερίδιο Περιφερειών και εφαρμογή του προτεινόμενου brand architecture.

Ειδικοί Στόχοι Μάρκετινγκ:

-Προβολή των ειδικών μορφών τουρισμού σε σχέση με τη συνολική προβολή της χώρας σε ποσοστιαία αναλογία διαφημιστικής δαπάνης (ενέργειες διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων) άνω του 50%, δίνοντας προτεραιότητα στον τουρισμό υπαίθρου-ορεινό, ευεξίας, γαστρονομικό, πολιτιστικό, αναψυχής και πολυτέλειας.

-Tailor made υιοθέτηση online και offline σύγχρονων επικοινωνιακών τακτικών ανά αγορά-στόχο, κατάλληλων να προσεγγίσουν τα κρίσιμα κοινά (opinion leaders).

-Ειδική στόχευση στους ψηφιακούς νομάδες.

-Τόνωση του εγχώριου τουρισμού, ιδίως κατά τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες.

-Αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας που υποδεικνύεται από τα Γραφεία ΕΟΤ Εξωτερικού και εμφανίζεται ad hoc-για στόχευση σε ξένες τουριστικές επιχειρήσεις που οργανώνουν ή πρακτορεύουν ταξίδια στην Ελλάδα.

-Αξιοποίηση των ψηφιακών δυνατοτήτων της πλατφόρμας και της εφαρμογής visitGreece.

Το Τουριστικό Προϊόν

Για το έτος 2022, προτείνεται η εκτεταμένη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος στις κύριες/παραδοσιακές αγορές καθώς και η σταθερή ανάπτυξη του brand της χώρας σε προτεραιοποιημένες αναδυόμενες αγορές-στόχους. Για το λόγο αυτό, η επικοινωνία προτείνεται να εστιάζει πρώτιστα στους εξής θεματικούς άξονες:

– Ήλιος και θάλασσα

-Τουρισμός ευεξίας και αναζωογόνησης (wellness)

-Τουρισμός πολυτελείας

-Υπαίθριες δραστηριότητες

– Τουρισμός Περιπέτειας

-Καταδυτικός τουρισμός

-Γαστρονομία

-Κινηματογραφικός Τουρισμός

– Πολιτιστικός Τουρισμός Δευτερευόντως, συνδυαστικά με τους ανωτέρω θεματικούς άξονες, διατηρείται η προβολή και προώθηση των θεματικών/εναλλακτικών προϊόντων που είναι σημαντικοί για τον ελληνικό τουρισμό , και η ανάπτυξή τους αποτελεί διαχρονικό στόχο του ΕΟΤ.

-Πολιτιστικός Τουρισμός

– Θρησκευτικός / Προσκυνηματικός τουρισμός

-Τουρισμός Πόλεων / City breaks

-Αθλητικός τουρισμός – Προπονητικός τουρισμός

-Συνεδριακός τουρισμός/τουρισμός κινήτρων

Κοινά- Στόχοι

-Τουρίστες κάθε ηλικίας υψηλής ταξιδιωτικής δαπάνης

-Ταξιδιώτες που μετακινούνται οδικώς

-Digital Nomads, που διαμένουν σε άλλες χώρες και δουλεύουν εξ αποστάσεως

-Ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για φύση, περιηγήσεις και περιπέτεια

-Luxury Travelers

-Εσωτερικός Τουρισμός

-Ομογενείς

-Repeaters

Κύριες ηλικιακές ομάδες-στόχοι:

– Millennials

-46-54 (περίπου Generation X)

Ηλικιακές ομάδες που μπορεί να δοθεί περαιτέρω έμφαση:

-18-24 (Generation Ζ)

-55+

Αγορές-στόχοι

Οι αγορές-στόχοι για το έτος 2022, κατηγοριοποιούνται ως εξής:

Α) Αγορές κοντινής απόστασης (short-haul)

Οι short-haul αγορές-στόχοι, αφορούν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, με έμφαση πρωτίστως στις μεγάλες πληθυσμιακά και κατεξοχήν παραδοσιακές αγορές του ελληνικού τουρισμού, και δευτερευόντως στις μικρότερες αγορές εντός και εκτός ΕΕ.

α) Μεγάλες short-haul χώρες

Οι short-haul αγορές-στόχοι, συμπεριλαμβανομένων των κατεξοχήν παραδοσιακών αγορών, αποτελούνται από τις μεγάλες πληθυσμιακά χώρες της Ευρώπης με σημαντική διαχρονικά συνεισφορά στον ελληνικό τουρισμό και είναι οι εξής: Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο & Ιρλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Σκανδιναβικές χώρες (Σουηδία, Δανία, Φινλανδία, Νορβηγία), Πολωνία.

β) Μικρές short-haul χώρες

Στις μικρότερες πληθυσμιακά αγορές στόχους περιλαμβάνονται: Ισραήλ, Αυστρία, Ελβετία, Κάτω Χώρες (Βέλγιο-Ολλανδία-Λουξεμβούργο), Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία , Τσεχία, Σερβία,.

Β) Αγορές μακρινής απόστασης (long-haul)

Βασική προϋπόθεση για την προσέλκυση των αγορών αυτών το 2022, είναι να παρουσιάζουν καλό επιδημιολογικό προφίλ και να μην υφίστανται περιορισμοί αναφορικά με τα ταξίδια ως προς τη χώρα μας. Οι αγορές –στόχοι για το 2022, με βάση τις στρατηγικές κατευθύνσεις, είναι η Κίνα, οι Η.Π.Α. / Καναδάς και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Ειδικά για την αγορά της Κίνας και για όσο καιρό ισχύουν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις οι ενέργειες προβολής θα έχουν στόχο τη διατήρηση των επαφών με την αγορά.

Σε ότι αφορά στην εξειδίκευση των προτάσεων του ΕΟΤ δρομολογείται μία σειρά ενεργειών προώθησης και προβολής όπως συνεργασίες με Tour Operators, αεροπορικές εταιρείες και εμπορικές εταιρείες, δεινής διαφημιστική καμπάνια, καμπάνια εσωτερικού τουρισμού, διαφήμιση on-line, διαφήμιση offline, συμμετοχή σε εκθέσεις, ταξίδια εξοικείωσης για ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημοσιογράφους κ.α.

Διαβάστε ακόμα:

Τι σημαίνει «βιώσιμος τουρισμός»: Tα σημεία-κλειδιά που πρέπει να γνωρίζει οποίος θέλει να αλλάξει τον τρόπο που ταξιδεύει