Τις 5 σημαντικότερες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό αναλύει στη τελευταία του μελέτη το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, με βάση τα αποτελέσματα που πέτυχαν το 2022.

12

Οι αγορές αυτές είναι η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, οι ΗΠΑ και η Ιταλία οι οποίες αθροιστικά συνεισφέρουν το 48,1% των επισκέψεων , το 54,9% των διανυκτερεύσεων και το 56,7% των ταξιδιωτικών εισπράξεων.

Από τις χώρες αυτές, την υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη καταγράφουν οι επισκέπτες από τη Γερμανία (693 ευρώ). Την υψηλότερη δαπάνη ανά διανυκτέρευση καταγράφουν οι επισκέπτες από το τις ΗΠΑ (99 ευρώ). Η μικρότερη διάρκεια παραμονής ανά Περιφέρεια καταγράφηκε από τους επισκέπτες από τις ΗΠΑ (6,4) ενώ η μεγαλύτερη από τους επισκέπτες από την Γερμανία (9,3).

Προφίλ Γερμανίας

Η Γερμανία βρέθηκε στην πρώτη θέση ως προς τα έσοδα και τις διανυκτερεύσεις και στη δεύτερη θέση ως προς τις επισκέψεις μετά το Ην. Βασίλειο. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από την Γερμανία ανήλθαν σε 3,26 δισ. ευρώ (+10% σε σχέση με το 2019), οι διανυκτερεύσεις σε 43,63 εκατ. (+17%) και οι επισκέψεις σε 4,7 εκατ. (+6%). Βάσει των εισπράξεων, η γερμανική αγορά εμφανίζεται στην πρώτη θέση στις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Κρήτης, Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας, στη δεύτερη θέση στις Περιφέρειες Ηπείρου, Θεσσαλίας και Ιονίων Νήσων και στην τρίτη θέση στις Περιφέρειες Αττικής και Βορείου Αιγαίου. Σε σχέση με τον μέσο όρο της Ελλάδας έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη (693 ευρώ έναντι 550 ευρώ), χαμηλότερη δαπάνη ανά διανυκτέρευση (75 ευρώ έναντι 80 ευρω) και υψηλότερη μέση διάρκεια παραμονής ανά επίσκεψη (9,3 έναντι 6,9). Το 2022, καταγράφηκε αύξηση κατά 3,9% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, μείωση κατά 5,9% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση και αύξηση κατά 10,5% στη μέση διάρκεια παραμονής σε σχέση με το 2019.

Προφίλ Ηνωμένου Βασιλείου

To Hνωμένο Βασίλειο βρέθηκε στη δεύτερη θέση ως προς τα έσοδα και τις διανυκτερεύσεις μετά την Γερμανία και στην πρώτη θέση ως προς τις επισκέψεις του εισερχομένου τουρισμού της Ελλάδας το 2022. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν σε 3,1 δισ. ευρώ (+22% σε σχέση με το 2019), οι διανυκτερεύσεις σε 37,46 εκατ. (+23%) και οι επισκέψεις σε 4,78 εκατ. (+26%). Βάσει των εισπράξεων η βρετανική αγορά εμφανίζεται στην πρώτη θέση των Περιφερειών Ιονίων Νήσων και Θεσσαλίας, στη δεύτερη θέση των Περιφερειών Νοτίου Αιγαίου, Κρήτης, Αττικής, Στερεάς Ελλάδας και Βορείου Αιγαίου και στην τρίτη θέση των Περιφερειών Πελοποννήσου, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας. Σε σχέση με το μέσο όρο της Ελλάδας, ο μέσος όρος του Ηνωμένου Βασιλείου έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη (654 ευρώ έναντι 550 ευρώ), υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (83 ευρώ έναντι 80 ευρώ) και υψηλότερη μέση διάρκεια παραμονής (7,8 έναντι 6,9). Το 2022, καταγράφηκε μείωση κατά 2,8% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, μείωση κατά 1,2% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση και μείωση κατά 1,7% στη μέση διάρκεια παραμονής σε σχέση με το 2019.

Προφίλ Γαλλίας

Η Γαλλία βρέθηκε στην τρίτη θέση ως προς τα έσοδα και τις διανυκτερεύσεις και στην τέταρτη ως προς τον αριθμό των επισκέψεων του εισερχομένου τουρισμού της Ελλάδας το 2022. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από τη Γαλλία διαμορφώνονται σε 1,28 δισ. Ευρώ (+17% σε σχέση με το 2019), οι διανυκτερεύσεις σε 14,8 εκατ. (+14%) και οι επισκέψεις σε 2,15 εκατ. (+12%). Βάσει των εισπράξεων, η γαλλική αγορά εμφανίζεται στη δεύτερη θέση στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και στην τρίτη θέση των Περιφερειών Κρήτης και Στέρεας Ελλάδας. Σε σχέση με τον μέσο όρο της Ελλάδας, ο μέσος όρος της Γαλλίας έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη (595 ευρώ έναντι 550 ευρώ), υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (86 ευρώ έναντι 80 ευρώ) και την ίδια μέση διάρκεια παραμονής με το μέσο όρο της Ελλάδας (6,9). Το 2022, καταγράφηκε αύξηση κατά 4,5% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, αύξηση κατά 2,6% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση και αύξηση κατά 1,9% στη μέση διάρκεια παραμονής σε σχέση με το 2019.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(255949)
      ["id"]=>
      int(255949)
      ["title"]=>
      string(6) "athens"
      ["filename"]=>
      string(19) "athens-2-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(506251)
      ["url"]=>
      string(68) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/athens-2-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(109) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/insete-poies-einai-oi-5-agores-poy-kano/attachment/athens-46/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "8"
      ["description"]=>
      string(27) "Αθήνα/Photo: Unsplash "
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(9) "athens-46"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(255944)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-07-20 15:55:07"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-07-20 15:55:28"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1920)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(69) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/athens-2-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(69) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/athens-2-225x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(225)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(70) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/athens-2-768x1024.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1024)
        ["large"]=>
        string(70) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/athens-2-768x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(768)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(71) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/athens-2-1152x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1152)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(71) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/07/athens-2-1536x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Προφίλ ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ βρέθηκαν στην τέταρτη θέση ως προς τα έσοδα, τις διανυκτερεύσεις και τον αριθμό των επισκέψεων του εισερχομένου τουρισμού της Ελλάδας το 2022. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από τις ΗΠΑ καταγράφονται σε 1,2 δισ. ευρώ (+1% σε σχέση με το 2019), οι διανυκτερεύσεις σε 12,16 εκατ. (-2%) και οι επισκέψεις σε 1,9 εκατ.(-12%). Βάσει των εισπράξεων, η αγορά των ΗΠΑ εμφανίζεται στην πρώτη θέση στην Περιφέρεια Αττικής και Βορείου Αιγαίου και στην τρίτη θέση στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Σε σχέση με τον μέσο όρο της Ελλάδας, ο μέσος όρος των ΗΠΑ έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη (628 ευρώ έναντι 550 ευρώ), υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (99 ευρώ έναντι 80 ευρώ) και χαμηλότερη μέση διάρκεια παραμονής (6,4 έναντι 6,9). Το 2022 καταγράφηκε αύξηση κατά 15,2% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, αύξηση κατά 3,4% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση και αύξηση κατά 11,4% στη μέση διάρκεια παραμονής σε σχέση με το 2019.

Προφίλ Ιταλίας

Η Ιταλία βρέθηκε στην πέμπτη θέση ως προς τα έσοδα του εισερχομένου τουρισμού της Ελλάδας το 2022. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από την Ιταλία μειώθηκαν σε 927 εκατ. ευρώ (-8% σε σχέση με το 2019), οι διανυκτερεύσεις σε 10,95 εκατ. (-13%) και οι επισκέψεις σε 1,57 εκατ. (-16%). Βάσει των εισπράξεων, η ιταλική αγορά εμφανίζεται στην τρίτη θέση των Περιφερειών Θεσσαλίας και Ιονίων Νήσων. Βάσει των επισκέψεων, εμφανίζεται στην δεύτερη θέση στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και στην τρίτη θέση των Περιφερειών Ιονίων Νήσων. Σε σχέση με το μέσο όρο της Ελλάδας, ο μέσος όρος της Ιταλίας έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη (592 ευρώ έναντι 550 ευρώ), υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (85 ευρώ έναντι 80 ευρώ) και υψηλότερη μέση διάρκεια παραμονής (7 έναντι 6,9). Το 2022, καταγράφηκε αύξηση κατά 8,9% στη δαπάνη ανά επίσκεψη, αύξηση κατά 5,8% στη δαπάνη ανά διανυκτέρευση ενώ σημειώθηκε αύξηση κατά 2,9% στη μέση διάρκεια παραμονής σε σχέση με το 2019.

Διαβάστε ακόμα:

Τα έργα που θα αλλάξουν την Αρχαία Ολυμπία

Οι Ψηφιακοί Νομάδες της Κρήτης -Το σχέδιο φιλοξενίας

Αυξημένες δαπάνες και τιμές στα ελληνικά ξενοδοχεία