Με κοινή υπουργική απόφαση 5 υπουργών καθορίστηκαν οι όροι και η διαδικασία πόντισης πλοίων, ναυαγίων, πλωτών ναυπηγημάτων ή άλλων τεχνητών καταφυγίων ιχθύων για την ανάπτυξη του κλάδου των καταδύσεων αναψυχής.

10

Αναλυτικά, για την πόντιση πρέπει να εκδοθεί μία σειρά αποφάσεων και γνωμοδοτήσεων από τα αρμόδια υπουργεία και υπηρεσίες. Ειδικότερα, οι αρμόδιες υπηρεσίες πρέπει να γνωμοδοτήσουν  για την αιτούμενη πόντιση σε ό,τι αφορά κυρίως την εξασφάλιση ότι η αιτούμενη πόντιση βρίσκεται σε περιοχές εκτός πλεύσιμων διαύλων, εκτός περιοχών ποντισμένων υποθαλάσσιων καλωδίων και αγωγών, εκτός περιοχών θέσης αγκυροβολίας σκαφών, ότι δεν παρεμποδίζεται από την πόντιση το έργο του Πολεμικού Ναυτικού και ότι δεν βρίσκεται σε περιοχή οριοθετημένου ενάλιου αρχαιολογικού χώρου ή χώρου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος καθώς και ότι βελτιώνεται ο αλιευτικός πληθυσμός της υποθαλάσσιας περιοχής.

Επίσης, πρέπει να γνωμοδοτήσουν σε ό,τι αφορά τη συμβατότητα της σχεδιαζόμενης πόντισης με υφιστάμενες ή εγκεκριμένες χρήσεις της ευρύτερης περιοχής (χερσαίας και θαλάσσιας), όπως η αλιευτική, την ενδεχόμενη συμπληρωματικότητα της με άλλες χρήσεις και δραστηριότητες, την καταλληλότητα του προτεινόμενου σημείου πόντισης από άποψη ιδίως θέσεως, ποιότητας και μορφολογίας βυθού και ποικιλίας αξιόλογων υποθαλάσσιων στοιχείων, διαύγειας και καθαρότητας νερών, έντασης θαλάσσιων ρευμάτων, μεγέθους, καθώς και ύπαρξης καταδυτικών παρόχων και άλλων καταδυτικών θέσεων στην ευρύτερη περιοχή, καθώς και την πιθανή ύπαρξη προστατευόμενων λειμώνων Ποσειδωνίας, υφάλων ή άλλων προστατευόμενων ειδών.

Εφόσον για οποιονδήποτε λόγο θεωρείται ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι έγκρισης της δυνατότητας πόντισης πλοίων, ναυαγίων, πλωτών ναυπηγημάτων, τεχνητών καταφυγίων ιχθύων ή έργων τέχνης, θα εκδίδεται αιτιολογημένη απορριπτική απόφαση. Η πόντιση πλοίου, ναυαγίου, πλωτού ναυπηγήματος, τεχνητού καταφυγίου ιχθύων θα πραγματοποιείται με ευθύνη του αιτούντος την πόντιση, ο οποίος καθίσταται υπεύθυνος για τη μεταφορά και την τοποθέτηση των υλικών πόντισης. Μετά την ολοκλήρωση της πόντισης, το ποντισθέν αντικείμενο καθίσταται μέρος του πυθμένα της θαλάσσιας περιοχής.

Οι χώροι πόντισης κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πόντισης και μετά από αυτήν σημαίνονται με τον προβλεπόμενο μόνιμο εξοπλισμό σήμανσης ημέρας και νύχτας, σύμφωνα με τις οδηγίες της Υδρογραφικής Υπηρεσίας και της Υπηρεσίας Φάρων του Πολεμικού Ναυτικού. Ανάλογα μέτρα λαμβάνονται και κατά τη διάρκεια των εργασιών τοποθέτησής τους.

Ο κάτοχος άδειας πόντισης μεταξύ άλλων είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη συντήρηση και διατήρηση του τεχνητού ναυαγίου και οφείλει να διενεργεί τακτικές επιθεωρήσεις ανά εξάμηνο και έκτακτες, όποτε αυτό απαιτηθεί, ιδίως μετά την έλευση επικίνδυνων καιρικών φαινομένων ή άλλων δυσμενών συνθηκών, που θα ήταν δυνατό να επηρεάσουν την ασφάλεια των τεχνητών ναυαγίων και των επισκεπτών του καθώς και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Διαβάστε ακόμα:

Γιατί τα ταξίδια θα είναι ακριβότερα το καλοκαίρι του 2023

Αυτές είναι οι προδιαγραφές για τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα επισκέψιμα ελαιοτριβεία

Η Ελλάδα ως σημαντικός κόμβος κρουαζιέρας στη Μεσόγειο