Δύο από τις σημαντικότερες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό είναι η βρετανική και η αμερικανική. Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι τόσο οι Αμερικάνοι όσο και οι Βρετανοί θα ταξιδέψουν με αμείωτο ρυθμό τους επόμενους μήνες, μία εξέλιξη που θα ωφελήσει και την Ελλάδα.

18

Αναλυτικά, σύμφωνα με τον ετήσιο Δείκτη Εμπιστοσύνης των Διακοπών της Allianz Partners USA οι Αμερικανοί ταξιδιώτες, δεν δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης όσον αφορά στις ταξιδιωτικές τους συμπεριφορές, αντιθέτως, αναμένεται να κατακλύσουν τους καλοκαιρινούς προορισμούς.

Ο πάροχος ταξιδιωτικής ασφάλισης, διαπίστωσε ότι η συνολική δαπάνη των Αμερικανών για καλοκαιρινές διακοπές είναι πιθανό να ξεπεράσει το όριο των 200 δισ. δολ., προβλέποντας ότι θα ανέλθει σε περίπου 214 δισ. δολ.. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει αύξηση περίπου 10% σε σχέση με το 2022, 39% σε σχέση με το 2021 και 261% σε σχέση με το 2020. Επίσης, η αύξηση σε σχέση με τις ταξιδιωτικές δαπάνες το 2019 – πριν από την πανδημία- φθάνει σε ποσοστό 111%.

Ουσιαστικά, μέσα σε μόλις 4 χρόνια, οι Αμερικανοί διπλασίασαν τις δαπάνες για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Το 2023, το μέσο αμερικανικό νοικοκυριό αναμένεται να ξοδέψει κατά μέσο όρο 2.830 δολ. στις καλοκαιρινές του διακοπές, ξεπερνώντας τα 2.000 δολάρια για 4η φορά από τότε που η Allianz Partners άρχισε να παρακολουθεί τις συνήθειες των διακοπών το 2009. Τρία χρόνια μετά την πανδημία, η μέση αναμενόμενη δαπάνη για διακοπές ανά νοικοκυριό έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 1.000 δολάρια, σημειώνοντας περίπου αύξηση 7% σε σχέση με το 2022, αύξηση 33% από το 2021, αύξηση 50% από το 2020 και αύξηση 39% από τα προ της πανδημίας επίπεδα του 2019.

		array(1) {
  [0]=>
  array(3) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(225225)
      ["id"]=>
      int(225225)
      ["title"]=>
      string(13) "oia santorini"
      ["filename"]=>
      string(24) "oia-santorini-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(669359)
      ["url"]=>
      string(73) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/oia-santorini-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(115) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/plori-gia-taxidiotikes-eispraxeis-20-di/attachment/oia-santorini-6/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(2) "17"
      ["description"]=>
      string(22) "Οία/Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(15) "oia-santorini-6"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(225067)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-05-05 11:31:56"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-05-05 11:32:11"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1707)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(74) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/oia-santorini-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(74) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/oia-santorini-200x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(200)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(75) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/oia-santorini-768x1152.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1152)
        ["large"]=>
        string(75) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/oia-santorini-683x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(683)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(76) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/oia-santorini-1024x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(76) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/oia-santorini-1365x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1365)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
  }
}
	

Παράλληλα, η Allianz Partners USA επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι, ενώ ο συνδυασμός πληθωρισμού και ισχυρής ζήτησης διατήρησε τις τιμές των ταξιδιών σε υψηλά επίπεδα, οι Αμερικανοί εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να καταβάλουν περισσότερα χρήματα για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Σημειώνεται ότι ο Δείκτης Εμπιστοσύνης Διακοπών διενεργείται κάθε καλοκαίρι από το 2009 από την εθνική εταιρεία δημοσκοπήσεων Ipsos Public Affairs για λογαριασμό της Allianz Partners USA. Ως διακοπές ορίζονται ένα ταξίδι αναψυχής τουλάχιστον μιας εβδομάδας σε περιοχή που να απέχει 100 μίλια ή περισσότερο από τον τόπο κατοικίας.

		array(1) {
  [0]=>
  array(3) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(231271)
      ["id"]=>
      int(231271)
      ["title"]=>
      string(64) "Aerial,Drone,Photo,Of,Kleftiko,A,Beautiful,Scenic,White,Volcanic"
      ["filename"]=>
      string(18) "kleftiko-milos.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(1344954)
      ["url"]=>
      string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/kleftiko-milos.jpg"
      ["link"]=>
      string(140) "https://www.travel.gr/best-of/oi-kalyteres-paralies-tis-miloy/attachment/aerial-drone-photo-of-kleftiko-a-beautiful-scenic-white-volcanic-2/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(2) "17"
      ["description"]=>
      string(48) "Κλέφτικο, Μήλος/Photo: Shutterstock"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(66) "aerial-drone-photo-of-kleftiko-a-beautiful-scenic-white-volcanic-2"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(230924)
      ["date"]=>
      string(19) "2023-05-18 11:21:36"
      ["modified"]=>
      string(19) "2023-05-18 11:21:52"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(2205)
      ["height"]=>
      int(2475)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(75) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/kleftiko-milos-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(75) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/kleftiko-milos-267x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(267)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(75) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/kleftiko-milos-768x862.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(862)
        ["large"]=>
        string(76) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/kleftiko-milos-912x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(912)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(77) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/kleftiko-milos-1368x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1368)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(77) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2023/05/kleftiko-milos-1825x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1825)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
  }
}
	

Οι Βρετανοί δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες των διακοπών τους

Εξάλλου, ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος οργανισμός τουριστικών πρακτόρων του Ηνωμένου Βασιλείου, Advantage Travel Partnership δημοσίευσε πρόσφατα τα αποτελέσματα μιας ενδιαφέρουσας έρευνας που διενεργήθηκε σε 2.000 ενήλικες στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 1/3 των κατοίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι αποφασισμένο να κάνει τουλάχιστον δύο ταξίδια αναψυχής εντός του 2023, παρά τη συνεχιζόμενη κρίση στο κόστος ζωής.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες των διακοπών τους σε σχέση με τα γεύματα σε πακέτο, το φαγητό σε εστιατόρια και τις κοινωνικές συναναστροφές με φίλους, αποδεικνύοντας ότι τα ταξίδια θεωρούνται αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια.

Σύμφωνα με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες της Advantage, οι 5 κορυφαίοι προορισμοί στους οποίους θα περάσουν οι Βρετανοί τις καλοκαιρινές διακοπές του 2023, είναι η Τενερίφη, η Μαγιόρκα, το Αλικάντε, το Λανθαρότε στην Ισπανία και η Αττάλεια στην Τουρκία. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο ήλιος και η παραλία είναι ο πιο δημοφιλής τύπος διακοπών, με σχεδόν το 50% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι αυτό το καλοκαίρι θα κάνουν κρατήσεις σε παραλιακούς προορισμούς.

Επίσης, 1 στους 5 ερωτηθέντες ανέφερε ότι θα ήθελε σχεδιάσει ένα περιπετειώδες city break εντός του 2023. Εν τω μεταξύ, οι νέες τάσεις των διακοπών αναδύονται σε μια νεότερη δημογραφική, με τα άτομα ηλικίας 18 έως 34 ετών να επιλέγουν περιπέτειες, ευεξία και οργανωμένες περιηγήσεις στον ήλιο και στην παραλία.

Περαιτέρω, η εθνική έρευνα της Advantage ανέδειξε ορισμένες ενδιαφέρουσες τοπικές τάσεις, όπως το ότι οι παραθεριστές στα βορειοδυτικά είναι οι πιο οργανωμένοι και προτιμούν να κάνουν κράτηση πολύ νωρίτερα, με σχεδόν το 50% των ερωτηθέντων να έχει κάνει ήδη τις κρατήσεις του για τις διακοπές του 2023. Οι παραθεριστές από τα βορειοδυτικά, προτιμούν επίσης διακοπές στον ήλιο και την παραλία, με το 67% να απαντά ότι αποτελεί κορυφαία επιλογή των διακοπών τους.

Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές στη Βόρεια Ιρλανδία έχουν τον μεγαλύτερο έλεγχο των χρημάτων τους, καθώς το 67% παραδέχεται ότι μειώνει τις καθημερινές δαπάνες για να πάει διακοπές, ενώ το 74% θα εκμηδενίσει τις συναναστροφές με φίλους και θα μείνει στο σπίτι, ώστε να μπορεί να χρηματοδοτήσει τις διακοπές του.

Επίσης, οι ταξιδιώτες της Βόρειας Ιρλανδίας είναι και πιο τολμηροί σε σύγκριση με το υπόλοιπο Ηνωμένο Βασίλειο, με το 41% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι φέτος θέλουν να κάνουν κράτηση σε διακοπές περιπέτειας, με το ταξίδι πεζοπορίας να αποτελεί την κορυφαία επιλογή.

Σε μια ξεχωριστή έρευνα μεταξύ των μελών τους, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ανέφεραν ότι είδαν αύξηση σε νέους πελάτες, καθώς φέτος, οι Βρετανοί ταξιδιώτες αναζητούν βοήθεια για την προσαρμογή και τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους. Αναλυτικά, το 96% των μελών της Advantage δήλωσε ότι έχει παρατηρήσει αύξηση στους πελάτες, με το 52% αυτών των νέων πελατών να είναι ηλικίας μεταξύ 45-54 και το 20% των νέων πελατών ηλικίας 35-44 ετών.

Διαβάστε ακόμα:

Η Ισπανία κατάφερε στο τετράμηνο να ξεπεράσει σε έσοδα το αποτέλεσμα του 2019

Cittaslow: «Αργές» πόλεις για απολαυστικές εμπειρίες διακοπών

Oι ακατάλληλες παραλίες της Αττικής- Πού δεν πρέπει να κολυμπήσετε