Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιβεβαιώθηκε ότι η μείωση των εκπομπών άνθρακα είχε θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις κυρίως με τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σήμερα που οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν σχεδόν εξαλειφθεί, ο όμιλος Expedia θεωρεί ότι πρέπει να υπάρξει ισορροπία μεταξύ της επιστροφής των ταξιδιών και της σημασίας βελτίωσης της βιωσιμότητας στον τουριστικό τομέα.

18

Ειδικότερα, σε έρευνα που διενήργησε η Εxpedia Group Media Solutions, ελήφθησαν απαραίτητες πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα και τις συμπεριφορές των ταξιδιωτών. Αυτό που διαπιστώθηκε, ήταν ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο τρόπους ώστε να έχουν πιο ουσιαστικές και ευσυνείδητες ταξιδιωτικές εμπειρίες, από την αναζήτηση και την κράτηση πιο βιώσιμων επιλογών, έως τον εντοπισμό ευκαιριών για τη βελτίωση του αντίκτυπού τους στους προορισμούς και τις κοινότητες που επισκέπτονται.

Περαιτέρω, επιχειρήθηκε να γίνει κατανοητό το τι θεωρούν οι καταναλωτές ως βιώσιμο ταξίδι, τι συμβιβασμούς είναι διατεθειμένοι να κάνουν γι’ αυτό, καθώς και πού και πώς αναζητούν πληροφορίες για να κάνουν πιο προσεκτικές επιλογές. Αναλυτικά, στην έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε από την Wakefield Research συμμετείχε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 11.000 ταξιδιωτών από 11 χώρες (Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ηνωμένο Βασίλειο και Η.Π.Α).

Ακολουθούν ορισμένα βασικά ευρήματα σχετικά με προηγούμενες και μελλοντικές τάσεις, συμπεριφορές και αξίες σχετικά με τη βιωσιμότητα στα ταξίδια.

Σε αναζήτηση βιώσιμων ταξιδιωτικών προτάσεων

Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο λαμβάνουν πιο προσεκτικές αποφάσεις όταν ταξιδεύουν. Επισκέπτονται τοπικούς πολιτιστικούς ή ιστορικούς χώρους (46%), χρησιμοποιούν πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές μεταφοράς (43%) και ταξιδεύουν σε μικρότερους, λιγότερο γνωστούς προορισμούς (41%), ενώ πρόθεση των περισσοτέρων είναι να το κάνουν και στο μέλλον. Σε σύγκριση με προηγούμενες συμπεριφορές, η πρόθεση να γίνουν οι ίδιες επιλογές σε μελλοντικά ταξίδια αυξήθηκε κατά μέσο όρο σχεδόν κατά 10%, καταδεικνύοντας την αυξανόμενη ευκαιρία στα βιώσιμα ταξίδια.

Περαιτέρω, 9 στους 10 ταξιδιώτες δήλωσαν ότι αναζητούν βιώσιμες επιλογές όταν κάνουν διακοπές. Πολλοί στρέφονται, πλέον, για έμπνευση και καθοδήγηση σε αξιόπιστους ταξιδιωτικούς παρόχους, λαμβάνοντας έτσι πληροφορίες για τους προορισμούς, τα καταλύματα, τις μεταφορές, τα ταξιδιωτικά γραφεία και τις τοποθεσίες κρατήσεων.

Για τις ταξιδιωτικές εταιρείες, αυτό επισημαίνει τη σημασία της σαφήνειας στις πληροφορίες βιωσιμότητας. Όταν επισημαίνουν φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές ή διαφοροποιήσεις, οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να διευκολύνουν τους καταναλωτές στο να τις κατανοήσουν. Αυτό περιλαμβάνει ξεκάθαρα και συνοπτικά μηνύματα, αξιοποίηση οπτικά ελκυστικών μορφών και εμφάνιση των θετικών επιπτώσεων της λήψης υπεύθυνων ταξιδιωτικών επιλογών.

Το τίμημα του βιώσιμου ταξιδιού

Ενώ οι περισσότεροι ανέφεραν ότι κοστίζει πάρα πολύ για να γίνουν βιώσιμοι ταξιδιώτες, υπάρχουν ευκαιρίες για να αλλάξει αυτή η νοοτροπία. Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες δήλωσαν ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για μεταφορά, δραστηριότητες ή διαμονή, εάν η επιλογή ήταν πιο βιώσιμη. Και είναι επίσης πρόθυμοι να κάνουν συμβιβασμούς για να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις. Σχεδόν το 70% είπε ότι θα ήταν πρόθυμο να θυσιάσει την άνεση για να γίνει πιο βιώσιμος ταξιδιώτης.

Οι προσεκτικές ταξιδιωτικές επιλογές ξεπερνούν επίσης τον οικοτουρισμό, με σχεδόν 3 στους 4 ταξιώτες να δηλώνουν ότι θα επέλεγαν έναν προορισμό, ένα κατάλυμα ή μια επιλογή μεταφοράς που δεσμεύεται στην υποστήριξη της τοπικής κοινότητας και του πολιτισμού, ακόμα κι αν ήταν πιο ακριβό.

Δεδομένου ότι οι επισκέπτες σε έναν προορισμό είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για ορισμένες βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές – και να κάνουν αντισταθμίσεις – η απεικόνιση της αξίας και του θετικού αντίκτυπου της λήψης πιο συνειδητών επιλογών, μπορεί να διευκολύνει τη λήψη της απόφασης. Ενώ οι επισκέπτες συγκινούνται από την προοπτική να κάνουν ολόκληρο το ταξίδι τους πιο βιώσιμο, είναι σημαντικό να ξέρουν πώς και μια μικρή αλλαγή μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Ευκαιρίες για βιώσιμα ταξίδια

Οι ταξιδιώτες που σκοπεύουν να κάνουν πιο συνειδητές επιλογές, είναι σημαντικό να κατανοούν τους τύπους πληροφοριών στους οποίους ζητούν πρόσβαση κατά τη διαδικασία σχεδιασμού του ταξιδιού τους. Οι βιώσιμες ταξιδιωτικές πληροφορίες που θέλουν να βλέπουν περισσότερο οι καταναλωτές κατά τον προγραμματισμό τους, είναι προτάσεις για τοπικές επιχειρήσεις και εστιατόρια κοντά σε έναν προορισμό και επιλογές μεταφοράς που έχουν μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο (45%). Οι πολιτιστικοί πόροι είναι επίσης χρήσιμοι κατά τη διαδικασία σχεδιασμού ταξιδιού. Ενδεικτικά το 43% των ταξιδιωτών αναζητούν πληροφορίες για το πώς να αλληλεπιδράσουν καλύτερα με τους τοπικούς πολιτισμούς και τις κοινότητες σε έναν προορισμό ή κοντά σε αυτόν.

Τα καλά νέα για τον πλανήτη, καθώς και για τους επαγγελματίες του ταξιδιωτικού μάρκετινγκ, είναι ότι το ενδιαφέρον για βιώσιμα ταξίδια είναι υψηλό και οι ταξιδιώτες αναζητούν ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών σχετικά με βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Είτε πρόκειται για προορισμό, κατάλυμα, υπηρεσία μεταφοράς ή δραστηριότητα, εστιατόριο ή τοπική επιχείρηση, οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τις φιλικές προς το περιβάλλον προσφορές και προτάσεις.

Όσον αφορά την προβολή πληροφοριών σε σχέση με τη βιωσιμότητα κατά τη διαδικασία σχεδιασμού του ταξιδιού, η προτιμώμενη μορφή είναι οι καταχωρίσεις ή οι ενημερωτικές σελίδες σε ταξιδιωτικούς ιστότοπους (54%). Τα βίντεο, οι κριτικές άλλων ταξιδιωτών και οι διαφημίσεις, εκτιμώνται επίσης από τους καταναλωτές.

Κρίσιμη η αυθεντικότητα στις δεσμεύσεις αειφορίας

Η προσοχή των καταναλωτών στον αειφόρο τουρισμό έχει επίσης οδηγήσει σε υψηλότερες προσδοκίες για προορισμούς και ταξιδιωτικά brands. Επτά στους δέκα καταναλωτές έχουν αποφύγει έναν προορισμό ή μια επιλογή μεταφοράς επειδή θεώρησαν ότι δεν ήταν πραγματικά αφοσιωμένοι σε βιώσιμες πρακτικές. Αυτό δείχνει ότι η αυθεντικότητα και η διαφάνεια γύρω από τις δεσμεύσεις και τα αποτελέσματα για τη βιωσιμότητα, είναι σημαντικές. Εν κατακλείδι, οι υποψήφιοι επισκέπτες σε έναν προορισμό θέλουν να γνωρίζουν ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες είναι πραγματικά αφοσιωμένες στη βιωσιμότητα, όχι απλώς επιλέγοντας ένα πλαίσιο, αλλά αποδεικνύοντάς το εμπράκτως.

Διαβάστε ακόμα:

Αυτές είναι οι 4 «φυλές» των ταξιδιωτών του μέλλοντος

Μεγάλη έρευνα: Τι αλλάζει στα επαγγελματικά ταξίδια – Η τάση «Linger Longer» και η βιωσιμότητα

Ναϊμέχεν, μια πόλη-πρότυπο της βιωσιμότητας στην Ολλανδία -Οι πράσινες πρακτικές που ακολουθεί