To 2022 είναι η χρονιά που όλος ο πλανήτης ελπίζει τα ταξίδια και ο κόσμος των υπηρεσιών φιλοξενίας να «αποσυμπιεστούν» από την ασφυκτική πίεση που έφερε η πανδημία.

16

Κάποιες τάσεις που θα κυριαρχήσουν την εφετινή χρονιά ήδη είχαν κάνει την εμφάνισή τους πριν τον Covid-19 και κάποιες άλλες ήταν απόρροιά του. Υπάρχουν, όμως και trends που κάνουν τώρα τα πρώτα τους «βήματα» και φαίνεται ότι θα μας απασχολήσουν έντονα στο μέλλον. Με τη βοήθεια έγκριτων διεθνών ΜΜΕ και ερευνών που έχουν διεξάγει, σας παρουσιάζουμε τις τάσεις στον χώρο του ταξιδιού που το 2022 θα έχουν επίδραση στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών.

Μεγαλύτερη ανάγκη για αναψυχή (και μόνο αναψυχή)

Οι περιορισμοί του lockdown οδήγησαν πάρα πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να μετατρέψουν το σπίτι τους σε εργασιακό χώρο και η ισορροπία ανάμεσα σε δουλειά και προσωπική ζωή έγινε ένα από τα κυρίαρχα θέματα συζήτησης στην πανδημία. Η αγγλική υβριδική λέξη «workation» από τις λέξεις work (εργασία) και vacation (διακοπές) έγινε μία παγκόσμια πραγματικότητα, καθώς κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης πολλοί άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη αποφάσισαν να εγκατασταθούν μόνιμα σε εξοχικές κατοικίες, σε θέρετρα ακόμα και μακριά από τις πατρίδες τους, συνδυάζοντας εργασία και διακοπές, χωρίς προκαθορισμένο ωράριο. Η φετινή χρονιά αναμένεται διαφορετική. Το γκάλοπ του Booking.com σε πάνω από 24.000 ταξιδιώτες από 31 χώρες και περιοχές έδειξε κάτι εντυπωσιακό: το 49% των ερωτηθέντων εργάστηκε περισσότερες ώρες και χρησιμοποίησε λιγότερες μέρες άδειας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το 73% των ίδιων ερωτηθέντων ανέφερε ότι οι διακοπές του θα είναι «work-free» στο μέλλον. Το 77% λέει ότι και μόνο το ζεστό χάδι του ήλιου πάνω στο σώμα του μπορεί να του φτιάξει τη διάθεση.

Περισσότερα ταξίδια της «τελευταίας στιγμής»

Το 2021, εν μέσω πανδημίας, η ιδέα του αυθόρμητου προγραμματισμού ενός ταξιδιού στο εξωτερικό «φόβιζε» τους περισσότερους ταξιδιώτες, καθώς υπήρχε πάντα ο κίνδυνος για επιπλέον περιορισμούς στον προορισμό που είχαν επιλέξει -που θα εμπόδιζαν την έγκαιρη επιστροφή τους.

Φαίνεται ότι οι αυθόρμητες αποφάσεις της «τελευταίας στιγμής» επιστρέφουν. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Ένα παράδειγμα είναι η αμερικανική ταξιδιωτική μηχανή αναζήτησης Kayak η οποία, όπως σημειώνει το Fortune, βλέπει το τελευταίο διάστημα αύξηση κατά 50% στις αναζητήσεις που αφορούν ταξίδια που θα γίνουν εντός 7 ημέρων από την ημέρα κράτησης των εισιτηρίων. «H ζήτηση υπάρχει. Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν ξανά και γίνονται πιο ευέλικτοι και αυθόρμητοι στον προγραμματισμό τους» λέει ο Stephe Hafner CEO της Kayak. «Βλέπουμε περισσότερους ανθρώπους να ψάχνουν να κλείσουν κάπου την τελευταία στιγμή, ειδικά ταξίδια στο εξωτερικό» προσθέτει αποδίδοντας αυτή την τάση στην έλλειψη προβλεψιμότητας της πορείας της πανδημίας που πιθανότατα θα συνεχιστεί όλο το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.

Η επιστροφή του φλερτ

Είναι δεδομένο ότι η πανδημία και τα lockdown της έφεραν αποσταθεροποίηση της προσωπικής και ερωτικής ζωής πολλών ανθρώπων. Μετά από μία μεγάλη χρονική περίοδο που το μόνο ραντεβού που μπορούσε να βγει κάποιος ήταν σε κάποιο πάρκο, μετά από γνωριμία σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ή εφαρμογή γνωριμιών, η ανάγκη για διακοπές με φλερτ είναι και πάλι εδώ. Επομένως, δεν προκαλεί εντύπωση που το 60% των ανθρώπων που απάντησε στο γκάλοπ της Booking, θέλει να γνωρίσει νέους ανθρώπους στο επόμενο ταξίδι του, ενώ το 50% απάντησε ότι ελπίζει οι επόμενες διακοπές του να έχουν «ρομαντική» χροιά.

«Πράσινα» ταξίδια και επιστροφή στη φύση

Πολυτελείς all-inclusive διακοπές

Η παραμονή σε εξωτερικούς χώρους ήταν πρακτικά η μόνη επιλογή την εποχή που ακόμα δεν ήταν διαθέσιμα τα εμβόλια. Φαίνεται, όμως, ότι αυτή η τάση συνεχίζεται. Το δείχνουν τα στοιχεία που επικαλείται το Fortune και τα οποία φανερώνουν μεγάλη ζήτηση σε resorts και κατοικίες κοντά στα Εθνικά Πάρκα των ΗΠΑ.

Την ίδια στιγμή, το ταξίδι με τρένο γίνεται ξανά δημοφιλές. Η δυναμική της τάσης των «πράσινων ταξιδιών» με μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα, πιο φιλικών στο περιβάλλον θα είναι μεγάλη. Είναι ενδεικτικό ότι όλο και περισσότερα μεγάλα ταξιδιωτικά πρακτορεία σε Ευρώπη και Αμερική προτείνουν flight free εκδρομικά πακέτα με τρένο ή πλοίο.

Η πανδημία άλλαξε αρκετά πράγματα και είναι δεδομένο ότι τάσεις όπως το να μπορεί να πληρώσει κανείς «όλα με τη μία» χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί συχνά κάρτες ή μετρητά, θα μείνουν.

Σημαντικά ξενοδοχειακά brands συμμετέχουν ενεργά στην εξέλιξη του πολυτελούς all-inclusive τουρισμού. Όπως γράφει το Fortune, επικαλούμενο ειδικό της αγοράς, τα πολυτελή all inclusive resort γίνονται όλο και πιο επιθυμητά στους εύπορους ταξιδιώτες που ζητούν υγειονομική και όχι μόνο ασφάλεια και δεν επιθυμούν να ρισκάρουν να βγουν από το resort όπου παραθερίζουν. Μένει να δούμε αν αυτή η τάση θα διατηρηθεί και στο μέλλον.

Στροφή στην περιπέτεια

Σύμφωνα με τους Times, διαφαίνεται η δυναμική της τάσης για ταξίδια που συνδυάζουν την απόλαυση της φύσης και την περιπέτεια. «Βλέπουμε τους πελάτες να προτιμούν όλο και περισσότερο πεζοπορικές ή ποδηλατικές εκδρομές. Τους ενδιαφέρουν λιγότερο τα πολιτιστικά ταξίδια» εξηγεί ο Jim Eite, διευθυντής πωλήσεων του ταξιδιωτικού γραφείου Exodus της Αγγλίας. O Εite παρατηρεί ότι προορισμοί όπως τα Νησιά Γκαλαπάγκος, οι πολικοί κύκλοι και τα σαφάρι στην Κένυα έχουν ιδιαίτερα υψηλό αριθμό κρατήσεων για τους πρώτους μήνες του 2022.

Διαβάστε ακόμα:

Τι αλλάζει στα αεροπορικά ταξίδια το 2022

«Κλειστόν μέχρι νεωτέρας»: Τα αξιοθέατα που δεν θα μπορούμε να επισκεφθούμε το 2022

«Ένας ουρανοξύστης στη θάλασσα»: Το Malena αλλάζει το concept των σούπερ γιοτ