Tην Πέμπτη 14 Μαρτίου, η Θεσσαλονίκη φιλοξένησε το μεγάλο συνέδριο του Travel.gr «GREECE TALKS_THESSALONIKI: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη», ένα ιδιαίτερο γεγονός που έβαλε την πόλη στο επίκεντρο του τουριστικού και όχι μόνο ενδιαφέροντος.

64

Το συνέδριο, που διοργανώνει το Travel.gr σε συνεργασία με το Protothema.gr πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης έχοντας στόχο να φωτίσει τη δυναμική και το μέλλον της Θεσσαλονίκης σε οικονομικό, αναπτυξιακό και τουριστικό επίπεδο.

Άνθρωποι, επιχειρήσεις, έργα που σηματοδοτούν το αύριο της Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκαν μαζί με μια ολιστική προσέγγιση των αρετών της πόλης. Στο συνέδριο συμμετείχαν παράγοντες που διαμορφώνουν πολιτικές, όπως υπουργοί, στελέχη θεσμικών και οικονομικών οργανισμών, ιδρυτές σπουδαίων brand, καθώς και διευθύνοντες σύμβουλοι μεγάλων εταιρειών. Στο μείγμα των ομιλητών περιλήφθηκαν κορυφαίοι επιχειρηματίες από τον χώρο του τουρισμού, των μεταφορών, καθώς και αναγνωρισμένοι επαγγελματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στην ατζέντα του Συνεδρίου πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν θέματα όπως ο τουρισμός, το επιχειρείν, ο πολιτισμός, το περιβάλλον, η αρχιτεκτονική και η γαστρονομία.

Η θέση της Θεσσαλονίκης στο μέλλον της Ελλάδας

Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Στέλιος Αγγελούδης, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης
Δημήτριος Γερογιάννης, CEO AEGEAN

Moderator: Αντώνης Σρόιτερ, Δημοσιογράφος

Κωστής Χατζηδάκης: Ρεκόρ όλων των εποχών στον τουρισμό το 2023, σχεδόν 21 δισ. εισπράξεις – 33 εκατ. επισκέψεις

Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, η χώρα βίωσε ρεκόρ όλων των εποχών στον τουρισμό το 2023, σχεδόν 21 δισ. ευρώ εισπράξεις με 33 εκατομμύρια επισκέψεις. Όπως είπε πως πέρσι μόνο είχαμε αύξηση 15% σε σχέση με το 2022.

Αναφερόμενος μόνο στη Θεσσαλονίκη είπε πως δύο κατακτήσεις της πόλης που «ίσως δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ούτε εμείς, ούτε οι Θεσσαλονικείς, είναι τo αεροδρόμιο και το λιμάνι». Ο υπουργός Οικονομικών ξεκαθάρισε πως έχει προχωρήσει η αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, τα οποία όπως είπε από «τσαντίρια» έχουν γίνει «κούκλες». «Αναφέρομαι και στις επεκτάσεις και στον αριθμό των πτήσεων», είπε συμπληρώνοντας πως το μερίδιο των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο Μακεδονία ανέβηκε στο 68% από 62%.

Αγγελούδης: H βιώσιμη τουριστική προοπτική της Θεσσαλονίκης είναι μία πρόκληση για την πόλη και δεν έχει κατακτηθεί ακόμα

Ο κ. Αγγελούδης τόνισε ότι η νέα διοίκηση της πόλης πρέπει να πατήσει πάνω σε όλα όσα είχαν χτιστεί σαν θετικές βάσεις τα προηγούμενα χρόνια προκειμένου να αναπτυχθεί περαιτέρω. Παράλληλα σημείωσε ότι έχουν καταγραφεί τα θέματα που λογίζονται ως προβλήματα και σε αυτά καλείται να απαντήσει, τόσο για τους επισκέπτες, όσο και τους πολίτες.

Γερογιάννης: Η AEGEAN είναι ο φορέας ο οποίος τα τελευταία 24 χρόνια κάνει πράξη τη σύνδεση Θεσσαλονίκης με την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο

Από την πλευρά του ο CEO της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης τόνισε τα εξής. «Είμαστε ο φορέας που εδώ και 24 χρόνια κάνουμε πράξη τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Ελλάδα και εξωτερικό. Πριν την πανδημία συνδέαμε τη Θεσσαλονίκη με 9 προορισμούς του εξωτερικού, σήμερα πετάμε σε 20. Η Aegean στηρίζει διαχρονικά τη Θεσσαλονίκη. Όταν δεν μιλούσε κανείς για τουρισμό στη Θεσσαλονίκη, η Aegean πετούσε από εδώ σε 4 γερμανικές πόλεις. Αυξάνουμε τις επενδύσεις μας στην πόλη, επεκτείνουμε το δίκτυο μας και στοχεύουμε να μεγαλώσουμε την τουριστική περίοδο στη Θεσσαλονίκη.

Η Θεσσαλονίκη ως ο επόμενος μεγάλος προορισμός

Όλγα Κεφαλογιάννη, Υπουργός Τουρισμού
Μαργαρίτης Σχοινάς, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής
Σταύρος Ανδρεάδης,  Επίτιμος Πρόεδρος ΣΕΤΕ, Πρόεδρος ΠΕΕΒΕ

Moderator: Μπάμπης Κούτρας, Δημοσιογράφος

Για τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης αλλά και της χώρας γενικότερα μίλησε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στο συνέδριο στο συνέδριο «Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη».

Αναφορικά δε με το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού για την ποσόστωση στην ελληνική μουσική, είπε πως ως υπουργείο υπάρχουν οι επιφυλάξεις, ενώ λαμβάνονται αντίστοιχες οχλήσεις από τους κλάδους που επηρεάζονται. «Τέτοιου είδους ρυθμίσεις έχουν εντελώς διαφορετική ιδεολογική αφετηρία, δεν μπορώ να φανταστώ το κράτος να παρεμβαίνει στην αγορά», είπε.

«Πρόκειται για ανεπίτρεπτη παρέμβαση στην ελεύθερη αγορά. Είμαστε υπέρ της στήριξης των καλλιτεχνών αλλά όχι με αυτό τον τρόπο», είπε. «Κανείς στον χώρο του τουρισμού δεν λέει πως δεν πρέπει να αποδίδονται τα πνευματικά δικαιώματα. Έρχεται τώρα μία ρύθμιση που δυναμιτίζει όλη την προσπάθεια που γίνεται από τους χρήστες και τους δημιουργούς και θεωρούμε πως είναι μία ανεπίτρεπτη παρέμβαση στην αγορά», συνέχισε. «Πρέπει να στηριχθεί το ελληνικό ρεπερτόριο», είπε συμπληρώνοντας πως τέτοιου είδους νομοθετήματα πρέπει να είναι προϊόντα διαβούλευσης.

Η κυρία Κεφαλογιάννη τόνισε πως ο Τουρισμός έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με πολλούς κλάδους, όπως για παράδειγμα ο Πολιτισμός, αναφερόμενη στην πρόσφατη αναστήλωση του ανακτόρου του Φιλίππου Β’ στις Αιγές υπό την επίβλεψη της αρχαιολόγου, Αγγελικής Κοτταρίδη.

Παράλληλα η κυρία Κεφαλογιάννη έκανε ειδική αναφορά στον οινοτουρισμό λέγοντας πως η Πολιτεία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου κλάδου τονίζοντας πως τα τελευταία χρόνια ο κλάδος έχει αναπτυχθεί. «Είμαστε πλέον σε μία εποχή που το ελληνικό κρασί είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό», σημείωσε.

Συμπληρώνοντας η κυρία Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε στην ανάγκη περαιτέρω εκπαίδευσης και κατάρτισης του ανθρωπίνου δυναμικού. Όπως είπε δε, όλες οι ευρωπαϊκές χώρες αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα έλλειψης προσωπικού, τονίζοντας πως αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα η αναβάθμιση των τουριστικών σχολών.

«Το μέλλον και στην τουριστική εκπαίδευση, περνά και μέσα από τις συνεργασίες. Να ενισχύσουμε τη σύνδεση των σχολών με την αγορά εργασίας. Να δούμε τι μπορούμε να πάρουμε ως τεχνογνωσία από άλλες χώρες. Και να δείξουμε στα νέα παιδιά πως ο τουρισμός δεν είναι μόνο μία ευκαιριακή απασχόληση αλλά μία ευκαιρία καριέρας».

Η κυρία Κεφαλογιάννη απάντησε και στην αποστροφή του κ. Ανδρεάδη ο οποίος πρότεινε τη δημιουργία ενός αποκεντρωμένου υπερυπουργείου για τον Τουρισμό λέγοντας πως η επιτυχία του ελληνικού Τουρισμού είναι προϊόν συνεργασίας. «Το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού έχει τις ιδιότητες εκείνες που μπορούν να βοηθήσουν στη χάραξη τουριστικής πολιτικής», σημείωσε.

Για τις υποδομές και τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης μίλησε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, μιλώντας στο συνέδριο στο συνέδριο «Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη», που διοργανώνει στην πόλη το Travel.gr με το Πρώτο Θέμα σε συζήτηση με την υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη και τον Σταύρο Ανδρεάδη, Επίτιμο Πρόεδρο ΣΕΤΕ, Πρόεδρο ΠΕΕΒΕ.

Ο κ. Σχοινάς αναφέρθηκε ειδικά στις υποδομές, κάνοντας μία ιστορική αναδρομή για τις περιόδους στις οποίους έλαμψε αλλά και παρήκμασε. Όπως είπε, η Θεσσαλονίκη είναι το επίκεντρο της ευρωπαϊκότητας στα Βαλκάνια, αφού είναι η μόνη πόλη η οποία είναι σε όλους τους δυτικούς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς. Σημείωσε δε πως σταδιακά και οι άλλες χώρες μπαίνουν σε αυτή την κατεύθυνση, λέγοντας πως η Βουλγαρία και η Ρουμανία απελευθερώνονται ως μέλη της ζώνης Σένγκεν. «Η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη πόλη σε ακτίνα 500 χιλιομέτρων που είναι και στην ΕΕ και στη Σένγκεν και στη ζώνη του ευρώ και στο ΝΑΤΟ», είπε χαρακτηριστικά.

Σε όλη μου τη ζωή ασχολήθηκα με τον τουρισμό και ζω στη Θεσσαλονίκη, το συνέδριο ακουμπάει στο κέντρο των πραγμάτων που αγαπώ. Όταν βρέθηκα στο Πιεμόντε λίγους μήνες πριν, σε ένα μικρό χωριό ανάμεσα σε τρατορίες και καφέ βρέθηκε μπροστά σε μια πινακίδα που με εξέπληξε. Έγραφε: Στον τουρισμό του μέλλοντος όλα αρχίζουν με τους ντόπιους, την ποιότητα ζωής τους, τον σεβασμό στη γη που ζουν. Ο τουρίστας μετά θα βρει τον δρόμο του, δήλωσε ο Σταύρος Ανδρεάδης. Θα μείνω σε δύο πράγματα που αφορούν τον μεσογειακό τουρισμό και θα έλθω έπειτα στη Θεσσαλονίκη. Ο τουρισμός δεν είναι βιομηχανία, είναι πρωτοβουλία και ενέργεια των μικρών και των πολλών. Οι 100 μεγαλύτερες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό συγκεντρώνουν το 15% του προϊόντος. Πρώτον, πρέπει να εστιάσουμε στους μικρούς και στη δραστηριοποίησή τους. Πρέπει λοιπόν, και έρχομαι στο δεύτερο στοιχείο, να αλλάξουμε τη σχέση του κράτους με το τουριστικό προϊόν. Το κράτος είναι επιφορτισμένο με την ανάπτυξη του δημόσιου χώρου, την εικόνα της Θεσσαλονίκη προς τους πολίτες και τους επισκέπτες. Στον τουρισμό το κράτος είναι συνδημιουργός του τουριστικού προϊόντος. Υποδομές, καθαριότητα, δημόσιοι χώροι επηρεάζουν την εμπειρία του επισκέπτη.

Αιγές, η βασιλική Μητρόπολη των Μακεδόνων: Ανασχεδιάζοντας τον αρχαιολογικό χάρτη της Ελλάδας

 Δρ. Αγγελική Κοτταρίδη, Επίτιμη έφορος Αρχαιοτήτων Ημαθίας

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Αγγελική ΚοτταρίδηΕπίτιμη έφορος Αρχαιοτήτων Ημαθίας, μίλησε με θέμα «Αίγες, η βασιλική Μητρόπολη των Μακεδόνων: Ανασχεδιάζοντας τον αρχαιολογικό χάρτη της Ελλάδας».

Το 2022, ανακάμπτοντας από τον κορονοιό είχαμε 163.255 επισκέπτες και μέσα στο 2024 έχουν αρχίσει να συμβαίνουν τρελά πράγματα. Τον Ιανουάριο είχαμε 12.589 επισκέπτες και τον Φεβρουάριο 22.855 επισκέπτες. Την περασμένη Κυριακή δε έγινε το αδιαχώρητο. Μιλάμε για νούμερα μουσείου Ακρόπολης. Και πρόκειται για μία περιοχή χωρίς τουρισμό.

Θεωρώ ότι η πρόσκληση που μου έγινε για το συνέδριο είναι μία ένδειξη ότι τα μνημεία και η εθνική κληρονομιά είναι κάτι σημαντικό για την αειφορία. Όμως η αειφορία δεν είναι μόνο κάτι οικονομικό όπως νομίζουν πολλοί εδώ μέσα. Είναι πολύ λάθος η φράση «θα αξιοποιήσουμε τα μνημεία γιατί τα μνημεία δεν αξιοποιούνται, μας αξιοποιούν αυτά, γιατί είναι η ανθρώπινη ταυτότητά μας.

Με έχει συγκινήσει πολύ ότι τα ανάκτορα των Αιγών ακούστηκαν μέχρι την Ινδία. Γιατί στην Ινδία πήγε ο Μέγας Αλέξανδρος. Μάλιστα σε μία εφημερίδα από το Βόρνεο παραθέτουν ένα κομμάτι από δική μου συνέντευξη. Ένας άλλος λόγος που με συγκίνησε πολύ το Βόρνεο, αν και ο Αλέξανδρος δεν έφτασε ποτέ εκεί, είναι το γεγονός ότι οι βασιλείς στην Ινδονησία θεωρούν τον Αλέξανδρο πρόγονο τους. Η πυρρά που βρίσκεται στο μουσείο, ανάμεσα σε εκατοντάδες ευρήματα, αποδεικνύει πως στον βασιλικό τάφο στις Αιγές ήταν θαμμένος ο Φίλιππος και κανένας άλλος.

Η επανεφεύρεση της Θεσσαλονίκης στον διεθνή τουριστικό χάρτη

Απόστολος Τζιτζικώστας,
Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας μιλά για την «Η επανεφεύρεση της Θεσσαλονίκης στον διεθνή τουριστικό χάρτη», αναπτύσσοντας τις δράσεις για την τουριστική ανάκαμψη της πόλης αλλά και το πρόγραμμα της αυτοδιοίκησης για την καλύτερη δυνατή προβολή της Θεσσαλονίκης παγκοσμίως.

«Aγγίξαν τα 2 δισ. τα έσοδα από τον τουρισμό στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας πέρυσι. 20% άνοδος στις διεθνείς αφίξεις. Η Κεντρική Μακεδονία δεν είναι μόνο για το καλοκαίρι. Προβάλαμε τη Μακεδονία μέσα από ψηφιακές καμπάνιες, παρουσιάσαμε τα τοπόσημα και τα αξιοθέατά μας και στις 7 περιφερειακές μας ενότητες. Ήμασταν οι πρώτοι που δημιουργήσαμε film office, βάζοντας τη Μακεδονία στον κόσμο του παγκόσμιου κινηματογράφου και προβάλοντας τη Θεσσαλονίκη κατ’επέκταση σε όλο τον κόσμο.

Η γέννηση ενός διεθνούς brand: Πώς ένα ξενοδοχείο ή ένας προορισμός αποκτά παγκόσμια καταξίωση

Γιώργος Τζ. Τσούνης, Πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα
Ανδρέας Ανδρεάδης, CEO Sani/lkos

Moderator: Γιώργος Ευγενίδης, Δημοσιογράφος

Τσούνης στο Greece Talks: Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη της Ελλάδας με τις μεγαλύτερες ευκαιρίες

Για τις ομορφιές της Θεσσαλονίκης και τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης μίλησε μεταξύ άλλων ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα στο συνέδριο «Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη», που διοργανώνει στην πόλη το Travel.gr με το Πρώτο Θέμα σε συζήτηση με τον Ανδρέα Ανδρεάδη, CEO της San/lkos.

Ο κ. Τσούνης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στον στρατηγικό γεωγραφικό ρόλο της Θεσσαλονίκης αλλά και στο θρησκευτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και γεωγραφικό της πλεονέκτημα. Όπως είπε, ο επισκέπτης δεν αναβιώνει απλά τη δόξα του παρελθόντος, ζει μια εμπειρία σύγχρονη και γίνεται μάρτυρας μια περιφέρειας που σκοπό έχουμε να την κάνουμε πρωτεύουσα εξωστρέφειας.

Aνδρέας Ανδρέαδης: Η ελληνική φιλοξενία θα φτάσει σε όλο τον κόσμο

Ανδρεάδης: Μεγαλώνουμε ακόμα περισσότερο στη Μεσόγειο ίσως επεκταθούμε και στην Καραϊβική. Ελπίζω ότι η ελληνική φιλοξενία θα φτάσει σε όλο τον κόσμο. Και για να επιστρέψω στη Θεσσαλονίκη να πω ότι πραγματικά πιστεύω ότι η πόλη βρίσκεται στην καλύτερη της φάση. Η Θεσσαλονίκη πέρασε δύσκολα χρόνια όμως τώρα είναι η ευκαιρία της να προχωρήσει μπροστά. Χρειάζεται όραμα και αποφάσεις. Αληθινά πιστεύω ότι η Θεσσαλονίκη σε 10 χρόνια από τώρα θα είναι ένα τελείως διαφορετικό μέρος. Αρκεί να δούμε τι είναι αυτά που πρέπει να γίνουν και να γίνουν γρήγορα.

Θεσσαλονίκη: Ένα γαστρονομικό φαινόμενο

Μανώλης Παπουτσάκης, Chef & Co-owner στα εστιατόρια Χαρούπι, Δέκα τραπέζια, Pharaoh
Σωτήρης Ευαγγέλου, Executive Chef Macedonia Palace

Moderator: Σταυρούλα Κλειδαριά, Δημοσιογράφος

«Αίσθησή μου είναι ότι η Θεσσαλονίκη έχει ένα βασικό στοιχείο, που είναι η οικειότητα. Τρώγωντας κανείς στην πόλη αισθάνεται κανείς οικεία με το μέρος, αυτή η πόλη έχει ανοικτή καρδιά, συναντάς ανθρώπους που είναι πιο εύκολοι στο χαμόγελο, στην προσέγγιση και αυτό περνάει και στο φαγητό. Στη Θεσσαλονίκη επίσης τρως φθηνά, μπορείς να επισκεφθείς και δύο μαγαζιά για φαγητό, η πόλη παραμένει φτωχομάνα και οι μάγειρες της πόλης βρίσκουν τρόπους να εκφραστούν δημιουργικά, να μεταχειριστούν με ευφυΐα λίγα υλικά» δήλωσε ο Μανώλης Παπουτσάκης, Chef & Co-owner στα εστιατόρια Χαρούπι, Δέκα τραπέζια, Pharaoh, στο πάνελ με θέμα «Θεσσαλονίκη: Ένα γαστρονομικό φαινόμενο» και συνέχισε: «Η Αθήνα είναι ένας άλλος κόσμος για το φαγητό. Αν ρωτήσετε πάντως έναν μέσο Αθηναίο για το πως βλέπει γαστρονομικά την πόλη λένε πως τους δίνεται η δυνατότητα να δοκιμάσουν διαφορετικά φαγητά σε λίγο χρόνο και γεωγραφική εγγύτητα. Ο κόσμος της Αθήνας δηλαδή ψάχνει την αυθεντικότητα που του προσφέρει η Θεσσαλονίκη».

Σωτήρης Ευαγγέλου: Η Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο των αλλαγών που αποτυπώνουν λαούς και πολιτισμούς έφτιαξε δική της κουζίνα. Είναι μια πόλη που βασίζεται σε επιρροές από διάφορα μέρη του κόσμου, με ανθρώπους από τον Πόντο, από τη Μικρά Ασία κλπ και δημιούργησαν μία κουζίνα που βασίζεται όχι στα ακριβά υλικά αλλά στη βαθιά γεύση. Είναι μια ξεχωριστή θεσσαλονικιώτικη κουζίνα.

Η επιρροή της Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα και τον κόσμο

Βαγγέλης Λιάκος,Co-founder & Art Director Beetroot

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, o Βαγγέλης Λιάκος, co-founder & art director της Beetroot Design Group αναφέρθηκε στην επιρροή της Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Ανάγκη μας ήταν όταν ξεκινήσαμε ως Beetroot η δημιουργία μιας νέας κουλτούρας. Προσπαθούσαμε να φέρουμε κι άλλες ειδικότητες στη ομάδα μας και να δημιουργούμε νέα μικρά γκρουπ σε μια λογική καινοτομίας, πειραματισμού. Οι Βeetroot είμαστε τρεις κολλητοί φίλοι από το σχολείο. Δεν ξέραμε ποτέ τι θα πει κάτι άλλο. Βρισκόμασταν στη Θεσσαλονίκη, τη νύμφη του βορρά και είχαμε μία μεγάλη ανάγκη να ανακαλύψουμε νέα πράγματα. Συγκεκριμένα να ανακαλύψουμε μία νέα κουλτούρα. Ο κόσμος δεν είναι πια τόσο διαφορετικός από όσο ήταν κάποτε,. Γιατί δεν υπάρχει πια το σύνορο. Υπάρχει όμως η τοπικότητα και αυτό είναι που ψάχνει ο επισκέπτης στα ταξίδια του.

Γιατί η Θεσσαλονίκη εμπνέει τη δημιουργικότητα

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, o Tάσος Γεωργαντζής εξηγεί γιατί «Η Θεσσαλονίκη εμπνέει τη δημιουργικότητα».

O συνιδρυτής του αρχιτεκτονικού γραφείου Urban Soul Project, μιλώντας στο συνέδριο του Τravel.gr στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η Θεσσαλονίκη είναι μια relevant, μία σημαντική πόλη, για 2.300 χρόνια. Μία μεγάλη πόλη που τη βυζαντινή εποχή ήταν «συμβασιλεύουσα» μαζί με τη Κωνσταντινούπολη. Την οθωμανική εποχή είχε 3 ιερές μέρες. Παρασκευή για μουσουλμάνους, Σάββατο για Εβραίους και Κυριακή για χριστιανούς.

Αναφερόμενος στο στάτους της Θεσσαλονίκης ως «2η πόλη» ανέφερε ότι θεωρεί πως αυτό είναι «το κόμπλεξ που βοηθά τους Θεσσαλονικιούς να πάνε μπροστά. Να είναι overachievers».

Η εικόνα της σύγχρονης Θεσσαλονίκης

Βασίλης Γάκης, Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης
Έλενα Μπινιάρη, Γενική Διευθύντρια Hyatt Regency Thessaloniki
Ανδρέας Μανδρίνος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης
Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, CEO Tor Hotel Group

Moderator: Γεωργία Δώδου, Hospitality Strategic Marketing & Communications Curator

«Έχουμε την άποψη ότι ο Δήμος είναι συλλογικός πολιτικός φορέας, πρέπει να συνεργεί με τους φορείς, να συγκεντρώνει δυνάμεις στη λογική της κατάρτισης ενός νέου στρατηγικού σχεδιασμού. Έγιναν βήματα αλλά χρειαζόμαστε νέο σχέδιο με βάση μια λογική επιστημονική, την οποία πρέπει να υπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο οι δημοτικές αρχές. Η διπλωματία των πόλεων και η συμβολή στη βελτίωση στην έννοια της ταυτότητας της πόλης είναι στοιχεία που συνθέτουν τα καθήκοντα της δημοτικής αρχής. Βιώνουμε στο σύγχρονο marketing το πέρασμα σε μια πελατοκεντρική περίοδο, πρέπει να ακούμε τον πελάτη, τον επισκέπτη εν προκειμένω, να αφουγκραζόμαστε τα θέλω του. Ένα στοιχείο της πόλης είναι ο πολιτισμός και πως συνδυάζουμε τη σύγχρονη δράση με το παρελθόν. Πολλοί δεν ξέρουν πως η πόλη μας είναι γαστρονομικός προορισμός UNESCO. Πρέπει να αναδείξουμε τα στοιχεία της πόλης λοιπόν. Απαιτείται υπομονή και δουλειά γιατί το branding δεν είναι εύκολη διαδικασία», δήλωσε ο Βασίλης Γάκης, Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης στο πάνελ με θέμα «Η εικόνα της σύγχρονης Θεσσαλονίκης», στο πλαίσιο του στο πάνελ του συνεδρίου του Travel.gr.

Στις προοπτικές του τουρισμού της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε η γενική διευθύντρια του Hyatt Regency Thessaloniki, Έλενα Μπινιάρη. «Η κομβική πρόκληση είναι πως -σαν πόλη- θα προσφέρουμε θετική εμπειρία στον επισκέπτη. Υποδομές, συγκοινωνίες, καθαριότητα, συγκοινωνία όλα είναι στο προσκήνιο και απαραίτητα» τόνισε. Πρόσθεσε βέβαια πως σημασία έχει το προφίλ του επισκέπτη που αναζητείτε. «Μετά την πανδημία παρατηρούμε νέους τύπους τουρισμού, όπως ο τουρισμός για εργασία εξ αποστάσεως ή ο τουρισμός ευεξίας. Η μεγάλη πρόκληση είναι να καταρτίσουμε ένα στρατηγικό πλάνο δράσης» και συνέχισε «Μιάμιση ώρα από εδώ βρίσκει κανείς φυσιολατρικούς προορισμούς, προορισμούς άθλησης, αλλά και εκπληκτικούς αρχαιολογικούς τόπους όπως η Βεργίνα και οι Αιγές. Αυτά πρέπει να τα αξιοποιήσουμε».

Ο κ. Ανδρέας Μανδρίνος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, ερωτώμενος σχετικά τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό δήλωσε: «Στόχος μας είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα έχει κατεύθυνση τη βιώσιμη ανάπτυξη. Όλο αυτό που προσπαθούμε τόσα χρόνια δεν είναι να ασχοληθούμε με το μάρκετινγκ. Τα πιο χρήσιμα που μπορώ να κάνω εγώ αύριο, από τη θέση μου, είναι να τυπώσω τη μετάφραση του κυρίου Ανδρεάδη και να και το μοιράσω σε όλους ή να ζητήσω από τον δήμαρχο να κάνουμε κάθε μήνα μία συνάντηση με τον κ. Ανδρεάδη.

«Εμείς έχουμε φωνάξει πολλές φορές στο παρελθόν και ειδικά τους τελευταίους μήνες. Δεν θεωρώ ότι έχει νόημα να φωνάξουμε άλλο. Αλλά πρέπει να καταλάβουμε πως πλέον η Θεσσαλονίκη χάνει διαρκώς τουρισμό από άλλες πόλεις που δεν θα μπορούσε να το φανταστεί κανείς. Αλλά δεν πηγαίναμε επαγγελματικά. Όταν ο άλλοι έτρεχαν με το αυτοκίνητο εμείς τρέχαμε με το πατίνι».

Ο κ. Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, CEO της Τοr Hotel Group, μίλησε για την τουριστική εικόνα της πόλης στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά «Ζούμε σε μία πανέμορφη πόλη με μία θέση στρατηγικής σημασίας από γεωγραφικής άποψης, με ένα σύγχρονο αεροδρόμιο. Είμαστε οδικά συνδεδεμένοι με τα Βαλκάνια και την Τουρκία, έχουμε τη Βεργίνα, έχουμε το Άγιο Όρος, έχουμε τη Νάουσα, τη Δράμα με τα κρασιά. Έχουμε πάρα πολλά πράγματα που δεν τα έχουμε συνδυάσει σωστά. Άλλωστε ο σύγχρονος επισκέπτης ταξιδεύει για να κερδίσει εμπειρίες. Και αυτό είναι που πιστεύω ότι δεν έχουμε ακόμα καταφέρει. Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης όλη η προβολή πρέπει να γίνεται με τρόπο σύγχρονο. Αυτή τη στιγμή ο τουρισμός μας είναι 50% εγχώριος, 10% Βαλκάνια, μετά έχουμε κόσμο από το Ισραήλ, αλλά μόλις το 4% είναι από τους παραδοσιακούς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Πράγμα που σημαίνει ότι η πόλη δεν έχει αναγνωρισιμότητα. Γιατί όποιος έρχεται εδώ εντυπωσιάζεται».

 

Θεσσαλονίκη: Επενδύσεις και ευκαιρίες στον τουρισμό

Σταύρος Παπασταύρου, Υπουργός Επικρατείας
Αλέξανδρος Εξάρχου, Αντιπρόεδρος ΔΣ & Διευθύνων Σύμβουλος Intrakat
Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης Fraport Greece
Θάνος Βλαχόπουλος, Γενικός Διευθυντής, επικεφαλής Εταιρικής Τραπεζικής & Προϊόντων, Όμιλος Τράπεζας Πειραιώς

Moderator: Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Δ/ντης ΙΝΣΕΤΕ,
Γιώργος Ευγενίδης, Δημοσιογράφος

Για το πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης η οποία ολοένα και αναπτύσσεται μέσω των υποδομών και κατά συνέπεια στον τουριστικό τομέα, μίλησε ο υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου μιλώντας στο συνέδριο «Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη» που διοργανώνει το Travel.gr και το Πρώτο Θέμα σε συζήτηση με τους κ.κ. Αλέξανδρο Εξάρχου, Αντιπρόεδρο ΔΣ & Διευθύνων Σύμβουλος Intrakat, Νικόλαο Κουρέτα, Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Γιώργο Βήλο, Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece και τον Θάνο Βλαχόπουλο, Γενικό Διευθυντή, επικεφαλής Εταιρικής Τραπεζικής & Προϊόντων του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς.

Ο κ. Παπασταύρου σημείωσε πως η Θεσσαλονίκη έχει μία απαράμιλλη φυσική ομορφιά και πως τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε μία όχι ισοδύναμη ανάπτυξη με την Αθήνα. «Αυτό αλλάζει γιατί είναι κεντρική πολιτική της κυβέρνησης, η ανάδειξη του ρόλου της Θεσσαλονίκης, γιατί οι γεωπολιτικές εξελίξεις οδηγούν την πόλη να έχει πιο κεντρικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή», είπε ο υπουργός Επικρατείας.

Ο κ. Κουρέτας ξεκαθάρισε ότι «μπορεί να μην το πιστεύετε, αλλά το μετρό θα τελειώσει. Αρχικά από τους 13 σταθμούς οι 11 είναι έτοιμοι. Μένει ο σταθμός Βενιζέλου, όπου οι αρχαιολογικές μελέτες ολοκληρώνονται τον Μάρτιο. Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 33 συρμούς χωρίς οδηγό, με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, μάλιστα θα είναι το 8ο μετρό σε όλη την Ευρώπη με τις συγκεκριμένες υποδομές».

Παράλληλα αποκάλυψε ότι μέσα στον επόμενο 1 με 1,5 μήνα θα γίνει η παρουσίαση μίας μεγάλης συγκοινωνιακής μελέτης που διήρκεσε 2,5 χρόνια και αυτή αφορά στο πώς μπορούν να συνδεθούν όλα τα μέσα μεταφοράς.

Ο κ. Βλαχόπουλος ξεκαθάρισε πως μετά από χρόνια δυσκολιών οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο και απαλλαγμένες από το βάρος των κόκκινων δανείων και με υψηλή ρευστότητα, μπορούν να βοηθήσουν. Ο κλάδος του τουρισμού, είπε ο κ. Βλαχόπουλος έδειξε τεράστια αντοχή. «Δεν βοηθά απλώς το ΑΕΠ αλλά είναι χρήματα που έρχονται απ έξω. Οι προοπτικές είναι τεράστιες», είπε και συμπλήρωσε πως οι τράπεζες μπορούν, θέλουν και επιβάλλεται να έχουν ρόλο στον τουρισμό και να χρηματοδοτήσουν το οικοσύστημα για τον τουρισμό.

«Έχουμε δύο δισ. επενδυτικά έργα μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης στη Θεσσαλονίκη», είπε και συμπλήρωσε πως είναι πολύ σημαντικό το οικοσύστημα του τουρισμού φέρνοντας ένα παράδειγμα με έναν τουρίστα να βγαίνει από μία μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα και να συναντά σκουπίδια, ή να μην βρίσκει νοσοκομείο. «Οι τράπεζες επιβάλλεται να βοηθήσουν όχι μόνο τον τουρισμό, αλλά όλο το οικοσύστημα για τον τουρισμό», ξεκαθάρισε.

«Το 2017 πιστέψαμε στο τουριστικό μέλλον της χώρας και ξεκινήσαμε να υλοποιούμε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Στη Θεσσαλονίκη επενδύσαμε 100 εκατομμύρια ευρώ, φτιάξαμε μια πύλη εισόδου αντάξια της πόλης και της ευρύτερης Μακεδονίας. Έχουμε πάρει τρία βραβεία, το τελευταίο για το πιο καθαρό αεροδρόμιο της Ευρώπης. Ξεπεράσαμε τα 3 εκατομμύρια επισκέπτες το 2023 με τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας να αυξήσουμε την κίνηση κατά 22% σε ένα δύσκολο διεθνές περιβάλλον, εν μέσω πανδημίας του COVID-19 και των επιπτώσεων του πολέμου στην Ουκρανία. Φτιάξαμε γέφυρες με νέους προορισμούς όπως η Αλβανία και η Νορβηγία και οι προοπτικές για τον τουρισμό γίνονται διαρκώς καλύτερες χάρη και σε εμάς», δήλωσε ο Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης Fraport Greece στο πάνελ με θέμα «Θεσσαλονίκη: Επενδύσεις και ευκαιρίες στον τουρισμό». Ο κ. Βήλος συμπλήρωσε: «Αν δεν υπάρχει ύπαρξη συνεργειών δεν θα έχουμε μέλλον στον τουρισμό. Αντιμετωπίσαμε αυτό το πρόβλημα με τους 14 προορισμούς που αναλάβαμε. Πρέπει όλοι να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι, να βάλουμε κοινούς στόχους και να προχωρήσουμε, με τους τοπικούς φορείς και την κοινωνία. Καθόμαστε στο ίδιο τραπέζι και με τις αεροπορικές εταιρίες, δίνουμε το αίσθημα ασφάλειας που χρειάζεται. Κάναμε και συμπράξεις σε Χανιά και Καβάλα ήδη από το 2019 σε συνεργασία με τοπικές αρχές και τράπεζες και καταρτίσαμε ένα κοινό πλάνο marketing που βοηθάει στην προβολή τους. Διαπιστώσαμε ότι στη Θεσσαλονίκη υπήρξαν αδυναμίες ως προς τη σύμπνοια όμως είμαστε πολύ αισιόδοξοι πλέον».

Αλέξανδρος Εξάρχου: Απαραίτητη η σύνδεση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης με το μετρό-Αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο για τη χρηματοδότηση των μεγάλων έργων

Στη σημασία των έργων υποδομής στον τουρισμό -με αφορμή το Μετρό της Θεσσαλονίκης- όπως και στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου χρηματοδότησης για τις εταιρίες που κατασκευάζουν τέτοια έργα αναφέρθηκε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, μιλώντας στο συνέδριο του Travel.gr στη Θεσαλονίκη.

«Μία πόλη χρειάζεται σύνδεση του κέντρου της με το αεροδρόμιο. Το 2024 αναμένεται η ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής του μετρό, το 2025 θα ολοκληρωθεί η σύνδεση με Καλαμαριά. Αλλά η σύνδεση με το αεροδρόμιο είναι απαραίτητη. Όπως και γενικότερα η βελτίωση των υποδομών της Θεσσαλονίκης στις συγκοινωνίες», είπε και συνέχισε: «Για να εξασφαλιστεί η ταχύτητα χρειάζεται να αλλάξει και ο τρόπος που εκτελούνται τα έργα. Με τον υφιστάμενο νομοθετικό σχεδιασμό οι τράπεζες δεν μπορούν να δώσουν εγγυητικές επιστολές στις εταιρείες που πραγματοποιούν τα έργα. Χρειάζεται αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου» είπε ο κ. Εξάρχου τονίζοντας πως «η απαράδεκτη καθυστέρηση» 30 χρόνων κατασκευής για το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει να κάνει και με αυτό.

Δείτε εδώ το site του συνεδρίου του Travel.gr.

Διαβάστε ακόμα:

«Greece Talks – Προορισμός: Θεσσαλονίκη» Στις 14 Μαρτίου το μεγάλο Συνέδριο του Travel.gr

«Η θέση της Θεσσαλονίκης στο μέλλον της Ελλάδας» -Oι ομιλητές στο πρώτο πάνελ του μεγάλου συνεδρίου του Travel.gr

Όλγα Κεφαλογιάννη, Μαργαρίτης Σχοινάς και Σταύρος Ανδρεάδης στο μεγάλο συνέδριο του Travel.gr στη Θεσσαλονίκη