Σημαντικά αυξημένος ήταν ο αριθμός των εμπορικών επισκεπτών στις φετινές διοργανώσεις της Philoxenia και της Hotelia που πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη.

8

Ειδικότερα, στη Philoxenia το 45% των επισκεπτών ήταν εμπορικοί επισκέπτες, γεγονός που συνέβαλε στην πραγματοποίηση στοχευμένων συναντήσεων. Οι εκθέτες δήλωσαν ικανοποιημένοι με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των «ραντεβού» τόσο με hosted buyers από 27 χώρες όσο και με εμπορικούς επισκέπτες από την Ελλάδα και 19 χώρες.

Στην έκθεση, εκπροσωπήθηκαν όλοι οι προορισμοί της χώρας, ενώ έδωσαν το «παρών» όλοι οι μεγάλοι θεσμικοί φορείς του τουρισμού. Από το βήμα της έγιναν οι πρώτες παρουσιάσεις σημαντικών πρότζεκτ, όπως αυτά της Αγοράς Μοδιάνο και του Όλυμπος Νάουσα στη Θεσσαλονίκη και της Alexandrou Chora στο Οφρύνιο της Καβάλας. Ενδιαφέρον συγκέντρωσε και το συνέδριο της Philoxenia με θέμα «Τουρισμός Εμπειρίας: Αναζητώντας την Αυθεντικότητα», στο οποίο αναδείχθηκαν οι νέες τουριστικές τάσεις ανά τον κόσμο σε αυτό το πεδίο και παρουσιάστηκαν τρόποι για το πώς θα μπορούσε η χώρα μας να αξιοποιήσει το αυξανόμενο ρεύμα για τον τουρισμό εμπειρίας.

Εξάλλου, σημαντική ήταν η δυναμική και της Έκθεσης Ξενοδοχειακού Εξοπλισμού Hotelia, η οποία αναπτύχθηκε φέτος σε πέντε τομείς: τον εξοπλισμό ξενοδοχείων στο περίπτερο 8 (επίπλωση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, στρώματα και λευκά είδη, υφάσματα, κουρτίνες, χαλιά, φωτισμός), τον εξοπλισμό κουζίνας και τα μηχανήματα καθαρισμού στο περίπτερο 9, την κατασκευή και ανακαίνιση (δομικά υλικά, δάπεδα, πόρτες, κουφώματα, είδη υγιεινής, πισίνες, ψύξη, θέρμανση) και την digital technology-συστήματα ασφαλείας στο περίπτερο 10 και τέλος την ενότητα coffee & drinks στο περίπτερο 12. 

Το ιδιαίτερο στοιχείο στη φετινή Hotelia ήταν πως οι συναντήσεις των εμπορικών επισκεπτών ήταν στοχευμένες και αποτελεσματικές, αφού αποτέλεσαν την αφορμή για τη σύναψη συνεργασιών και συμφωνιών. 

Παράλληλα, οι θεματικές ενότητες της Hotelia All About Gastronomy και All About Café γέμισαν με γεύσεις και αρώματα το εκθεσιακό κέντρο, με τη συμμετοχή στις εκδηλώσεις και στα σεμινάρια της έκθεσης να είναι μεγάλη. Το ελληνικό πρωινό έστρωσε… τραπέζι στο All About Gastronomy στο περίπτερο 9, όπου παρουσιάστηκαν όλες οι τάσεις και οι νέες εφαρμογές στον κλάδο της γαστρονομίας, που ενισχύθηκαν και εδραιώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ στο All About Café πραγματοποιήθηκε ο Latte Art ThrowDown Competition και καταξιωμένοι baristas και roasters εντυπωσίασαν με τις τεχνικές και τις δεξιότητές τους στην παρασκευή του καφέ και μοιράστηκαν τα μυστικά τους με το κοινό.

Οι εκθέτες των Philoxenia και Hotelia ανήλθαν συνολικά σε 235 και προήλθαν από 12 χώρες και ειδικότερα από Ελλάδα, Πολωνία, Κύπρο, Αρμενία, Πορτογαλία, Βιετνάμ, Ινδία, Αζερμπαϊτζάν, Λουξεμβούργο, Ιορδανία, Ιράκ και Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ η εγχώρια τουριστική βιομηχανία ήταν επίσης παρούσα. Στους εκθέτες περιλαμβάνονταν το υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ (που είχε υπό την αιγίδα του τις δύο εκθέσεις), τουριστικές start-ups μέσω του Επιταχυντή του ΞΕΕ Capsule T, ξενοδοχεία, επιχειρήσεις δόμησης, τεχνολογίας, επίπλων, κατασκευών, εξοπλισμού και ανακαίνισης, που απευθύνονται στον κλάδο του τουρισμού, οι σημαντικότεροι θεσμικοί φορείς ΞΕΕ, ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ, ΠΟΞ (υπό την αιγίδα των οποίων βρέθηκε η έκθεση) και τουριστικοί προορισμοί της χώρας (δήμοι και Περιφέρειες).

Στο πλαίσιο της Philoxenia πραγματοποιήθηκαν πάνω από 2.500 προγραμματισμένα ραντεβού προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών (hosted buyers) από 27 χώρες, με εκθέτες, ενώ οι δύο εκθέσεις υποδέχθηκαν και επισκέψεις ομαδικών αποστολών εμπορικών επισκεπτών.