Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας ερευνών αγοράς Mintel, οι Γερμανοί διστάζουν ακόμα να κάνουν κρατήσεις παραθαλάσσιων διακοπών για το φετινό καλοκαίρι λόγω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας σχετικά με την εξέλιξη της πανδημίας τους επόμενους μήνες.

5

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη διαδικτυακά μεταξύ 6-21 Δεκεμβρίου 2021, μόνο το 10% των Γερμανών φαίνεται να έχει προβεί μέχρι στιγμής σε κρατήσεις διακοπών για το 2022. Παράλληλα, ένα σχετικά υψηλό 41% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν επιθυμεί να προγραμματίσει διακοπές κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Ένα επιπλέον 29% εξακολουθεί να μην είναι σίγουρο για ποια περίοδο του 2022 επιθυμεί να κάνει κράτηση, σύμφωνα πάντα με την έρευνα.

Ανησυχία για τα αυξανόμενα κρούσματα

Ένας ξεκάθαρος λόγος για αυτήν την έλλειψη εμπιστοσύνης όσον αφορά τις κρατήσεις διακοπών είναι ο αυξανόμενος φόβος μόλυνσης από τον κορονοϊό, ιδιαίτερα μετά την εμφάνιση της μετάλλαξης Όμικρον, σύμφωνα με την έρευνα. Σύμφωνα με τη Mintel, το Νοέμβριο, το 37% των Γερμανών καταναλωτών ανησυχούσε για τον κίνδυνο μόλυνσης. Τον Δεκέμβριο, ωστόσο, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες στο 42%. Συγκριτικά, μόνο το 27% ανησυχούσε για τους κινδύνους μόλυνσης το περασμένο φθινόπωρο.

Οικονομικές ανησυχίες

Αυτές οι αυξανόμενες ανησυχίες έχουν επίσης αντίκτυπο στη γενική συμπεριφορά των καταναλωτών. Η έρευνα της Mintel διαπίστωσε ότι το 38% των καταναλωτών προσπαθούν να περνούν λιγότερο χρόνο στα καταστήματα για να μειώσουν την προσωπική επαφή με άλλους ανθρώπους. Ως αποτέλεσμα, πάνω από το ένα τρίτο (35%) των ερωτηθέντων πραγματοποιούν περισσότερες αγορές μέσω διαδικτύου.

Την ίδια στιγμή, όλο και περισσότεροι Γερμανοί εκφράζουν ανησυχίες για την γενικότερη οικονομική τους κατάσταση. Στην έρευνα, το 29% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει μειώσει τις μη απαραίτητες δαπάνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Ένας στους πέντε ερωτηθέντες (20%) δήλωσε ότι η οικονομική του κατάσταση έχει επιδεινωθεί κάπως λόγω της συνεχιζόμενης κατάστασης. Στην αντιπροσωπευτική έρευνα της Mintel συμμετείχαν περισσότεροι από 1.000 καταναλωτές ηλικίας 16 ετών και άνω στη Γερμανία.