Στρατηγικές επαφές με κορυφαίους παράγοντες της τουριστικής αγοράς της Μέσης Ανατολής πραγματοποιούν στο Ντουμπάι ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, και η Πρόεδρος του οργανισμού, Άντζελα Γκερέκου, στο πλαίσιο της συμμετοχής του ΕΟΤ στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Arabian Travel Market τη μεγαλύτερη του είδους της στη Μέση Ανατολή.
Με θέμα «Global Travel: «Developing Tomorrow’s Tourism Through Enhanced Connectivity» και στόχο την ενίσχυση της παγκόσμιας συνεργασίας στον τουρισμό, η φετινή διοργάνωση φιλοξενεί περισσότερους από 2.600 εκθέτες από 161 χώρες, ενώ αναμένεται να ξεπεράσει τις 47.000 συμμετοχές από επαγγελματίες του κλάδου. Ιδιαίτερα έντονη είναι η παρουσία της Ασίας και της Ινδίας, σημειώνοντας αύξηση συμμετοχών από την περσινή διοργάνωση κατά 27% και 41% αντίστοιχα.
Στο ελληνικό περίπτερο συνεκθέτες είναι τουριστικές επιχειρήσεις, αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, εταιρίες κρουαζιέρας, start ups και Περιφέρειες της χώρας που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη γεωγραφική ζώνη.
Οι συζητήσεις με αεροπορικές εταιρείες
Κατά τις επαφές της αντιπροσωπείας του ΕΟΤ, επιβεβαιώθηκε η αυξανόμενη δυναμική της Ελλάδας στη Μέση Ανατολή για τη φετινή τουριστική περίοδο. Ειδικότερα, με την Qatar Airways συζητήθηκε η αύξηση των αεροπορικών θέσεων από Αυστραλία προς Αθήνα κατά 15%, με προοπτική περαιτέρω ενίσχυσης το 2025, η επέκταση πτήσεων προς ελληνικούς προορισμούς και η πιθανή επανεκκίνηση της γραμμής προς Θεσσαλονίκη. Επίσης, η Air Arabia ενισχύει τη σύνδεση Σάρζα-Αθήνα, προσθέτοντας νέες συχνότητες, προσφέροντας πλέον καθημερινή σύνδεση και εξετάζει επέκταση σε άλλους προορισμούς με τη στήριξη του ΕΟΤ μέσω κοινών δράσεων marketing και δημοσιότητας. Επιπλέον, η Flydubai διατηρεί συνδέσεις με Μύκονο, Σαντορίνη και Κέρκυρα και εξετάζει την επέκταση των πτήσεων πέρα από την καλοκαιρινή περίοδο, καθώς και την προσθήκη νέων προορισμών στην Ελλάδα για το 2026.
Εξάλλου, ο κ. Φιορεντίνος συναντήθηκε με εκπροσώπους της αεροπορικής εταιρείας Emirates, στο πλαίσιο της υφιστάμενης συνεργασίας που διέπεται από Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών. Στη διάρκεια της συνάντησης, συμφωνήθηκε ένα στοχευμένο πλέγμα δράσεων προβολής που αποσκοπεί στην ενίσχυση του year round δρομολογίου της εταιρείας προς την Αμερική, στις αγορές της Ιαπωνίας και της Κίνας (Shenzhen), οι οποίες παρουσιάζουν έντονη δυναμική, καθώς και στην Αυστραλία, για την οποία η συνδεσιμότητα με την Ελλάδα ενισχύεται σημαντικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο, ανταποκρινόμενη στη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.

Οι δράσεις αυτές επιβεβαιώνουν τη διαρκώς ενισχυόμενη θέση της Ελλάδας ως δημοφιλή προορισμό στην αγορά της Μέσης Ανατολής, με τον ΕΟΤ να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των τουριστικών ροών μέσω στοχευμένων συνεργειών και ενεργειών προβολής.
Εξάλλου, σημαντικές συναντήσεις με επαγγελματίες του τουρισμού από τη Μέση Ανατολή πραγματοποιούν και τα ελληνικά τουριστικά γραφεία με όχημα τη συμμετοχή της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (FedHATTA) και του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων στη διεθνή έκθεση τουρισμού του Ντουμπάι, Arabian Travel Market.
Οι ελληνικοί προορισμοί που έχουν αυξημένο ταξιδιωτικό ενδιαφέρον για τους Άραβες
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία το ταξιδιωτικό ρεύμα από τον Αραβικό κόσμο προς την Ελλάδα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για τον ελληνικό τουρισμό και εξελίσσεται ανοδικά, προσελκύοντας επισκέπτες που πραγματοποιούν υψηλές δαπάνες. Οι ταξιδιώτες αυτοί επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον για αποδράσεις στις Κυκλάδες και την Αθήνα, ενώ, για τη συγκεκριμένη αγορά, η Κέρκυρα, η Χαλκιδική και η Θεσσαλονίκη αποτελούν ανερχόμενους προορισμούς που ταιριάζουν στο προφίλ αυτών των ταξιδιωτών, καθώς ανταποκρίνονται στον τρόπο ζωής, τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες και τον τρόπο διασκέδασης που επιλέγουν.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε σχετικά: «Για μία ακόμη φορά συμμετέχουμε σε μια παγκόσμιου επιπέδου έκθεση με μεγάλο ενδιαφέρον για τον εισερχόμενο αλλά και εξερχόμενο τουρισμό της χώρας μας. Η Αραβική αγορά, εισφέροντας στον Ελληνικό τουρισμό μια κατηγορία πελατών με ποιοτικά χαρακτηριστικά, αποδεικνύει όλο και περισσότερο την υψηλή ελκυστικότητα των Ελληνικών προορισμών. Στόχος της Ομοσπονδίας είναι να εισάγει στην αγορά αυτή επιλογές προορισμών και να εντείνει τη ζήτηση για αυτούς μέσα από τη στοχευμένη προσέγγιση των επαγγελματιών του τουρισμού, αναπτύσσοντας περαιτέρω αυτό που έχει προοδευτικά κτιστεί τα τελευταία χρόνια». Στο πλαίσιο αυτό, όπως υπογραμμίζει ο κ. Τσιλίδης, «η Ομοσπονδία συνεχίζει να προωθεί στην Αραβική αγορά Ελληνικούς προορισμούς που είναι ήδη δημοφιλείς σε αυτήν, όμως στόχος είναι επίσης να ενισχυθεί το ταξιδιωτικό ενδιαφέρον των Αράβων για το Νότιο Αιγαίο και την Κρήτη».
Διαβάστε ακόμα:
Εντατική προβολή της Σαντορίνης σε αγορές-στόχους του ελληνικού τουρισμού
Αύξηση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στο πρώτο τρίμηνο του έτους