Εγκύκλιος για τον καλύτερο προγραμματισμό και την αποτελεσματική συνεργασία Κεντρικής Υπηρεσίας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και Υπηρεσιών Εξωτερικού στην οργάνωση και υλοποίηση ταξιδίων εξοικείωσης, εκδόθηκε από τον ΕΟΤ.  

17

Όπως αναφέρεται σχετικά ο προγραμματισμός και η υποβολή προτάσεων για ταξίδια εξοικείωσης θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με την εκάστοτε στρατηγική μάρκετινγκ του Υπουργείου Τουρισμού για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς και με την στρατηγική προώθησης και προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, σε συνδυασμό με τις ειδικότερες συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική και στη διεθνή τουριστική αγορά.

Οι Υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού, προκειμένου να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι στην Ελλάδα θα πρέπει να υποβάλλουν αίτημα στην Κεντρική Υπηρεσία τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν από την ημερομηνία τέλεσης του ταξιδιού. Το διάστημα αυτό είναι απαραίτητο για την εύρεση εύλογων τιμών για τις ζητούμενες υπηρεσίες, για την καλή οργάνωση και άρα επιτυχία του ταξιδιού, καθώς και για την αγαστή συνεργασία μας με την ανάδοχο εταιρεία.  Παράλληλα, συστήνεται να αποφεύγονται τα ταξίδια εξοικείωσης κατά τη διάρκεια περιόδων τουριστικής αιχμής, όπως είναι η περίοδος από τα μέσα Ιουλίου έως τα τέλη Αυγούστου. Εξαίρεση αποτελούν τα ταξίδια που πρέπει πραγματοποιηθούν λόγω έκτακτων συνθηκών ή στο πλαίσιο ενός πλάνου διαχείρισης κρίσης, καθώς και τα ταξίδια που η θεματολογία τους περιλαμβάνει ειδικά έθιμα, γεγονότα και εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε περιόδους τουριστικής αιχμής.

Οι άξονες προβολής του ελληνικού τουρισμού

Σημειώνεται ότι το βασικό πλαίσιο προώθησης και προβολής με βάση το Σχέδιο Μάρκετινγκ Ελληνικού Τουρισμού ετών 2023-2024 του Υπουργείου Τουρισμού, και τη «Στρατηγική Προώθησης και Προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, 2023-2024 κινείται στους παρακάτω άξονες:

– Προώθηση της χώρας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και έμφαση στις εμπειρίες και τα τουριστικά προϊόντα της χώρας κατά τη διάρκεια της χειμερινής και ανοιξιάτικης περιόδου, προκειμένου να επιτευχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

-Ισόρροπη γεωγραφικά προώθηση και προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος με ζητούμενο τη γεωγραφική διασπορά των επισκεπτών.

– Προώθηση λιγότερο γνωστών νησιωτικών και ηπειρωτικών προορισμών και των City Break προορισμών – Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο κλπ.

– Στοχευμένη προβολή περιοχών της χώρας σε ευαίσθητες περιόδους κατά τις οποίες η τουριστική τους εικόνα επηρεάζεται από ειδικές συνθήκες (φυσικές καταστροφές κλπ.).

– Ενίσχυση της ζήτησης στα κλασικά κοινά στόχους, καθώς και έμφαση σε επιμέρους ειδικά κοινά, όπως οι digital nomads, τα ΑμεΑ, η ομογένεια, η ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα κλπ. με εστίαση στο inclusive travel, τον προσβάσιμο τουρισμό για όλους.

– Έμφαση δίδεται στην βιωσιμότητα και την προώθηση του πράσινου τουρισμού και των «green» experiences.

-Εστίαση στο κλασικό τρίπτυχο ήλιος-θάλασσα-αρχαιότητες, αλλά και στην πολυθεματική εμπειρία και τις ειδικές μορφές τουρισμού με προτεραιότητα την προβολή του πολιτιστικού τουρισμού, του τουρισμού υπαίθρου, αναψυχής και πολυτέλειας, οικογενειακών διακοπών, αλλά και συμπληρωματικών εμπειριών όπως η γαστρονομία και η υγεία και ευεξία.

– Γνωριμία με την πληθώρα πολιτιστικών και αθλητικών γεγονότων που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του έτους.

-Έμφαση δίδεται στη συνολική εμπειρία του ελληνικού τρόπου ζωής ως ένα μοντέρνο lifestyle με αναφορές στη μακρόχρονη ιστορία του ελληνικού πολιτισμού.

-Προώθηση της διαδικτυακής πύλης www.visitgreece.gr, που αποτελεί το βασικότερο ψηφιακό μέσο του Ελληνικού Τουρισμού, καθώς και προβολή και των ταξιδίων εξοικείωσης μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα του ΕΟΤ.

– Αξιοποίηση ευκαιριών για προσέλκυση κινηματογραφικών ή τηλεοπτικών παραγωγών στην χώρα με παροχή διευκολύνσεων σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας αλλά και με τις κατά τόπους Περιφέρειες.

Διαβάστε ακόμα:

To σχέδιο για την προώθηση και προβολή του ελληνικού τουρισμού στη διετία 2023-24