Ανοίγει ο δρόμος για την απεμπλοκή μεγάλου αριθμού Τεχνικών Φακέλων Υδατοδρομίων που παρέμεναν καθηλωμένοι λόγω καθυστερήσεων των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

17

Ενδεικτικά αναφέρονται οι Τεχνικοί Φάκελοι Υδατοδρομίων που η «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ως επικεφαλής ένωσης εταιρειών, έχει υπογράψει Σύμβαση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου υλοποιώντας την πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου να αδειοδοτηθούν Υδατοδρόμια στα εξής νησιά: Ρόδο, Κω, Χάλκη, Σύμη, Τήλο, Κάρπαθο, Καστελόριζο, Αγαθονήσι,  Κάσο, Νίσυρο, Αστυπάλαια, Μύκονο, Σαντορίνη, Κύθνο, Κέα, Άνδρο, Σίκινο, Σέριφο, Δονούσα, Ανάφη, Σύρο, Νάξο, Αμοργό, Λειψούς, Λέρο, Κάλυμνο.

Ειδικότερα, συνάντηση εργασίας για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων είχαν ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας, Αστικού Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων, Νίκος Ταγαράς και η εκπρόσωπος των Γερμανών επενδυτών και μέτοχος της Grecian Air Seaplanes και της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» που εξειδικεύεται στην μελέτη, κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων, Μαρία Τόκτωρ.  

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας λίγες ημέρες μετά την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία επιταχύνεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση των υδατοδρομίων.

Κατά τη συνάντηση η κ. Τόκτωρ ενημέρωσε τον Υφυπουργό ότι στρατηγικός στόχος του Ομίλου, “Grecian Air Seaplanes” & «Ελληνικά Υδατοδρόμια», παραμένει η συνεργασία με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και η συνεισφορά, μέσω των έμπειρων στελεχών του, στην επίλυση των προβλημάτων που καθυστερούν την έναρξη των πτήσεων υδροπλάνων στην Ελλάδα.

Ειδικά για το θέμα της επίσπευσης των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων υδατοδρομίων, ο Όμιλος έχει παρουσιάσει στοιχεία διεθνών μελετών που έχουν διενεργηθεί σε χώρες όπου τα υδροπλάνα λειτουργούν πολλές δεκαετίες και μάλιστα με σημαντικό αριθμό πτήσεων σε αυστηρά προστατευμένες περιβαλλοντικά περιοχές (λίμνες, εθνικά πάρκα, κ.λ.π.) αποδεικνύοντας ότι τα Υδροπλάνα είναι από τα πιο φιλικά μεταφορικά μέσα για το φυσικό περιβάλλον καθώς τα μετρήσιμα ποσοστά περιβαλλοντικών οχλήσεών τους είναι από τα πλέον χαμηλά στη βιομηχανία των συγκοινωνιών.

Επίσης, τα στελέχη της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» που συμμετείχαν στην ομάδα εργασίας που  λειτούργησαν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, κατά την χρονική περίοδο 2004-2008 συγκέντρωσαν τα στατιστικά στοιχεία των 15.000 πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν σε νησιά του Ιονίου, συμπεριλαμβανομένων των Παξών και της λίμνης Ιωαννίνων (που είναι περιοχές Natura 2000),  βάσει των οποίων αποδεικνύεται ότι δεν δημιουργήθηκε το παραμικρό πρόβλημα περιβαλλοντικής όχλησης.

Περαιτέρω, τα υδροπλάνα πρωτοστατούν στην επιχειρησιακή «επανάσταση» λειτουργίας αεροπορικών μέσων με ηλεκτρικούς κινητήρες. Το Δεκέμβριο του 2019 ολοκληρώθηκε επιτυχώς η πρώτη δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου εφοδιασμένου με ηλεκτρικό κινητήρα. Η πτήση πραγματοποιήθηκε στο Βανκούβερ του Καναδά. Ακολούθησαν αντίστοιχες πτήσεις από την Αυστραλιανή εταιρεία υδροπλάνων “Alt Air Sydney Seaplanes” η οποία έχει συνάψει συνεργασία με την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών κινητήρων αεροσκαφών, την MagniX, και πλέον στοχεύει στην απαιτούμενη ρυθμιστική έγκριση για να γίνει η πρώτη πλήρως ηλεκτρική εμπορική αεροπορική εταιρεία που θα προσφέρει στους επιβάτες της μια ασύγκριτα «πράσινη» και ήσυχη εμπειρία πτήσης, με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η “Grecian Air Seaplanes”, που στοχεύει να εφοδιάσει το σύνολο του στόλου των  υδροπλάνων της με τέτοιους κινητήρες.

 Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς αναφερόμενος στο θέμα δήλωσε:

«Στόχος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι η ώθηση της ανάπτυξης με σεβασμό στο Περιβάλλον. Με την περιβαλλοντική αδειοδότηση των υδατοδρομίων, αυτός ο διττός στόχος επιτυγχάνεται καθώς και το Περιβάλλον προφυλάσσεται και μια πολύ σημαντική επενδυτική και αναπτυξιακή πρωτοβουλία για όλη τη χώρα αποδεσμεύεται από χρονίζουσες καθυστερήσεις.

Έχουμε τη βούληση και στηρίζουμε έμπρακτα σημαντικές επενδύσεις με ισχυρό αναπτυξιακό πρόσημο που πηγαίνουν τη χώρα μπροστά και παρέχουν ποικίλα οφέλη στην εθνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες. Τέτοιες επενδύσεις είναι και τα δίκτυα των Υδατοδρομίων».

Από την πλευρά της η Μαρία Τόκτωρ, χαιρετίζοντας την υπογραφή της ΚΥΑ, επεσήμανε μεταξύ άλλων: 

«Η επιτάχυνση και η απλοποίηση των διαδικασιών περιβαλλοντικής αδειοδότησης είναι ύψιστης σημασίας για την ταχεία ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου δικτύου υδατοδρομίων, καθώς οι πτήσεις με υδροπλάνα θα συμβάλλουν καθοριστικά στην περαιτέρω αύξηση του τουριστικού κύματος προς τη χώρα μας, θα στηρίξουν αποφασιστικά το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους επισκέπτες της, και θα πυκνώσουν την επαφή της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα καλύπτοντας και τις ανάγκες μετακίνησης των μόνιμων κατοίκων σε δωδεκάμηνη βάση. Είναι προφανές ότι όλα αυτά θα δώσουν προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία εξασφαλίζοντας παράλληλα δεκάδες νέες θέσεις απασχόλησης».

Διαβάστε ακόμα:

ΕΟΤ: Στόχος ο δημιουργικός και αναζωογονητικός τουρισμός

Ισπανία: Ανοικτός τουρισμός πάση θυσία

Τι σημαίνει «βιώσιμος τουρισμός»: Tα σημεία-κλειδιά που πρέπει να γνωρίζει οποίος θέλει να αλλάξει τον τρόπο που ταξιδεύει