«Οι σχέσεις της Ελλάδας με το Ισραήλ είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, γεγονός που αντανακλάται και στον κλάδο του τουρισμού», τόνισε ο κ. Κικίλιας, επισημαίνοντας ότι μόνο τον μήνα Απρίλιο επισκέφθηκαν τη χώρα μας από το Ισραήλ περισσότεροι από 100.000 ταξιδιώτες, ενώ όπως ανακοινώθηκε, το αμέσως επόμενο διάστημα, αυξάνεται ο αριθμός των πτήσεων από το Ισραήλ προς την Αθήνα και τα Χανιά.  

7

«Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους», σημείωσε ο Υπουργός Τουρισμού, αναφερόμενος στο μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον που σημειώνεται τους τελευταίους μήνες με την προσέλκυση μεγάλων funds από το εξωτερικό στον τουριστικό κλάδο. Όπως είπε χαρακτηριστικά, πλέον όλες οι μεγάλες πολυεθνικές στον τουρισμό βρίσκονται στη χώρα μας, κατασκευάζοντας -ή ανασκευάζοντας- ξενοδοχεία και καταλύματα υψηλού επιπέδου, επενδύοντας μάλιστα και σε μη προβεβλημένους τουριστικούς προορισμούς.  

«Για παράδειγμα, η Brown επενδύει πλέον με 50 ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Και μάλιστα, όχι μόνο σε δημοφιλείς προορισμούς. Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στους Αγίους Θεοδώρους. Αντίστοιχη επένδυση είδαμε και στο κέντρο της Αθήνας -σε μία περιοχή μάλιστα που πολλοί θεωρούσαν υποβαθμισμένη- στην Εύβοια, το Λαύριο και το Λουτράκι με πολύ ωραία resorts και ξενοδοχεία. Οι επενδύσεις αυτές σημαίνουν νέες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες, ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα και του εμπορικού κόσμου, αλλά και περισσότερα έσοδα για τα κρατικά ταμεία από φόρους και εισφορές. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα πολύ υγιές κομμάτι της οικονομίας που συμβαδίζει με το αναπτυξιακό πρότυπο που επιθυμούμε για τη χώρα. Πρόκειται για επενδύσεις που “φωτίζουν” εναλλακτικούς προορισμούς και φέρνουν υπερπολλαπλάσια έσοδα για τη μέση ελληνική επιχείρηση και οικογένεια. Με χαρά, επίσης, βλέπω σήμερα ότι υπάρχουν και άλλοι επενδυτές από το Ισραήλ που προτίθενται, πολύ σύντομα, να ξεκινήσουν με τη σειρά τους επενδύσεις στη χώρα μας. Και αυτό μας γεμίζει αισιοδοξία για το μέλλον. Γιατί, ο τουρισμός -όπως συνηθίζω να λέω- είναι η λαϊκή οικονομία της χώρας», ανέφερε ο Υπουργός Τουρισμού. 

Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε επίσης και στα πρώτα ελπιδοφόρα μηνύματα για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν. Όπως είπε, οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν συνεχώς τόσο τις κρατήσεις όσο και τις αγορές των εισιτηρίων για τους ελληνικούς προορισμούς, μόνο για τον Ιούνιο οι αφίξεις στην κρουαζιέρα θα ξεπεράσουν -στο σύνολό τους- τις 650, ενώ πολύ αυξημένος είναι και ο αριθμός των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ, με τα στοιχεία να κάνουν λόγο για 500.000 Αμερικανούς τουρίστες που αναμένονται με απευθείας πτήσεις από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια των ΗΠΑ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», μέχρι το τέλος της σεζόν.    

Η Ελλάδα μπορεί να έχει αυτοπεποίθηση μέσα στον παγκόσμιο τουριστικό στίβο

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, μιλώντας  στο ελληνοισραηλινό συνέδριο τόνισε μεταξύ άλλων:  «Η Ελλάδα είναι μια χώρα η οποία μπορεί να έχει αυτοπεποίθηση μέσα στον παγκόσμιο τουριστικό στίβο. Προσφέρει σύγχρονες, ποιοτικές ξενοδοχειακές υπηρεσίες που κάνουν τη διαφορά στη φιλοξενία, δημιουργώντας μοναδικές εμπειρίες. Η υψηλή ζήτηση για την Ελλάδα αποδεικνύει πως κάτι κάνουμε καλά κι εμείς οι ξενοδόχοι. Κι αυτό που κάνουμε καλά είναι παρακολουθούμε τις παγκόσμιες τάσεις, να τολμάμε, να επενδύουμε, να ρισκάρουμε, να καινοτομούμε. Και τα κάνουμε καλά όλα αυτά, γιατί πάνω απ’ όλα θέλουμε να ανταποδώσουμε την εμπιστοσύνη των επισκεπτών μας»

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για τις εκτιμήσεις σχετικά με την τουριστική κίνηση της σεζόν, ο κ. Τάσιος σημείωσε: «Σίγουρα το 2022 θα είναι μια καλύτερη χρονιά από το 2021. Μετά από μια δύσκολη διετία εξαιτίας της πανδημίας, πάμε σε μια σεζόν που θα μοιάζει με την προπανδημική κανονικότητα. Αυτό μας κάνει αισιόδοξους για το 2023 προκειμένου να έχουμε οριζόντια ανάκαμψη σε όλους τους προορισμούς αλλά και σε αγορές έμειναν πίσω, όπως οι εκθέσεις, τα συνέδρια, τα επαγγελματικά ταξίδια. Παρά τις νέες προκλήσεις που σχετίζονται με τον πληθωρισμό και τον πόλεμο στην Ουκρανία και στο βαθμό που δεν θα έχουμε νέα ανησυχητικά υγειονομικά δεδομένα, μπορούμε να ρεαλιστικά να προσδοκούμε από το 2023 πως θα φτάσουμε και ίσως ξεπεράσουμε τις επιδόσεις του 2019, που ήταν χρονιά – ρεκόρ πριν την πανδημία. Αλλά τα ρεκόρ γι’ αυτό υπάρχουν. Για να καταρρίπτονται».

Στο περιθώριο του συνεδρίου ο κ. Τάσιος συναντήθηκε με Ισραηλινούς επιχειρηματίες και με τον CEO της Brown Hotels κ. Oshri Deri και δήλωσε για τη συνεργασία των δύο χωρών στο πεδίο του τουρισμού: «Είναι πολύ σημαντικό ότι η αλυσίδα Brown ήρθε στη χώρα μας για να επενδύσει στον ξενοδοχειακό κλάδο και στην «άλλη» Ελλάδα, επιλέγοντας προορισμούς όπως τους Αγίους Θεοδώρους στο Λουτράκι Κορινθίας, την Εύβοια κ.α. Επίσης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει στρατηγική σημασία για τον τουρισμό της επόμενης μέρας. Γνωρίζω τις καλές επιδόσεις του οικοσυστήματος ψηφιακής τεχνολογίας του Ισραήλ και είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσουμε γέφυρες με μια πολύ δημιουργική ελληνική κοινότητα startups που παρέχουν τεχνολογικές λύσεις με εφαρμογές στον τουρισμό. Μάλιστα με πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος δημιουργήθηκε ο CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator, ο μοναδικός επιταχυντής που επικεντρώνεται αποκλειστικά στις τεχνολογικές startup τουρισμού στην Ελλάδα και μόλις μέσα σε 3 χρόνια έχει βοηθήσει πάνω από 70 νεοφυείς επιχειρήσεις να βρουν το δρόμο τους στην αγορά. Θα είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να πετύχουμε να ενώσουμε δυνάμεις μέσα από σχήματα συνεργασίας που θα δημιουργούν αξία για όλα τα μέρη».