Παγκοσμίως γνωστός για τους ανεπανάληπτους ρόλους του σε ταινίες όπως ο Νονός, ο Ταξιτζής και ο Ελαφοκυνηγός, με εξαιρετικές ερμηνείες που βραβεύτηκαν με Όσκαρ, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο δεν είναι μόνο ένας εξαιρετικός ηθοποιός, αλλά και ένας δραστήριος επιχειρηματίας στον χώρο της φιλοξενίας και της εστίασης.

19

Συνιδρυτής του πρώτου εστιατορίου Nobu και έκτοτε συνιδιοκτήτης 50 εστιατορίων και πλέον των 13 πολυτελών ξενοδοχείων σε 5 ηπείρους, ο Ντε Νίρο και οι συνεργάτες του, ο διάσημος σεφ Nobuyuki “Nobu” Matsuhisa και ο παραγωγός ταινιών Meir Teper, δημιούργησαν την καλπάζουσα αυτοκρατορία Nobu.

Πώς ξεκίνησαν όλα

Σήμερα, τα εστιατόρια Nobu είναι γνωστά ως κοινωνικά hotspot για διασημότητες όπως η Kate Moss, ο Elton John και ο David Beckham. Πώς όμως ένα εστιατόριο μετατράπηκε σε ξενοδοχειακή αυτοκρατορία;

Το 1988, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο έγινε τακτικός πελάτης του πρώτου εστιατορίου του Nobuyuki “Nobu” Matsuhisa στο Λος Αντζελες, Matsuhisa. Ο Ντε Νίρο ήταν ήδη επιτυχημένος ηθοποιός, έχοντας πρωταγωνιστήσει σε εμβληματικές ταινίες, ωστόσο, ο σταρ φαίνεται να έχει το άγγιγμα του Μίδα και σε έναν διαφορετικό τύπο επιτυχίας. Εκείνη την εποχή, ο Ντε Νίρο ενθάρρυνε τον Matsuhisa να ανοίξει ένα ακόμη εστιατόριο στην Tribeca, αλλά ο σεφ το αποφάσισε πολύ αργότερα, το 1994, όπου και άνοιξε το πρώτο εστιατόριο Nobu.

Το πιάτο που έγινε συνώνυμο της μάρκας Nobu, ο μαύρος μπακαλιάρος με miso, έγινε must παραγγελία στο Nobu. Και, καθώς το brand επεκτεινόταν, το εμβληματικό πιάτο συνέβαλε στην διεθνή προώθηση του brand Nobu.

Η δημοτικότητα του ιαπωνο-περουβιανού εστιατορίου αυξήθηκε κατακόρυφα, με αποτέλεσμα να ανοίξει εστιατόρια και ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο, καθώς και να εισάγει ακόμη έναν επιχειρηματικό εταίρο, τον παραγωγό ταινιών Meir Teper. Η τριάδα των ιδρυτών συνέβαλε στην επιτυχία του brand Nobu στα Nobu Hotels, με το πρώτο Nobu Hotel να ανοίγει το 2013 στο Caesars Palace του Λας Βέγκας.

Δύο χρόνια αργότερα, το brand άνοιξε ένα ακόμη ξενοδοχείο στη Μανίλα των Φιλιππίνων, κάτι που οδήγησε στον Αυστραλό δισεκατομμυριούχο James Packer να αγοράσει το 20% των μετοχών της εταιρείας, συμβάλλοντας έτσι στη συνέχιση της τεράστιας ανάπτυξης και επέκτασης, τόσο για τα εστιατόρια, όσο και για τα ξενοδοχεία Nobu. Μέχρι το 2020, μόλις 5 χρόνια μετά την επένδυση του Packer στην εταιρεία, το brand Nobu επεκτάθηκε σε 47 εστιατόρια και 13 ξενοδοχεία παγκοσμίως.

Ανοίγουν άλλα 13 ξενοδοχεία Nobu παγκοσμίως

Εκτός της πρόσφατης ανακοίνωσης του ανοίγματος Nobu Hotel στη Σαντορίνη, το επόμενο διάστημα αναμένεται να ανοίξουν ακόμη 12 ξενοδοχεία, σε Ατλάντα, Ατλάντικ Σίτυ, Αμβούργο, Αλ Κομπάρ, Μαρακές, Νέα Ορλεάνη, Ριάντ, Ρώμη, Σαν Σεμπαστιάν, Σάο Πάολο, Τελ Αβίβ και Τορόντο.

‘Ηδη, το brand λειτουργεί 13 ξενοδοχεία σε Βαρκελώνη, Σικάγο, ‘Ιμπιζα, Λας Βέγκας, Λονδίνο με 2 ξενοδοχεία, Μαλιμπού, Λος Κάμπος, Μανίλα, Μαρμπέγια, Μαϊάμι, Πάλο Άλτο και Βαρσοβία.

Όσον αφορά στα 50, ήδη, εστιατόρια Nobu, του ίδιου brand, αυτά λειτουργούν είτε ανεξάρτητα, είτε εντός των ξενοδοχείων. Αναλυτικά, στις ΗΠΑ λειτουργούν 19 εστιατόρια, εκ των οποίων τα 4 λειτουργούν εντός των ξενοδοχείων, στην Ευρώπη 14, εκ των οποίων τα 6 λειτουργούν εντός των ξενοδοχείων, σε Μεξικό και Καραϊβική 5 εστιατόρια, εκ των οποίων το 1 λειτουργεί εντός του ξενοδοχείου, σε Μέση Ανατολή και Αφρική, 5 εστιατόρια εκ των οποίων το 1 λειτουργεί εντός του ξενοδοχείου, ενώ σε Ασία και Ειρηνικό έχουν ανοίξει 7 εστιατόρια Nobu, εκ των οποίων το 1 λειτουργεί εντός του ξενοδοχείου.

Nobu VS Matsuhisa

Όλοι γνωρίζουν το διάσημο σούσι των εστιατορίων Nobu. Ισχυρή παρουσία όμως στη διεθνή αγορά έχει και το αδελφό του εστιατόριο, Matsuhisa. Για τους ταξιδιώτες που δεν έχουν κάνει τη σύνδεση, το πλήρες όνομα του Chef Nobu είναι Nobu Matsuhisa και έχει δώσει το επώνυμό του σε εστιατόρια που βρίσκονται σε όλο τον κόσμο: Στην Αθήνα, στο Astir Beach, στη Μύκονο, σε συνεργασία με τους αδελφούς Ιωαννίδη, στη Λεμεσό της Κύπρου, στα Rockies του Κολοράντο, στο Beverly Hills, στο Ντένβερ, το Άσπεν, το Βέιλ, το Σεντ Μόριτζ, τη Σαρδηνία, το Μόναχο και το Παρίσι. Ως φιλοσοφία, το Matsuhisa είναι ουσιαστικά ένα Nobu που κάνει θραύση μεταξύ άλλων στους χειμερινούς προορισμούς της Αμερικής και της Ευρώπης, αφού για πολλούς ταξιδιώτες είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις διακοπές για σκι στο χιόνι. Τα Nobu βρίσκονται ως επί το πλείστον σε κοσμικές περιοχές και τα Matsuhisa δεν εξαιρούνται από τον εν λόγω κανόνα, αφού για παράδειγμα το ‘Ασπεν, το Βέιλ και η Μύκονος, είναι κορυφαίοι προορισμοί του διεθνούς jet set, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.

Το μενού του Matsuhisa έχει πολλά κοινά στοιχεία με το Nobu, ενώ σύμφωνα με το blog του Harvard, A Deep Dive, εκτιμάται ότι το Matsuhisa είναι ελαφρώς οικονομικότερο από το Nobu, ίσως και έως 20%, αν και οι τιμές ποικίλουν ανάλογα με την τοποθεσία.

Oι δυσκολίες και η επιστροφή

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι επιχειρήσεις φιλοξενίας και εστίασης βίωσαν δραματική μείωση στα έσοδά τους και άπειρα λειτουργικά προβλήματα. Όντως, η παγκόσμια κατάσταση θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα και στο Nobu, παρά την υποστήριξη των διασημοτήτων και την εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία του. Πράγματι, κάποια ανοίγματα καθυστέρησαν ή αναβλήθηκαν λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά του κορωνοϊού, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό των 10.000 μελών του προσωπικού της Nobu έμεινε ανενεργό για το μεγαλύτερο μέρος του 2020.

Ωστόσο, φαίνεται ότι το brand επανήλθε σε πλήρη ισχύ. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται, εν μέρει, στην απόφαση της επιχείρησης να στραφεί στις τοπικές αγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εστιάζοντας κυρίως στη δημιουργία ενός καταφυγίου για τους ντόπιους ώστε να συμμετέχουν στον εγχώριο τουρισμό αντί να ταξιδεύουν χρήματα στο εξωτερικό. Σχετικά, ο κ. ο Trevor Horwell, διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής του ομίλου πολυτελούς φιλοξενίας από το 2009, είχε επισημάνει ότι τα ξενοδοχεία πρέπει να επικεντρωθούν στην προσέλκυση ντόπιων αν θέλουν να επιβιώσουν από την πανδημία, δίνοντας βάση στον εγχώριο τουρισμό σε συνεργασία με τις περιφερειακές αγορές.

Για παράδειγμα, στην καρδιά της πανδημίας, η Nobu ανέφερε ότι το 70% με 80% της πληρότητάς της, λόγου χάριν στο Μαϊάμι, αποτελούνταν από εγχώριους επισκέπτες.

×
play button
PLAY FULL VIDEO

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του ομίλου το 2018, η Nobu στόχευε να φτάσει το 1 δισ. δολ. σε έσοδα μέσα σε 5 χρόνια, καθώς επέκτεινε το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων με ρυθμό περίπου 4 ξενοδοχεία ετησίως.

Επιπλέον, ο όμιλος σχολίασε ότι ναι μεν πέτυχε τους στόχους εσόδων του για το 2020, αλλά έδωσε άδειες στο προσωπικό του για μεγάλα χρονικά διαστήματα του έτους και παράλληλα αναγκάστηκε να λάβει 14 δάνεια συνολικού ύψους έως και 28 εκατ. δολ. στις ΗΠΑ.

Μέσα σε όλη αυτή την κρίση, το κερασάκι στην τούρτα ήταν η διένεξη με υπάλληλο του ομίλου, από τον οποίο ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο ζητά αποζημίωση 6 εκατ. δολ., για φερόμενη κατάχρηση εταιρικού πιστωτικού λογαριασμού που διοχετεύτηκε σε πολυτελείς διαμονές και πανάκριβα γεύματα τα οποία δεν είχαν καμία σχέση με τις εργασίες του ομίλου. Επίσης, ο Ντε Νίρο κατηγόρησε τον υπάλληλό του ότι υπεξαίρεσε 7 εκατ. από τα ταξιδιωτικά του μίλια, αξίας 300.000 δολαρίων.

Παρ’ όλα αυτά, ο όμιλος φαίνεται να ξεπερνά τα πρωθύστερα εμπόδια, και να συνεχίζει τα φιλόδοξα επενδυτικά του σχέδια, ποντάροντας στη μετά την πανδημία ταξιδιωτική εποχή.