Μία σειρά δράσεων και ενεργειών δρομολογεί ο δήμος Θεσσαλονίκης για την τουριστική προβολή της πόλης το 2024.

11

Οι σχετικές πρωτοβουλίες θα υλοποιηθούν από το Τμήμα Τουρισμού της Διεύθυνσης Πολιτισμού και Τουρισμού του δήμου. Η μακραίωνη ιστορία, τα μνημεία και η πλούσια γαστρονομία της Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό με την φιλοξενία που προσφέρει στους επισκέπτες, αποτελούν τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα τα οποία έχουν ενισχυθεί με την ένταξή της στο δίκτυο δημιουργικών πόλεων της UNESCO στον τομέα της γαστρονομίας. Όπως διαπιστώνει ο δήμος, η Θεσσαλονίκη το τελευταίο χρονικό διάστημα αναφέρεται στα διεθνή μέσα, ενισχύοντας το brand και τη θέση της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη ως ποιοτικό ταξιδιωτικό προορισμό, προσελκύοντας επισκέπτες και ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της πόλης και τη βιώσιμη ανάπτυξή της. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης καθώς έχουν προγραμματιστεί 80 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2024 που σημαίνει μία αύξηση της τάξης του 19% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Να σημειωθεί ότι στην αξιολόγηση του δημοφιλούς ταξιδιωτικού ιστότοπου Taste Atlas η Θεσσαλονίκη κατετάγη στην 25η θέση ανάμεσα σε εκατό πόλεις σε όλο τον κόσμο για το αυθεντικό γαστρονομικό της προφίλ στην κατηγορία «100 καλύτερες πόλεις για να δοκιμάσεις ντόπιες γεύσεις». Επίσης, βρίσκεται ανάμεσα στους 52 προορισμούς της λίστας που προτείνουν οι New York Times στο ταξιδιωτικό κοινό για το έτος 2024, αποτελώντας τον μοναδικό από τη χώρα μας ταξιδιωτικό προορισμό που περιλαμβάνεται στην ανωτέρω λίστα, καταλαμβάνοντας την 43η θέση. Ταυτόχρονα, η πόλη εκθειάζεται από τη βρετανική εφημερίδα The Telegraph, με αναφορές στην ιστορία και το αποτύπωμά της στη γαστρονομία, την αρχιτεκτονική και τον πολιτισμό αλλά και από τις ισπανικές εφημερίδες Es Diario, La Razon κ.α., το Ιταλικό περιοδικό Bell Europa καθώς και το Al Jazeera Λιβάνου που προτείνει τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό θρησκευτικού τουρισμού.

Σύμφωνα με τον δήμο, θα συνεχιστεί και το τρέχον έτος η προώθηση του αστικού τουρισμού και η προβολή της Θεσσαλονίκης ως ιδανικού προορισμού για city break, στο πλαίσιο της σχετικής συντονισμένης δράσης του υπουργείου Τουρισμού.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(348984)
      ["id"]=>
      int(348984)
      ["title"]=>
      string(16) "thessaloniki (2)"
      ["filename"]=>
      string(18) "thessaloniki-2.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(86910)
      ["url"]=>
      string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/03/thessaloniki-2.jpg"
      ["link"]=>
      string(116) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/thessaloniki-ti-etoimazei-i-poli-gia-ti/attachment/thessaloniki-2-5/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(1) "8"
      ["description"]=>
      string(15) "Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(16) "thessaloniki-2-5"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(348909)
      ["date"]=>
      string(19) "2024-03-27 14:01:13"
      ["modified"]=>
      string(19) "2024-03-27 14:08:22"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(703)
      ["height"]=>
      int(1250)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(75) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/03/thessaloniki-2-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(75) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/03/thessaloniki-2-169x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(169)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/03/thessaloniki-2.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(703)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1250)
        ["large"]=>
        string(76) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/03/thessaloniki-2-576x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(576)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/03/thessaloniki-2.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(703)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1250)
        ["2048x2048"]=>
        string(67) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/03/thessaloniki-2.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(703)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(1250)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της πόλης

Ειδικότερα, το Τμήμα Τουρισμού, θα αναδείξει τον ανερχόμενο προορισμό «Θεσσαλονίκη», αξιοποιώντας στον τομέα του τουρισμού, όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει έναντι άλλων αστικών προορισμών, με μια σειρά δράσεων και ενεργειών που σχεδιάζει να υλοποιήσει μέσα στο 2024.

Στους στόχους του προγράμματος δράσεων του Τμήματος Τουρισμού, περιλαμβάνεται η προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους μέσω στοχευμένων δράσεων. Παράλληλα, θα γίνει προώθηση της Θεσσαλονίκης ως πολυθεματικού και πολυεπίπεδου προορισμού, εστιάζοντας στις ειδικές μορφές τουρισμού και συγκεκριμένα στον πολιτισμό, στη γαστρονομία, στον τομέα των M.I.C.E. (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions), στο slow tourism, στον τουρισμό 3ης ηλικίας (silver tourism), αλλά και στη διερεύνηση των δυνατοτήτων σύνδεσης της τουριστικής βιομηχανίας με τις: Baby Boomers, Gen X, Gen Y/ Millennials, Gen Z, Generation Alpha γενιές. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών μέσω του Film Office σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας. Το σχέδιο περιλαμβάνει και την ενίσχυση του Thessaloniki Food Council μέσω του συμβουλευτικού ρόλου του ευρωπαϊκού προγράμματος Food Trail που υλοποιεί ο Δήμος με στόχο την εφαρμογή Διατροφικής Πολιτικής και τη μεταφορά του κοινού οράματος και της συλλογικής δέσμευσης του Milan Urban Food Policy Pact.

Για την υλοποίηση των στόχων θα γίνει αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για την προβολή της πόλης και την προώθηση του τουρισμού, ενώ θα δημιουργηθούν διαδικτυακές υπηρεσίες και ψηφιακές εφαρμογές περιήγησης σε ιστορικά μνημεία και σημεία ειδικού ενδιαφέροντος. Επίσης, δρομολογείται η διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων για την ανάδειξη της γαστρονομίας της πόλης σε αγορές στόχους της Ελλάδας και του εξωτερικού στο πλαίσιο της ένταξης της πόλης στο δίκτυο δημιουργικών πόλεων της UNESCO – γαστρονομία. Επιπλέον, θα συνεχιστεί η συμμετοχή σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις και Δίκτυα, σε workshops, συνέδρια και η διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης και επιχειρηματικών συναντήσεων B2B στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ενώ θα λειτουργήσουν σημεία τουριστικής πληροφόρησης στο κέντρο της πόλης.

Διαβάστε ακόμα:

Θεσσαλονίκη, αυθεντική και κοσμοπολίτικη -Ένας πλήρης ταξιδιωτικός οδηγός

Πού θα φάτε καλά στη Θεσσαλονίκη -Οι καλύτερες διευθύνσεις

4 εμπειρίες στη Θεσσαλονίκη για να ανακαλύψετε ένα διαφορετικό πρόσωπό της