Η τουριστική αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο, αναμένεται να ανακάμψει πλήρως το 2024. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα δευτερογενούς έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου Smart Tour, σε ανοιχτές διαδικτυακές πηγές, για τον εντοπισμό των σύγχρονων τάσεων στην τουριστική αγορά και στα ταξίδια και αξιοποιείται στο πλαίσιο κατάρτισης του στρατηγικού σχεδιασμού του τουρισμού από την Περιφέρεια Κρήτης.

15

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η Κίνα θα είναι σύμβολο της αναβίωσης του τουρισμού το 2024. Αυτή η τάση θα οδηγήσει σε εξαιρετική αύξηση των δαπανών του εξερχόμενου τουρισμού παγκοσμίως, ενώ θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση για αποδράσεις, κρυφές all-inclusive διαμονές σε θέρετρα, πνευματικά καταφύγια και ανερχόμενους προορισμούς που δεν είναι συνηθισμένοι.

Οι ταξιδιώτες θα επιδιώξουν να αποφύγουν τα υπερπλήρη τουριστικά hotspot και να ανακαλύψουν μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες, ενώ οι διακοπές στην παραλία, η περιπέτεια και ο πράσινος τουρισμός θα έχουν επίσης αυξημένη ζήτηση.

Ως οι πλέον σημαντικές ταξιδιωτικές τάσεις καταγράφονται: το ανανεωμένο ενδιαφέρον για βιώσιμα ταξίδια, ο ψηφιακός νομαδισμός, η ζήτηση για ασυνήθιστους προορισμούς, ο οικοτουρισμός, τα βιωματικά ταξίδια και τα ταξίδια ευεξίας.

Επίσης, σημαντική τάση είναι η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών για τον προγραμματισμό του ταξιδιού και των διακοπών, αλλά και κατά τη διάρκειά του για περισσότερη ευελιξία στον επαναπρογραμματισμό του ταξιδιού από τον επισκέπτη.

		array(1) {
  [0]=>
  array(5) {
    ["file"]=>
    array(24) {
      ["ID"]=>
      int(331700)
      ["id"]=>
      int(331700)
      ["title"]=>
      string(14) "ecotourism uns"
      ["filename"]=>
      string(25) "ecotourism-uns-scaled.jpg"
      ["filesize"]=>
      int(726685)
      ["url"]=>
      string(74) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/02/ecotourism-uns-scaled.jpg"
      ["link"]=>
      string(115) "https://www.travel.gr/how_to_travel/travel-news/ti-einai-oi-proorismoi-gamma-poy-sygkent/attachment/ecotourism-uns/"
      ["alt"]=>
      string(0) ""
      ["author"]=>
      string(2) "21"
      ["description"]=>
      string(15) "Photo: Unsplash"
      ["caption"]=>
      string(0) ""
      ["name"]=>
      string(14) "ecotourism-uns"
      ["status"]=>
      string(7) "inherit"
      ["uploaded_to"]=>
      int(331640)
      ["date"]=>
      string(19) "2024-02-09 10:42:50"
      ["modified"]=>
      string(19) "2024-02-09 10:44:27"
      ["menu_order"]=>
      int(0)
      ["mime_type"]=>
      string(10) "image/jpeg"
      ["type"]=>
      string(5) "image"
      ["subtype"]=>
      string(4) "jpeg"
      ["icon"]=>
      string(58) "https://www.travel.gr/wp-includes/images/media/default.png"
      ["width"]=>
      int(1707)
      ["height"]=>
      int(2560)
      ["sizes"]=>
      array(18) {
        ["thumbnail"]=>
        string(75) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/02/ecotourism-uns-150x150.jpg"
        ["thumbnail-width"]=>
        int(150)
        ["thumbnail-height"]=>
        int(150)
        ["medium"]=>
        string(75) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/02/ecotourism-uns-200x300.jpg"
        ["medium-width"]=>
        int(200)
        ["medium-height"]=>
        int(300)
        ["medium_large"]=>
        string(76) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/02/ecotourism-uns-768x1152.jpg"
        ["medium_large-width"]=>
        int(768)
        ["medium_large-height"]=>
        int(1152)
        ["large"]=>
        string(76) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/02/ecotourism-uns-683x1024.jpg"
        ["large-width"]=>
        int(683)
        ["large-height"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536"]=>
        string(77) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/02/ecotourism-uns-1024x1536.jpg"
        ["1536x1536-width"]=>
        int(1024)
        ["1536x1536-height"]=>
        int(1536)
        ["2048x2048"]=>
        string(77) "https://www.travel.gr/wp-content/uploads/2024/02/ecotourism-uns-1365x2048.jpg"
        ["2048x2048-width"]=>
        int(1365)
        ["2048x2048-height"]=>
        int(2048)
      }
    }
    ["desc"]=>
    bool(true)
    ["image_position"]=>
    string(6) "center"
    ["image_link_to"]=>
    string(0) ""
    ["open_link_in_new_tab"]=>
    bool(false)
  }
}
	

Οι προορισμοί Gamma

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προορισμοί Gamma. Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν τέτοιου είδους προορισμούς που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί.

Οι προορισμοί κατηγοριοποιούνται ως Alpha, Beta ή Gamma με βάση τη συνδεσιμότητά τους με τον υπόλοιπο κόσμο. Πολλοί παράγοντες λαμβάνονται υπόψη σε αυτήν την ανάλυση, συμπεριλαμβανομένης της πολιτιστικής και πολιτικής επιρροής, αν και οι οικονομικοί παράγοντες είναι οι πιο σημαντικοί. Οι προορισμοί Alpha είναι οι πρωταρχικοί κόμβοι στο παγκόσμιο οικονομικό δίκτυο, ενώ οι προορισμοί Beta και Gamma έπονται.  

Φαίνεται ότι η πλειονότητα των ταξιδιωτών προγραμματίζει το ταξίδι και τη διαμονή εκ των προτέρων, μέσω ψηφιακών πλατφορμών και αναζητά τη δυνατότητα χρήσης ψηφιακής τεχνολογίας για τη βελτίωση των ταξιδιωτικών εμπειριών. Ο βιώσιμος τουρισμός είναι πλέον παγκόσμια τάση, όπως και η επένδυση στην διαχρονική και μετρήσιμη ποιότητα. Τα μεμονωμένα ταξίδια κερδίζουν συνεχώς έδαφος, αφού οι άνθρωποι αναζητούν νέες εμπειρίες και νέες σχέσεις με τον εαυτό τους και με τους άλλους.

Αναζήτηση ταξιδιών με νόημα

Στα επόμενα χρόνια, οι επισκέπτες θα αναζητούν ταξίδια με νόημα και όχι απλώς διακοπές ξεκούρασης, εξαιρετικά προετοιμασμένα δρομολόγια και δομημένες εμπειρίες, με την τεχνολογία και τον ψηφιακό κόσμο να παίζει πρωταρχικό ρόλο σε αυτές τις αναζητήσεις. Οι τουριστικές προσφορές και η σχέση ποιότητας-τιμής θα είναι από τα κύρια κριτήρια επιλογής, ενώ οι μεταμορφωτικές εμπειρίες, τα μεγάλα φεστιβάλ τέχνης και πολιτισμού θα αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα για τους προορισμούς που θα τα υιοθετήσουν.

Η μεγαλύτερη ίσως τάση για τις εμπειρίες στον σύγχρονο τουρισμό είναι το λεγόμενο Storification. Μία κατασκευασμένη λέξη που σημαίνει το πώς να φτιάξω και να συνθέσω μία ιστορία.  Το Storification αναφέρεται στην ολιστική χρήση των ιστοριών με τρόπο που δημιουργεί και επικοινωνεί μια αφήγηση στο κοινό της με πιο συναρπαστικό και εντυπωσιακό τρόπο. Με το «Storification», περισσότεροι ταξιδιώτες υιοθετούν χαρακτήρες και αφηγήσεις καθώς εξερευνούν τον κόσμο.

Η γαστρονομία για παράδειγμα είναι από μόνη της μια ζωντανή ιστορία, με τη διάσταση της αυθεντικότητας των προϊόντων δηλαδή και των συνταγών των προορισμών. Η σύγχρονη τάση μιλά για λιγότερες περιηγήσεις στην αγορά, περισσότερη πολιτιστική γνώση – όπως η εκμάθηση για τις τελετουργίες του καφέ στη Γιάφα του Ισραήλ ή τη βιώσιμη φύτευση και καλλιέργεια στην Κολομβία ή μια ιστορία για τη μελισσοκομία στην Ιταλία ή την τυροκομία στη Σαρδηνία. Εκεί ο επισκέπτης θα συναντήσει τους δημιουργούς, θα μάθει τις ιδέες και τις πρακτικές τους και αυτό είναι αυθεντικό, μεταμορφωτικό και πραγματικό ενώ μιλά απευθείας στην καρδιά και στη συνείδησή του.

Διαβάστε ακόμα:

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού μετονομάζεται σε ΟΗΕ Τουρισμός

Έσπασε το ιστορικό ρεκόρ εισπράξεων του 2019 ο ελληνικός τουρισμός

Έρευνα: Οι κορυφαίες τάσεις Spa για τo 2024 -Ο τουρισμός ευεξίας στην πρώτη γραμμή