Η διαμονή σε πολυτελές ξενοδοχείο αποτελεί την κορυφαία απόδραση για τις αισθήσεις. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις πλούσιες ταξιδιωτικές εμπειρίες των ανθρώπων, έχει οδηγήσει όλο και περισσότερους ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν την οικονομική δυνατότητα στην υιοθέτηση της πεντάστερης ξενοδοχειακής ατμόσφαιρας και λειτουργικότητας στις κατοικίες τους. Σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Luxury Outlook 2024 της Sotheby’s International Realty, δεν είναι περίεργο που, τόσο οι ιδιοκτήτες, όσο και οι σχεδιαστές, όταν σχεδιάζουν τα σπίτια τους, έχουν πλέον σαν αναφορά πολυτελή ξενοδοχεία.

17

Η καινούρια αυτή τάση, γεννά και νέους όρους στη σχεδιαστική κοινότητα, όπως είναι αυτός του «reimmercial». Όπως εξηγεί η κα Young Hug των Υoung Huh Interior Design και Cosentino Design Alliance, αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά θολώνουν τα όρια μεταξύ του εμπορικού και οικιστικού σχεδιασμού, ώστε να δημιουργηθεί μια οικιακή εμπειρία με στοιχεία φιλοξενίας που συναντώνται σε ένα spa ή ένα πολυτελές ξενοδοχείο. Ειδικότερα, οι νέες ιδιωτικές πολυτελείς κατοικίες αποπνέουν τόσο μια αίσθηση καταφυγίου για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών, όσο και την ατμόσφαιρα αναψυχής η οποία ενσωματώνεται στην καθημερινότητα.

Σύμφωνα με τον κ. Jim Tinson, CEO της Hart Howerton, οι ομάδες αρχιτεκτόνων, σχεδιαστών και διακοσμητών, εργάζονται πάνω σε projects που αποτελούν ολοκληρωμένα περιβάλλοντα. Αυτό συμβαίνει γιατί ο πελάτης δεν κάνει πλέον διάκριση μεταξύ του ξενοδοχείου, του θέρετρου, της λέσχης ή της βασικής του κατοικίας. Πλέον, οι άνθρωποι είναι πολυταξιδεμένοι, έχουν δει τα καλύτερα πράγματα και έχουν πάει στα καλύτερα μέρη, με αποτέλεσμα να αναφέρονται στα μέρη αυτά, όταν σκέφτονται πώς να σχεδιάσουν τα σπίτια τους, καταλήγει ο κ. Tinson.

Στην ιδιαίτερη αυτή αποστολή, οι αρχιτέκτονες και οι σχεδιαστές ενσωματώνουν στοιχεία αναψυχής στη βασική κατοικία, δημιουργώντας «σπίτια προορισμού» που ουσιαστικά αντικατοπτρίζουν έναν συνεχώς εναλλασσόμενο τρόπο ζωής. Δύο από τα βασικότερα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη, σύμφωνα με τον κ. Tinson, είναι οι ανέσεις υψηλής ποιότητας και οι εμπειρίες πολυτελούς φιλοξενίας.

1. Υπνοδωμάτια σαν πολυτελείς σουίτες

Αντί για τα τυπικά υπνοδωμάτια, οι πελάτες του κ.Tinson ζητούν ολοκληρωμένες σουίτες, ώστε να αισθάνονται ότι μένουν σε ένα ξενοδοχείου υψηλής ποιότητας. Συνεπώς, τα υπνοδωμάτια νέας γενιάς έχουν σχεδιαστεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο- με ιδιωτικό μπάνιο, άνετες μπανιέρες, εντοιχισμένες ντουλάπες και σκοτεινές αποχρώσεις, δηλαδή ένας απόλυτος αντικατοπτρισμός σουίτας ξενοδοχείου πολυτελείας.

2. Μικρές κουζίνες στην κρεβατοκάμαρα

Μία ακόμη επιθυμία του πελάτη, είναι να μπορεί να απολαμβάνει στο υπνοδωμάτιό του τις ανέσεις που του προσφέρονται στα δωμάτια του ξενοδοχείου. Αυτές συνήθως περιλαμβάνουν έναν πάγκο με καφετιέρα και εξοπλισμό τσαγιού, καθώς και ένα μικρό ψυγείο που στη συνέχεια θα γεμίσει με νερό, χυμούς, ποτά, ακόμη και σνακ.  Η δυνατότητα αυτή, του να φτιάξει κανείς ένα φλιτζάνι καφέ χωρίς να κατέβει στην κουζίνα, είναι μία επιθυμητή συνθήκη που την έχει προκαλέσει η εμπειρία της φιλοξενίας, σχολιάζει ο κ. Tinson.

3. Εμπειρία spa στο σπίτι

Από ελεύθερα ντους μέχρι αυτόνομες μπανιέρες ή ντους εσωτερικού-εξωτερικού χώρου στον κήπο, τα κύρια μπάνια των κατοικιών μοιάζουν όλο και περισσότερο με καταφύγια spa. Σύμφωνα με την κα Huh, ένα μπάνιο spa μπορεί να επιτευχθεί με κάτι τόσο απλό, όπως είναι μια πολυτελής μπανιέρα και μια ουδέτερη, χαλαρωτική χρωματική παλέτα.

Στη συνέχεια, στην κατοικία ενσωματώνονται αίθουσες ευεξίας με σάουνα, ακόμη και δωμάτια μασάζ με εξωτερική πρόσβαση, έτσι ώστε ο θεραπευτής να έχει τη δική του, ανεξάρτητη είσοδο.

4. Playroom για μικρούς και μεγάλους

Τα σύγχρονα ξενοδοχεία διαθέτουν ζώνες διασκέδασης που μπορεί να χρησιμοποιήσει ταυτόχρονα όλη η οικογένεια. Η εμπειρία αυτή ενσωματώνεται τώρα και στις κατοικίες, όπου παλαιότερα δημιουργούνταν playrooms μόνο για παιδιά. Σήμερα, σχεδιάζονται προορισμοί οικογενειακής ψυχαγωγίας με αίθουσα παιχνιδιών, τραπέζια μπιλιάρδου εσωτερικού-εξωτερικού χώρου, μπόουλινγκ και προσομοιωτές γκολφ, ακριβώς γιατί οι πελάτες έχουν βιώσει την αντίστοιχη εμπειρία στα ξενοδοχεία και τη θέλουν στο σπίτι τους, αναφέρει ο κ.Tinson.

5. Δωμάτια για τον εξοπλισμό του σκι

Οι πελάτες που έχουν διαμείνει σε χιονοδρομικά θέρετρα πέντε αστέρων, γνωρίζουν ότι ένα κομμάτι της ομορφιάς τους, βρίσκεται στον χώρο των παπουτσιών. Σήμερα, αυτές οι ίδιες επιβλητικές αποθηκευτικές εγκαταστάσεις, εγκαθίστανται σε ιδιωτικές πολυτελείς κατοικίες. ‘Όπως αναφέρει ο κ.Tinson, τα δωμάτια αυτά, έχουν σχεδιαστεί με χαρακτηριστικά όπως θερμαινόμενα ερμάρια, θερμαντήρες για τις μπότες του σκι και άφθονο χώρο αποθήκευσης εξοπλισμού.

6. Ολοκληρωμένα κοκτέιλ μπαρ

Στη νέα τάση ενσωμάτωσης των στοιχείων της πολυτελούς φιλοξενίας στις ιδιωτικές κατοικίες, τα οικιακά μπαρ ξεπερνούν κατά πολύ τα τρόλεϊ μπαρ ή το σπιτικό κελλάρι και εξελίσσονται σε πλήρεις εμπειρίες μπαρ ξενοδοχείου. Για παράδειγμα, ο κ.Tinson σχεδίασε για πελάτη του ένα κοκτέιλ μπαρ που θα μπορούσε να ανήκει σε ξενοδοχείο πολυτελείας. Το ζητούμενο ήταν να υπάρχει αρκετός χώρος για τους καλεσμένους του οικοδεσπότη αλλά και η κατάλληλη ατμόσφαιρα για την καθημερινή του χαλάρωση, μέσα από την εμπειρία του ξενοδοχειακού μπαρ.

Η φρενήρης ζήτηση ακινήτων συνεχίζεται

‘Όπως διαφαίνεται από την έκθεση, οι ιδιοκτήτες κατοικιών αυξάνονται και πολλοί από αυτούς, έχουν υψηλές απαιτήσεις. Και, ενώ δεν είναι λίγοι οι ειδικοί που διχάζονται σχετικά με τις οικονομικές επιπτώσεις που είναι πιθανό να έχουν οι παγκόσμιες γεωπολιτικές εξελίξεις, πολλοί παρατηρητές της αγοράς προβλέπουν ένα συνολικά θετικό 2024 για την αγορά ακινήτων. Όπως επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Sotheby’s International Realty, κ. Philip A. White Jr., η εταιρεία Freddie Mac στις ΗΠΑ, προβλέπει αύξηση των τιμών κατά 0,8% μεταξύ Αυγούστου 2023 και Αυγούστου 2024, ακολουθούμενη από ένα 0,9% τους επόμενους 12 μήνες, υποδεικνύοντας ότι η ζήτηση κατοικιών σε σχέση με την προσφορά είναι τεράστια, διατηρώντας την ανοδική πίεση στις τιμές.

Προς το παρόν, τουλάχιστον, οι περισσότερες από τις ανησυχίες για στασιμότητα της αγοράς ακινήτων λόγω των αυξανόμενων επιτοκίων δεν έχουν καρποφορήσει, γιατί οι άνθρωποι μετακινούνται, καθώς βιώνουν σημαντικά γεγονότα στη ζωή τους, όπως είναι η απόκτηση παιδιών ή νέας θέσης εργασίας, ή απλώς επειδή θέλουν να αναβαθμίσουν τα σπίτια τους και, μαζί, τον τρόπο ζωής τους.

Διαβάστε ακόμα:

Πράσινο φως για κίνητρα σε μεγάλη τουριστική επένδυση 119 εκατ. ευρώ στην Ερμιόνη

Γιατί εκτοξεύτηκαν οι κρατήσεις για διαμονή σε σκωτσέζικα κάστρα

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού μετονομάζεται σε ΟΗΕ Τουρισμός